Weekly Quiz - FL silver various spots (1) |
Lanfear81
HeadAdmin
 |
|
| Weekly Quiz - FL silver various spots (1) |
 |
Vandaag krijg je een quiz voorgeschoteld, waarin je kennis op de proef gesteld wordt en je aan het einde kunt bekijken waar je minder sterke kanten liggen (namelijk bij de vragen waarbij je niet het volledige puntenaantal hebt gescoord). Vervolgens kun je hier, door zelfstandig nadenken of door voorbeeldhanden te posten, verbetering in aanbrengen.
Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week
Veel plezier met de nieuwe quiz
|
|
24.04.2011 11:30 |
|
|
pcbeem
Moderator
 |
|
Nou ik zal eens wat discussies aanzwengelen want ben het met bepaalde spots niet helemaal eens:
vraag 1: waarom hier flop raisen? Als ik dan iets zou doen is flop callen en turn raisen maar die optie stond er niet tussen. Verder zijn pot odds net genoeg voor een call dus vraag me af waarom dan raisen??
vraag 2: je hebt slechts 5 outs (3x een A en 2x een 6) kortom de pot odds zouden 8:1 moeten zijn en dat zijn ze hier niet dus waarom nog callen?
vraag 6: waarom iets doen? Je hebt geen idee waar je staat en er liggen 3 overcards op het bord die gewoon allemaal in zijn range zitten kortom ik zie niet in waarom je zou callen of zelfs raisen?
__________________ Blog: pcbeem FL-grinding op weg naar .......
Meet the crew

|
|
24.04.2011 12:29 |
|
|
|
|
1: Met de flopraise en doorbetten van turn en goede rivers balance je made hands (Tx, 9x) met je draws en probeer je hem van een betere hand (Ax, KJ+) af te helpen.
2: Omdat je met je hand (bottom pair) voor ligt op een flink gedeelte van zijn open raising range. Je called en op goede turns en rivers call je dus down. Doe de equity-analyse maar.
6: Omdat hij hier heel vaak flushdraws/straightdraws kan raisen op de flop (elke  combinatie, JT, KJ, KT, T8). Op zich ben ik het hier zelf niet zo eens met de raise, omdat je tegen sommige tegenstanders het risico loopt dat ze nog gaan 3-betten ook (zeker met K J , J T bv). Maar goed, hun redenering voor het raisen is ook wel solide.
Folden is hier in ieder geval fout: je geeft dan te makkelijk op tegen eventuele semibluffs.
|
|
24.04.2011 14:57 |
|
|
pcbeem
Moderator
 |
|
Ik gok dat ik nu nog teveel met Bronze gedachtes denk en op het niveau waar ik speel zet ik mijn twijfels bij deze plays. Maar goed dit niveau is natuurlijk stukkie hoger he
.
__________________ Blog: pcbeem FL-grinding op weg naar .......
Meet the crew

|
|
24.04.2011 15:16 |
|
|
|