Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

raadseltje

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      EDIT: daarbovenop komt nog dat het onmogelijk is om oneinig freerolls niet te cashen.
      Are you sure? Aangezien je in iedere hand waar je 0% equity hebt al je chips kunt dumpen is het volgens mij wel mogelijk?
      Er is een kans dat je wint, Stel de eerste hand gaat iedereen allin, wat niet vaak zal gebeuren maar de kans is niet 0. Als je called heb je kans te winnen, als je fold kom je sowieso ITM. Je kan dus niet zo spelen dat je 100% zeker verliest. Als er een kans is dat je wint, en je speelt oneindig freerolls dan win je oneindig keer.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      ok dan zal ik nu maar eff spoilen , het antwoord is weldegelijk 0 en niet 'oneindig' of 'kan niet' . De definitie van een ROI is de 'return on investment' . De gegevens zeggen dat die 100% is . Wiskundig is er geen enkel probleem om dit gegeven te gebruiken , gezien je dan een winst van 0*100% =0 per sng hebt.
      Om aan een ROI van 100% te komen op freerolls zit je idd wel met een grensgeval. Toch is er geen 2e mogelijkheid. Dit komt omdat je bij een winst groter dan 0 steeds een roi van oneindig zal hebben. Dus elke ROi die niet oneindig is betekent dat je een 0-winst hebt.
      Bijgevolg is het enige mogelijke , goeie antwoord , 0 :P
      Ook hier is wel degelijk een probleem omdat de ROI is gedefineerd als (winst/buy-in)*100% aangezien de buyin 0 is krijg je een breuk met 0 in de noemer en dat kan niet. Je kan dus bij een freeroll niet van een ROI spreken.

Het correcte antwoord is dus "kan niet".
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      zucht
      opnieuw:D
      ik had hier nooit aan moeten beginnen he :facepalm:
      het punt is dat indien je wat zou cashen je krijgt bedrag/0 . Dit is een limietgeval en geeft een ROI van oneindig weer. (dit kan je zien door die 0 alsmaar dichter te benaderen door kleine getallen , en dan zie je dat het in de limiet oneindig wordt).
      Elke andere ROI is dus ofwel een 0cash ofwel onmogelijk.
      aangezien een ROI letterlijk zegt hoeveel percentage je TERUG krijgt , relatief gezien T.O.V je BI , kan je al aan de slag. Het is niet relevant hoe deze bekomen is.

Je kan zelfs analystisch bewijzen dat een 0 winst over een 0 BI elke ROI oplevert tussen -oneindig en +oneindig , maar daar ga ik nu eff niet aan beginnen .
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      zucht
      opnieuw:D
      ik had hier nooit aan moeten beginnen he :facepalm:
      het punt is dat indien je wat zou cashen je krijgt bedrag/0 . Dit is een limietgeval en geeft een ROI van oneindig weer. (dit kan je zien door die 0 alsmaar dichter te benaderen door kleine getallen , en dan zie je dat het in de limiet oneindig wordt).
      Elke andere ROI is dus ofwel een 0cash ofwel onmogelijk.
      aangezien een ROI letterlijk zegt hoeveel percentage je TERUG krijgt , relatief gezien T.O.V je BI , kan je al aan de slag. Het is niet relevant hoe deze bekomen is.

Je kan zelfs analystisch bewijzen dat een 0 winst over een 0 BI elke ROI oplevert tussen -oneindig en +oneindig , maar daar ga ik nu eff niet aan beginnen .
      Dit is gewoon fout. Je kan delen door nul benaderen door de limiet te nemen maar dat maakt delen door nul niet minder fout.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Maar is je totale investering wel 0?
      Als je oneindig veel tornooien speelt met een BI van 0 dan is je totale investering oneindig maal nul. En hoeveel is dat? :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ook 0*oneindig is onbepaald.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      antwoord ligt tussen 10-300 euro.

Want wie nog na 10 euro freerolls gaat spelen is een mongool en verdient te sterven.

I WIN

en als je hier serieus op in gaat verdien je ook te sterven :D
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      tis 2x de helft
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      antwoord ligt tussen 10-300 euro.

Want wie nog na 10 euro freerolls gaat spelen is een mongool en verdient te sterven.

I WIN

en als je hier serieus op in gaat verdien je ook te sterven :D
      Vind ik niet hoor. Als je naast je maingame freerolls speelt is het toch alsnog +EV?
      Je kan daarom best altijd freerolls grinden. Als je echt hoog komt gaat het geen groot verschil meer in je roll maken maar toch... Het is altijd mooi meegenomen.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      sure, als het echt zon freeroll is met veel money guaranteed. Maar na een tijdje is het gewoon meer +ev als je een toernooi speelt met geld inplaats van die freerolls

als je max bijvoorbeeld 9 tafels speelt. Dan verdien je op lange termijn toch veel meer als je een toernooi van paar dollar bijvoorbeeld speelt dan zon freeroll.

edit: er zijn natuurlijk altijd freerolls die leuk zijn om te spelen. Maar ik doelde meer op wanneer je fulltime freerolls gaat spelen. zoals in de vraag staat 'oneindig' freerolls.
    • 1
    • 2