Solartje - Chris Ferguson challenge 0$ -> 10.000$

• anunaki
      anunaki
      Bronze
      ok, ik zie nu pas dat de HHs er ook staan

thuis nog ff checken vanavond
    • solartje
      solartje
      Bronze
      jups. zipfile is upgeload. Nu niet lachen met men :f_cool: niveau
      Denk dat het zowiezo voor iedereen +ev is om die HH even door de replayer te knallen en de comments er naast te leggen.

De handen die ik wel goed speel, kan je uit leren
      en de fouten die ik maak , maak je misschien zelf ook.
      Ps toch even herhalen, deze set hebk echt als experiment gespeeld om uber agro te zijn... veel pushes zou ik normaal folden, maar ik folden er TEveel, daarom deze set. Its all about balance.

Meer van dit !!
    • Tonaldinho11
      Tonaldinho11
      Bronze
      In de sb kan je alleen ATC pushen als je veel FE hebt. Als de bb een shortie is zal zijn callrange groter zijn en zal je dus tighter moeten pushen. En tegenovergesteld als de bb een bigstack is kan die wel een risico nemen en zal die je eerder met KTo/JQo handen callen, dus zal je je daar ook op moeten instellen.
      Tenslotte zijn er dan ook nog de donks/regs. Tegen donks zal je ook tighter moeten pushen omdat die geen idee hebben van ICM en alles met een A of K in hun hand zullen callen, terwijl regs heel veel zullen folden.

Dit is dus vooral een kwestie van adjusten t.o.v. de speler in de bb. Over het algemeen push ik wel bijna altijd ATC als ik <10bb heb en de bb heeft een medium stack (rond de 10bb dus).
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ok. heb nog een vraagje maar zal voor later zijn.
      heb nu al genoeg info om even mee voort te kunnen.
      ben te moe om te grinden, dus ga deze avond alles even analyseren, opschrijven, laten bezinken en nadenken.

studie tijd :f_cool:
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      zelfs zonder de HH zelf te hebben gezien, vind ik bovenstaande post leerzaam
      +1
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tonaldinho11
      Heb ff grondig je HH doorgespit en zal eerst ff aangeven wat ik had gedaan in bepaalde situaties waarin jij je bevond:

Sng 1:
      - KQo in sb meelimpen in 75/150 level.

Ben geen fan voor flatten op 75/150. probleem is dat ik hier OOP zit in een 3way pot. Kan een push hier eigenlijk? lijkt me dat ik hier genoeg FE heb met een hand die het best goed doet tegen een limprange.

Sng 2:
      - 57o push in sb voor 10bb tegen bb met ook 10bb vond ik te loose. Vooral omdat jullie allebei slechts 1000 chips hadden. Als hij 1500 chips had was het wel ok geweest.

13/11 speler met 80% fold op BB. gaat stack hier voor stats?

Sng 3:
      - 77 utg met grote stack in 25/50 level folden ipv raisen.

Dit fold je door de blindlevel en niet door de hand op zich vermoed ik? 25/50 is perfecte level voor 1000-1300$ stacked vilains om AI te 3betten, waardoor ik met 77 UTG niet echt happy kan callen? correct geredeneerd?

Sng 9:
      - 32o in sb met 12 bb push tegen 5 bb speler is echt terrible. Die man zal je met zo'n beetje elke hand callen dus je hebt 0 FE.

idem hier. stack > stats? was een 15/4 speler met 15% call op sb steals. FE overschat dan door de stats en niet zijn stack laten doorwegen in men beslissing. waren nog paar handen waar ik vb tegen bigstack in push. Ook hij had vrij nitty 14/6 stats. Als je dus op de SB stealed, vooral op stacks letten en minder naar stats? of kon de push wel gezien hun stats/read.

Sng 12:
      Goed voorbeeld waarvan iCM en push ranges er even helemaal niks toe doen.
      Je zit 5-handed met 2 enorme shorties (resp. 120 en 280 chips) in blindlevel 75/150. Jij hebt zelf zo'n 15bb op de BU en UTG (enorme bigstack) limpt. Jij hebt A3s en je pusht je hele stack erin.

:rolleyes: that was like .... SO bad :D

Succes!

hier die AQ hand. ik vond hem echt wel lastig.

Poker Stars No Limit Hold'em Tournament - t100.00/t200.00 Blinds - 3 players - View hand 1276427
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: t3699.00 18.50 BBs - VPIP: 13, PFR: 10, 3B: 4, AF: 1.7, Hands: 312
      Hero (SB): t3885.00 19.43 BBs - VPIP: 16, PFR: 11, 3B: 5, AF: 2.8, Hands: 307604
      BB: t5916.00 29.58 BBs - VPIP: 37, PFR: 8, 3B: 7, AF: 4.0, Hands: 115

Pre Flop: (t300) Hero is SB with Q :club: A :spade:
      1 fold, Hero raises to t430, BB calls t230

Flop: (t860) K :heart: Q :heart: J :heart: (2 players)
      Hero bets t1000.00, BB calls t1000

Turn: (t2860) K :spade: (2 players)
      Hero checks, BB bets t1800.00, Hero folds

Final Pot: t2860
      BB wins t2935.00
      (Rake: t-75)

ik bet de flop groot, omdat ik dan meer duidelijkheid krijg op zijn range. ik wil op de flop beslissen of ik broke wil gaan hier of niet. Door zijn call zet ik hem op een heel sterke hand, die hij slowplayed. 2 pair, AT(straat), SD+FD, Kx.
      ga ik hier in de fout op de turn, of ook al op de flop?

benieuwd hoe andere hier over denken.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door solartje
      hier die AQ hand. ik vond hem echt wel lastig.

Poker Stars No Limit Hold'em Tournament - t100.00/t200.00 Blinds - 3 players - View hand 1276427
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: t3699.00 18.50 BBs - VPIP: 13, PFR: 10, 3B: 4, AF: 1.7, Hands: 312
      Hero (SB): t3885.00 19.43 BBs - VPIP: 16, PFR: 11, 3B: 5, AF: 2.8, Hands: 307604
      BB: t5916.00 29.58 BBs - VPIP: 37, PFR: 8, 3B: 7, AF: 4.0, Hands: 115

Pre Flop: (t300) Hero is SB with Q :club: A :spade:
      1 fold, Hero raises to t430, BB calls t230

Flop: (t860) K :heart: Q :heart: J :heart: (2 players)
      Hero bets t1000.00, BB calls t1000

Turn: (t2860) K :spade: (2 players)
      Hero checks, BB bets t1800.00, Hero folds

Final Pot: t2860
      BB wins t2935.00
      (Rake: t-75)

ik bet de flop groot, omdat ik dan meer duidelijkheid krijg op zijn range. ik wil op de flop beslissen of ik broke wil gaan hier of niet. Door zijn call zet ik hem op een heel sterke hand, die hij slowplayed. 2 pair, AT(straat), SD+FD, Kx.
      ga ik hier in de fout op de turn, of ook al op de flop?

benieuwd hoe andere hier over denken.
      Op eerste zich dacht ik NH, maar als ik er wa op doordenk zou ik hand toch anders spelen.
      Denk dat ik hand al opgeef op de flop. Ik denk niet dat er een slechtere hand is die u raise gaat callen en als ge wel gecalled wordt zijde sowieso beat. Dus je riskeert 1k chips voor een pot van 860. En we weten allemaal dat de chips die ge verliest meer waard zijn dan diegene die ge wint :)

+ Als hij u raise called kunde u hand ook niet verbeteren op de turn. Stelt dat er nog een Q komt, dan zit ge nog achter tegen Flush, straight of FH.

in mijn ogen waren er twee opties.
      1) een veel kleinere raise en opgeven na reraise of call
      2) gewoon check fold/spelen aangezien een zwakkere hand dan de uwe daar ook niet gaat betten, tenzij als bluff.

Of is dit veel te passief?
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Anraxas:
      denk dat optie 1 nog het beste is.
      450 betje op de flop heeft op deze flop hetzelfde effect als 1000.
      Folden vindk te passief misschien wel.

Men zoektocht naar de click:
      ps ik heb echt diep nagedacht over alle comments op mijn set en rogier heeft me een raadsel-achtige vraag gegeven...

Rogier Broers: probeer s hard na te denken over hoe bubbles werken en welk effect variance daarop heeft Rogier Broers: en daarmee samenhangend de rol die je hebt als chipleader, midstack,shortstack etcRogier Broers: en denk vervolgens aan fouten die mensen maken daarinRogier Broers: is soort van opdracht oid

Had eerst iets van wtf... men eerste antwoord:

oeioei das ni easy :D vind het moeilijk , omdat elke speler zijn eigen fouten maaktene raised te lose, andere callen waar ze moeten pushen op je bet, andere callen te lose op de BB, andere pushen te tight op de sbeven proberen...short op de bubble: niets te verliezen. vooral tegen zo weinig mogelijk spelers en liefst tegen avg stack pushen, omdat die het meest te verliezen hebben. blindbattle zijn goede situaties om chips te winnen. ATC sb push en lose limper afstraffenavg stack op de bubble: speel je soort folding warr tussen de andere avg stacks. je gaat het best geen battle aan tegen de chipleader omdat je risk averse bent. Geen echt idee wat je hier het beste doet? de shortie busten of de andere avg stacks aanvallen.chipleader: weinig te verliezen. De extra chips boven de avg stack zijn niet veel extra waard in equity, maar geeft je wel power, omdat ze niet veel kunnen terugspelen. Zou vooral de avg stacks aanvallen omdat die het meeste riskeren en de bubble abusen door vooral tegen de avg stacks te pushen idpv raisen (zodat zij maar 1 optie hebben: call 4 life of fold. eerder dan dat zij u kunnen restealen, waar jij als bigstack toch veel chips riskeert en future FE bij een call.

heb het dan even zitten rusten, de comments hier nogmaals gelezen en alles even duidelijk voor mezelf opgeschreven en aan een setje begonnen....

zei het hoofdje.

Bij elke hand met postflop begon ik tegen mezelf te dingen te zeggen die rogier continu zei als ik die fout maakte, en begon mezelf dezelfde vragen te stellen die hij altijd stelde... wat callt er u? uit welke handen kan je value halen? welke range heeft hij om op die positie te reraisen....

Bij elke bubble en p/f moest ik aan rogier zijn mysterieus vraag denken en aan de comments van tonaldinho. vooral dak naar stacksizes en stats moet kijken en FE eerder dan men kaarten...

kmoet zeggen: begin en early fase waren iets beter, maar dat was al solide, maar mijn eindfase... WTF man. wat een verschil. BON ik hoor het al komen, en 100% gelijk, sample van 1set is niets, maar het gaat me dan niet om het resultaat hier, maar op hoe de tafel reageert. Telkens als ik dacht... mmm hier verwacht ik dat hij een fout maakt, was het ook zo. telkens ik dacht, hij is veel te tight hier, dus ondanks dat ik wel een call heb, tegen hem kan ik wel folden (flashte monster).

Ik begin gewoon mezelf de juiste vragen te stellen op het juiste moment.
      De math , de ervaring, de ICM kennis, de starthanden, de postflop, de hu nash, kortom al de wiskunde had ik al, maar ik paste ze nog niet optimaal toe.

Anyway, ik heb nog nooit zo genoten van sng's te spelen als nu. Ik heb ZEKER flips en AI verloren. (even in handen gekeken in HEM en ik verlies 3 van de 4 laatste AI die ik aanga), maar je bouwt zo'n grote stacks op tegen dat je itm zit, dat je er gewoon een pak meer kan verliezen. Grote stacks spelen ook gewoon veel leuker.

Om te bewijzen dat ik niet elke preflop AI win, hier foto van al men vpip=true en preflop AI= true

Ondanks de preflop ai's, hier resultaat van de set:

kheb een

moment
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ben even stiekem naar de BOTP gaan kijken... is toch veel geld te winnen.
      Toen ik aan de set begon, had ik er 101 gespeeld. mijn 5 short orbits van 20 sng van deze week zijn dus NET volledig op :(

spijtig want had monster score kunnen worden. dan maar de long orbit :D
    • Sutra1981
      Sutra1981
      Bronze
      lol raar... een hele pagina zonder gevloek op variance... ik loop en beetje verloren in dit forum ik dacht dat ik in het blog van Solartje zat... waars die GPS wijf! getverdegetver :P

EDIT: reinsert location: whineblog ..... folow link
    • Sutra1981
      Sutra1981
      Bronze
      maw goed bezig! ;)
    • Tonaldinho11
      Tonaldinho11
      Bronze
      104,5% roi, soliddd!
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
      maw goed bezig! ;)
      thanks. :f_cool:

Ben er nog niet helemaal, maar had al tijdje het gevoel dat ik soon een level hoger ging spelen, maar dat het momenteel gewoon op het puntje van men tong lag.
      Alsof ik de puzzelstukken heb, maar niet het beeld dat op de doos staat. Je kan wel alle stukken één per één proberen, en mijn vier hoekpuzzelstukken hadk al klaar, maar als je de tekening erbij hebt, gaat het toch een pak vlotter.
      Ik hoop echt dat ik het nu gevonden heb, en als het niet zo is, dan ga ik weer naar de drawingboard and back 2 studying, back to railing, back to HH bekijken, vragen stellen, tot ik het vind !!
      De doorzetter wint.

tonaldinho: mja sample :rolleyes: :f_cool:
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Nice sessietje! :D
      Zo volhouden die ROI ;) .

& dubbelpost waar? ;)
    • solartje
      solartje
      Bronze
      thanks ;)

kheb ongelooflijk veel zin om te grinden !!
      kan niet wachten tot ik thuis ben. *adicted*
    • solartje
      solartje
      Bronze
      de zin is er , maar te vermoeid. denk dat ik het bij 1 setje ga laten.

nieuwe pokergame is genieten. Weer 23% van men sng's geshipped :f_cool: en een debiele ROI.
      HUGE short orbit score, maar telt spijtig genoeg niet mee. De long orbit is zeker meer dan haalbaar. Ik ga echt voor die top10 plek. wil nog eens die 50k shootout spelen! :D
      nog wat fpp's. 1 op 2 geshipped. (spijtig van de runner runner kicker kicker)

Solly 2.0:
      sng played: 29
      BOTP points: 558 ptn.
      ITM: 57%
      ROI: 81%

eind volgende week moetk de 10.000VPP halen :f_grin: en ligt er nog een 50$ bonus klaar.

morgen nog 42 sng spelen en dan zaterdag de rest afspelen als de weekend vis online is.
    • solartje
      solartje
      Bronze
      Biggest Badbeat of my life. Was er optijd bij, maar men MB nog niet 100% geregeld (had nog niet gedeposit), dus vlug gedaan , en nu moetk 48uur wachten na deposit voor ik kan afhalen. tegen dan ligt alles plat en dus 2600$ kwijt.

FML imo.

MASSIVE TILT
    • Sutra1981
      Sutra1981
      Bronze
      MB staat op de stars site al niet meer bij beschikbare manieren om uit te cashen, volgens mij is het trouwens alleen maar mogelijk om netto bedrag uit te cashen dat ge zelf de laatste x maand gedeposit hebt... dus geen winsten
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      life sucks bigtime
    • Sutra1981
      Sutra1981
      Bronze
      ik denk dat we naar BE geswapt zijn want hb kunnen uitcashe naar MB en kreeg weer melding dat ik first dep bonus ging verliezen :D