Handje 20+2$ stars Final table.

• royalvink
      royalvink
      Bronze
      Lijkt mij zelf iig niet verstandig om hier gewone bet te maken. Heeft geen enkel nut, als ik hier bet kan je op turn sowieso nix anders dan pushen.. En als hij pusht zou ik dan ook sowieso moeten callen voor de odds.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      beetje een tricky hand. villain ondervind nog niet erg veel druk van de blinds dus hij zal hier geen gebruik maken van zn first in zijn... je zou dus kunnen folden. Maar omdat hij zoals je zegt veel raised (stealer?) kan je hier pushen preflop en verwachten dat je op zn hoogst een coinflip hebt. Ik zou hem zelf zelfs folden, lekker tight spelen mmmmmm :D
      hier folden is absoluut een leak!

Pre- dan wel postflop.
      waarom zeg je dan push or fold preflop en niet push? :D
      De final table vergt een totaal ander spel dan de middle/late fase.
      imo hoef je je niet te committen hier omdat je geen druk hebt. Ook is er een redelijke kans dat villain je beat heeft preflop, hoewel je met jouw read an sich wel kan pushen. vergeet hier niet het gap concept. Ook wil ik je erop wijzen dat elke plaats omhoog nu erg belangrijk is, dus "dont overplay a hand" moeten we nu onthouden. waarom zouden we ons toernooi op spel willen zetten met een redelijk PP als we nog gewoon kunnen wachten tot we echt hitten of een andere speler zichzelf eruit speelt?

toch lijkt het me leuk om hier verder met je over te praten, mede omdat ik hier wat over wil schrijven. als je wilt voeg me maar toe: msn markcaalsma@hotmail.com , skype markuselitus.

edit: even wat handjes in de equilator gegooid: ik heb hem alle PP gegeven en handen vanaf TJ. het resultaat is een equity van +-55 procent, dus een klein voordeel voor 99...
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ik heb al het bovenstaande niet gelezen, maar de Equiltor zegt dit:

Board: Js 8h 3h
      Dead:

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 50,716 % 50,486 % 0,459 % 49,055 % 99
      Player 2: 49,284 % 49,055 % 0,459 % 50,486 % 22+, ATs+, KTs+, QTs+, JTs, ATo+, KTo+, QTo+, JTo
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      ik snap de discussie niet. Wou je preflop nou reraisen, en op de flop c/f-en?

waarom zeg je dan push or fold preflop en niet push?

preflop kun je wel folden, maar niet met deze read lijkt me. Als hij dit met any pair doet, en met A8+, KT+, QJ, 22+ dan lig je voor op zijn range, dus zou ik preflop pushen.

vergeet hier niet het gap concept.

hoe is dit relevant?

Ook wil ik je erop wijzen dat elke plaats omhoog nu erg belangrijk is,

dit is normaal gesproken niet zo. Normaal gesproken zit er nauwelijks icm-tax op het spelen.

Ik heb al het bovenstaande niet gelezen, maar de Equiltor zegt dit:

hoe is dit relevant? Snap ik ook niet.

toch lijkt het me leuk om hier verder met je over te praten, mede omdat ik hier wat over wil schrijven. als je wilt voeg me maar toe:

dat kan ik helaas niet doen, sorry.

Mijn view:

19k voor 24k, geen icm tax, dus je moet 45% FE hebben om goed te pushen. Heb je denk ik, dus push.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik wou hem preflop folden maar met de reads is hij inderdaad te spelen. jammer dat je niet wilt helpen want de artikelen worden toch wel redelijk belangrijk en ik wil hier natuurlijk geen fouten in maken.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      ik wou hem preflop folden maar met de reads is hij inderdaad te spelen. jammer dat je niet wilt helpen want de artikelen worden toch wel redelijk belangrijk en ik wil hier natuurlijk geen fouten in maken.
      je kunt alles vragen tijdens een coaching
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      hmm ik weet niet of ik dat mag doen voordat het artikel wordt gepubliceerd
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      hmm ik weet niet of ik dat mag doen voordat het artikel wordt gepubliceerd
      welk artikel? Ik heb ze al gelezen denk ik?
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      over het algemeen omdat ik jouw kennis van waarde acht bedoel ik. nieuwe artikels die nog gepubliceerd moeten worden, het zou nml vervelend zijn als er een fout in staat oid omdat we hier zo'n andere kijk op de zaak hebben. maargoed ik verplicht je nergens toe als je geen zin hebt het hoeft niet.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      over het algemeen omdat ik jouw kennis van waarde acht bedoel ik. nieuwe artikels die nog gepubliceerd moeten worden, het zou nml vervelend zijn als er een fout in staat oid omdat we hier zo'n andere kijk op de zaak hebben. maargoed ik verplicht je nergens toe als je geen zin hebt het hoeft niet.
      Ik zit erop! Ik ben bezig wat 'foutjes' te verbeteren, of, iig voorleggen tot verbetering. Je kunt gewoon ook vragen stellen op het forum.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Inhoudelijk heb ik weinig verstand van SNG/MTT/FT etc., maar ik krijg een beetje het idee dat er hier iets misloopt.

Dit lijkt me een erg lastige situatie, maar Nick doet het voorkomen alsof dit een standaard situatie is waar maar één ding mogelijk is wat vanzelfsprekend is.
      Jij hebt er veel verstand van, maar voor de rest zijn deze situaties misschien niet zo vanzelfsprekend als dat ze voor jou zijn..

Ik bespeur enige ergernis in posts van beide kanten.

Ik probeerde zelf ook gewoon maar wat, hopelijk zinnige (kennelijk niet dus), input te geven bij deze hand, maar ik zie dat het niet echt wordt gewaardeerd, gezien het nogal botte antwoord.

Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten, maar wilde het toch even kwijt (no offense) :)
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      Ik zit erop! Ik ben bezig wat 'foutjes' te verbeteren, of, iig voorleggen tot verbetering. Je kunt gewoon ook vragen stellen op het forum.
      ok bedankt voor de support. als ik vragen heb stuur ik ze wel door naar paul denk ik.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Inhoudelijk heb ik weinig verstand van SNG/MTT/FT etc., maar ik krijg een beetje het idee dat er hier iets misloopt.

Dit lijkt me een erg lastige situatie, maar Nick doet het voorkomen alsof dit een standaard situatie is waar maar één ding mogelijk is wat vanzelfsprekend is.
      Jij hebt er veel verstand van, maar voor de rest zijn deze situaties misschien niet zo vanzelfsprekend als dat ze voor jou zijn..

Ik bespeur enige ergernis in posts van beide kanten.

Ik probeerde zelf ook gewoon maar wat, hopelijk zinnige (kennelijk niet dus), input te geven bij deze hand, maar ik zie dat het niet echt wordt gewaardeerd, gezien het nogal botte antwoord.

Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten, maar wilde het toch even kwijt (no offense) :)
      Ok, volledige berekening in ~10 minuten. W8 ff he :) . BTW: was helemaal niet bot bedoeld... ik snapte gewoon echt niet wat je met je post bedoelde. Zou je dat nog even uit kunnen leggen? Ik ben niet geergerd (nou, eigelijk wel, maar hierdoor, niet door deze hand).
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ok, volledige berekening in ~10 minuten. W8 ff he :) . BTW: was helemaal niet bot bedoeld... ik snapte gewoon echt niet wat je met je post bedoelde. Zou je dat nog even uit kunnen leggen? Ik ben niet geergerd (nou, eigelijk wel, maar hierdoor, niet door deze hand).
      Neej ok.
      Markus vroeg mij of ik een bepaalde situatie in de Equilator kon gooien, toen kwam ik erachter dat het bij deze hand en dit topic hoorde, dus besloot ik het er bij te doen. Misschien inderdaad niet heel snugger, maar ok, ik dacht "kan vast geen kwaad".

Van Neteller had ik idd gezien, das een behoorlijke k*tstreek!

Trouwens, die berekening hoef je voor mij niet te doen, want ik heb inhoudelijk niet echt een aandeel hierin, maar ik lees wel dingen en van buitenaf kreeg ik een beetje de indruk dat er wat wederzijds onbegrip was.
      Nogmaals, ik verwijt niemand iets, maar als ik het gevoel heb dat er iets niet goed loopt, vind ik dat wel fijn om even te melden (wat hopelijk ook geen kwaad kan :) )
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      Van Neteller had ik idd gezien, das een behoorlijke k*tstreek!
      [/quote]Is er iets met Neteller?
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ai ik heb ook geld op neteller :/...
      maargoed ik wil wel graag de berekening zien mss dat ik er nog wat van leer.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hero (BTN): 39,851
      SB: 40,463
      BB: 43,140
      UTG: 55,500
      UTG+1: 56,736
      MP1: 37,750
      MP2: 30,027
      CO: 20,533

Pre-Flop: (3,600) 9Diamond 9Heart dealt to Hero (BTN)
      3 folds, MP2 raises to 4,444, CO folds, Hero raises to 11,000, 2 folds, MP2 calls 6,556

Welke range geven jullie hem bij deze call?

Flop: (25,600) J 8 3(2 Players)
      MP2 checks, [color=red]

zo. Daar is de hand. Laten we even alle opties nalopen.

1. preflop geen reraise maken maar callen. Lijkt me niet verstandig. Je kunt niet profitabel voor setvalue callen (je called ~15% van je stack, en dat is te veel). Verder weten we tegen een LAG nooit hoe we er postflop voorstaan, dus lijkt mij dat we deze optie weg kunnen strepen.
      2. Preflop folden. Klinkt raar misschien, maar dit is niet zo'n slechte optie. Je kunt gratis folden, en je legt een hand weg die niet heel sterk is met een raise voor je. Echter, we zitten tegen een aggressieve speler. Wij hebben ~ 19bb's over. De blinds zijn 800/1600, met een 150 ante. Eerst maar eens ff met rejam software spelen. Zonder ante zou zijn raise ~ 2.8bb's zijn. Laten we zeggen, als villain raised met 12% van zijn handen (55+, A9+, K9s+, QTs+, JTs+, AJo+, KQo) dan kunnen wij hier profitable pushen, maakt niet uit wat zijn calling range is. Als villain met minder steelt, dan wordt het al tricky. Echter, ik denk dat 12% voor een lag behoorlijk tight is, dus lijkt me dat preflop folden zonde is, omdat 99 te goed is.
      3. Preflop raisen, en dan flop pushen. Lijkt me niet de beste optie. Hoe groot je ook raised, je geeft of villain odds om je reraise te callen (as played), of je commit jezelf. Als je zulke goede odds geeft, dan kan villain kijken naar de flop, en van daaruit een keus maken te folden of te callen. Lijkt me dus geen goede optie.
      4. Preflop raisen, en dan de flop c/f-en. Op ~70-80% van de flops zul je een overcard zien. Als je elke keer fold als er een overcard komt... waarom fold je dan niet preflop? Nu reraise je, en als je dan elke flop c/f speelt, dan geef je dus eigelijk gewoon geld weg. Omdat je te vaak de beste hand weg gaat leggen op een flop met 1 overcard, lijkt deze flop c/f spelen niet de beste optie.
      5. Preflop all in reraisen. Dit is +ev tegen een range van 12+ bij villain, en -ev bij ranges die 10- zijn. Daar tussenin ligt een schemer gebied, waar je afhankelijk bent van villains calling range op jouw reraise of de move + dan wel - ev is. De read is, dat villain aggro is. Als iemand een preflop raise heeft lager dan 12, dan lijkt mij dat de read verkeert is, niet het spel. Van iemand met PFR van 12 mag je wel verw8en dat hij ook iig 12% raised vanuit MP2, hier een vrij late positie. Dus dit lijkt mij de beste optie.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Volgens mij zijn mensen eerder gefrustreerd over het feit dat ik niet mijn skype deel, dan dat ik verkeerde uitleg geef.... heb ik dat goed?

ok bedankt voor de support. als ik vragen heb stuur ik ze wel door naar paul denk ik.

Ik heb namelijk uitgelegd dat ik alle vragen op coaching/forum kan beantwoorden, dus zie ik de meerwaarde niet van skype hierin. En ik ben veel op het forum, dus dat zou het probleem niet zijn. In dat perspectief is deze opmerking dus niet heel leuk t.o.v. mij. Ik doe ook maar mn best hoor....
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      nee dat was het niet.
      laat ik maar eens beginnen bij je uitleg, zo is het allemaal duidelijk voor mij. ik bedoelde allereerst dat ik zonder reads voor optie 2 zou kiezen, omdat, zoals ik eerder aangaf, er geen druk op je staat met deze redelijke maar niet geweldige hand. anders zou ik hem ook pushen, je hebt hier nog fold eq zoals je aangaf en op de flop met overcards weet je niet waar je staat. dus dan is 5 de beste optie idd.

ivm skype, ik vond het een beetje arrogant overkomen, dus daar werd ik idd gefrustreerd door. maar ik kopier liever niet alles wat ik nagekeken wil hebben gelijk op het forum om de simpele reden dat het "officieel" is. Daarom zei ik dat ik het naar paul zou sturen. Ik kan hem wel vragen of ik het mag posten als ik er vragen over heb, als dat de enige manier is...
    • royalvink
      royalvink
      Bronze
      Sorry dat ik zo`n tijd niet gereageerd heb, had ff examentjes. In de tussentijd is er veel gebeurt zie ik, het was iig totaal niet de bedoeling ruzie`s uit te lokken jongens ;) . IIG iedereen bedankt voor de reacties.
    • 1
    • 2