Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Shorthanded strategie

• winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Goeiemiddag,

Na een lange inactiviteit wil ik terug wat gaan pokeren. Vorig jaar wat gespeeld op Unibet en een deel winst afgehaald, maar speel liever op pokerstars.

Ik heb beslist om me te verdiepen in shorthanded, maar bestaan er daar artikels of strategieën over?

Voorlopig speel ik NL2 en staan alle andere limieten geblokkeerd (zelfuitsluiting) om zeker geen fouten te maken.
      De bedoeling zou zijn om rustig te stijgen in de limieten en we zien wel waar we uitkomen.
  • 12 antwoorden
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Daar zijn zeker strategieën over. Ik denk dat je het beste de Engelse threads No Limit Beginners course with confidant91 en No limit Starter Course with LemOn36 kunt bestuderen. Dat is volgens mij de meest actuele informatie die voor het eerst shorthanded cashgames willen spelen.
    • winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Bedankt, dat zal ik een bekijken !
    • winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Iemand een idee hoe ik het moet aanpakken?
      Zoals altijd gaat eerst mijn BR omhoog en nu heb ik terug al een lagere BR dan mijn startpunt ...

Ergens moet ik toch iets fout doen, dat dit nooit lukt en ik zelfs NL2 niet beat?
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door winnerke123
      Iemand een idee hoe ik het moet aanpakken?
      Zoals altijd gaat eerst mijn BR omhoog en nu heb ik terug al een lagere BR dan mijn startpunt ...

Ergens moet ik toch iets fout doen, dat dit nooit lukt en ik zelfs NL2 niet beat?
      Gooi wat handen hier op het forum dan kunnen ik en anderen ook oordelen of je iets fout doet
    • winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Zal inderdaad beginnen met handen te posten.
      Is 6-max slim om hiermee te beginnen?

Voorlopig heb ik mijn BR verborgen op pokerstars en kan ik NL2 spelen en toernooien tot 1$ buy-in. Mijn beginkapitaal is niet zo groot, maar normaal moet dit toch kunnen lukken om wat op te schuiven in de limieten?
    • batsie85
      batsie85
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door winnerke123
      Zal inderdaad beginnen met handen te posten.
      Is 6-max slim om hiermee te beginnen?

Voorlopig heb ik mijn BR verborgen op pokerstars en kan ik NL2 spelen en toernooien tot 1$ buy-in. Mijn beginkapitaal is niet zo groot, maar normaal moet dit toch kunnen lukken om wat op te schuiven in de limieten?
      Dat ligt eraan hoe je het liefst speelt. Speel je tight dan zou ik voor full ring gaan. speel je Loose dan zou ik voor de 6-max gaan. 6 max ben je vaker aan de beurt met je blinds en als je tight speelt dan gaat het wel hard met je blinds.
    • winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Wat is het minimale kapitaal dat je nodig hebt om effectief een kans te maken?
      Enkele beats gekregen waardoor BR wat is gezakt. Had niet zoveel BI's gestort, maar nu heb ik er maar een paar meer over.
      Heb wel geen zin om telkens te storten, indien mogelijk zou ik graag met het resterende iets opbouwen, maar dan mag er niets mislopen?
    • batsie85
      batsie85
      Bronze
      20 buy-ins is het beste .
    • Jordyvde
      Jordyvde
      Coach
      Coach
      Oorspronkelijk gepost door batsie85
      20 buy-ins is het beste .
      Tegenwoordig niet meer lijkt me hoor. Zou zeker als je denkt dat je edge niet niet superhoog is beginnen met 40
    • winnerke123
      winnerke123
      Bronze
      Op zich moet je met 40$, mits moeite om handen te bestuderen en bij te leren, toch moeten de BR zien groeien om dan over te stappen naar NL5?
    • SDK1987
      SDK1987
      Moderator
      Moderator
      Ik zou voor NL5 echt wel minimaal $100 aanhouden om een shot te wagen. Ik denk dat het al voor ervaren spelers is om 20 buy-inns per limiet aan te houden. Zeker op NL25 en hoger lijkt me een ruimere bankrollmanagment wel nodig.
    • pokerboy198229
      pokerboy198229
      Bronze
      Let vooral op waar jij zich relax en lekker bij voelt. Als het verliezen van elk BI jou gevoel aantast dan zou ik ruime bankroll aanhouden. Is jouw pijngrens hoger dan 7BI dan kun jij idd 20 BI aanhouden. De kwaliteit van je spel en het genieten van het huidige is meer van belang dan zich puur op resultaten en toekomst te gaan richten.