Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Weg van de SnG's en terug beginnen op NL5

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      sessie verder negatief blijven gaan eigenlijk.
      heb hoop handen gepost in judgementforum want zo kan het wel nie verder. Heb het gevoel dat ik vrij solide aan het spelen ben, maar toch verlies ik mijn BR aan een razend tempo. Dus ga nu paar dagen proberen om niet te spelen en eerst tijd besteden aan leaks. In eerste opzicht verlies ik veel geld aan KK en Aces op low boards waar andere set heeft gehit. Moet ook wel zeggen dat mijn sets weer langs geen kanten worden afbetaald.

Maar zal nu even een positievere spin proberen geven aan het topic :f_biggrin:

• Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Vandaag wat zitten kijken naar mijn hh, op zoek gegaan naar leaks en ook gebruik gemaakt van leak buster.

1) VPIP:
      Volgens leakbuster is mijn VPIP te laag 12% over 30k handen. Probleem is dat ik starthanden chart gebruik, dus daar kan ik weinig aan veranderen lijkt mij. Mss wat meer stealen uit late positie tegen tegenstanders die hun blinds niet echt verdedigen

2) hoge pocket pairs (QQ+):
      Deze moet ik meer folden NA de flop. Achteraf als ik handen opnieuw bekijk is het dikwijls zo duidelijk dat ik zo goed als niets meer beat wat er in de andere zijn range zit en dat brengt mij direct bij punt 3

3) Nadenken:
      Klinkt heel simpel, maar dikwijls denk ik tijdens het pokeren (kan toch nie zoveel pech hebben dat ik weer tegen aces zit) terwijl als ik objectief naar het hand kijk het zo duidelijk is dat de vis een monster vast heeft. Dus moet echt meer nadenken tijdens het spelen en "gevoelens" er niet bij betrekken

4) PFR%:
      Limp blijkbaar teveel preflop, maar dit zal automatisch ook omhoog gaan als ik wat meer probeer te stealen vanuit late pos.

5) ODDS en OUTS:
      Snap de principes volledig, maar ik pas ze niet deftig toe. Dus ga vanaf nu er proberen op letten dat ik ze echt wel strikt volg en niet call als ik bijna de juiste odds krijg.

6) Goden:
      Heb besloten om meer te bidden tot de pokergoden, want is mij wel opgevallen dat ik bij mijn badrun van 120$ verlies in 5k handen ik gewoon ook dikwijls aan de verkeerde kant van de setup zit. FH<quads, KK<AA, set<set en kweet dat is variance. Maar vin het belangrijk dat ik hier ook rekening mee hou en dan niet om mijzelf een mooi plaatje voor te schotelen dat het allemaal mijn fout niet is. Want logisch ligt het voor groot deel bij mij (daarom ga ik op zoek naar leaks), maar anders zou ne mens nog beginne denken dat hij er gewoon niets van kan en da is nu ook nie waar :)

Besef heel goed dat er nog meer leaks in mijn spel zullen zitten, maar zal hier mee beginnen en eens terug wat naar coachings beginnen kijken. Hopelijk kan ik dan terug winstgevend beginnen spelen. Wat een verliezende speler zijn op NL10 is toch wel zeer :f_frown:
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Eerste korte sessie gedaan:

paar folds gedaan waar ik vroeger wss meer geld aan verloren was.

PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG+1: $10.00
      MP: $11.89
      CO: $12.30
      BTN: $10.00
      SB: $4.05
      Hero (BB): $9.85
      UTG: $25.93

SB posts SB $0.05, Hero posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has J:spade: K:spade:

fold, fold, fold, fold, BTN raises to $0.30, fold, Hero calls $0.20

Flop: ($0.65, 2 players) K:diamond: 7:diamond: T:heart:
      Hero checks, BTN bets $0.30, Hero raises to $0.91, BTN raises to $4.00, fold

BTN wins $2.35

Gast was vrij tight en zie hem met maar weinig 3betten op die flop met zaken die ik nog beat heb. Best case senario heeft hij een A high flushdraw, maar daartegen doe ik het ook niet zo fantastisch.

PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 8 players

BTN: $10.10
      SB: $3.45
      BB: $14.98
      UTG: $4.90
      UTG+1: $4.96
      MP: $4.00
      Hero (MP+1): $9.97
      CO: $10.10

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has K:club: K:spade:

fold, fold, fold, Hero raises to $0.40, CO calls $0.40, fold, fold, BB calls $0.30

Flop: ($1.25, 3 players) 7:heart: A:diamond: 2:heart:
      BB checks, Hero checks, CO bets $0.84, fold, fold

CO wins $1.19

3 way pot tegen vrij tighte spelers. sowieso al geen goede flop met de A maar aangezien het nog een tighte speler is die bet, moet ik er toch vanuitgaan dat hij iets heeft. besef dat hij hier perfect JJ ofzo kan hebben en gewoon bet omdat er in pos naar hem toe wordt gecheckt. Maar zitten meer Ax handen in zijn range denk ik die mij dus beat hebben.

en een hand waar ik helemaal niet zeker van ben dat ik hem goed heb gespeeld

PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 7 players

MP: $10.20
      CO: $4.00
      BTN: $14.35
      SB: $5.93
      BB: $4.00
      Hero (UTG): $9.42
      UTG+1: $11.56

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has T:spade: T:diamond:

Hero raises to $0.40, fold, fold, fold, BTN calls $0.40, fold, fold

Flop: ($0.95, 2 players) 5:club: 5:spade: 9:diamond:
      Hero bets $0.80, BTN calls $0.80
      vrij ideale flop dus betten lijkt standaard

Turn: ($2.55, 2 players) 7:heart:
      Hero checks, BTN bets $1.70, Hero calls $1.70

zijn call op flop wil nog niet veel zeggen. het is onwaarschijnlijk dat ik flop heb gehit. Dus hier zie ik nog zaken in zijn range als lagere pockets en mss JJ (hoger had preflop geraised). en mogelijk suited connectors gelijk 910, 89 of A9s (alhoewel dat ik dit toch onwaarschijnlijker von. besloten om hier nog te callen en zien wat hij op river doet

River: ($5.95, 2 players) 3:spade:
      Hero checks, BTN bets $2.95, Hero calls $2.95

Aangezien hij zijn agressie doorzet op de river denk ik dat ik eigenlijk had moeten folden, maar aangezien hij maar halve pot bette kreeg ik gelijk nog degelijke odds om te callen. Het enige waar ik eventueel schrik van moest hebben (dacht ik) was pocket 9s. Dus uiteindelijk besloten om te callen.

BTN shows 5:heart: 6:heart: (Three of a Kind, Fives) (Pre 22%, Flop 91%, Turn 95%)
      Hero mucks T:spade: T:diamond: (Two Pair, Tens and Fives) (Pre 78%, Flop 9%, Turn 5%)
      BTN wins $11.28

en nog een niet onbelangrijke opmerking: heb de sessie afgesloten met 5$ winst :f_grin:
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      KJs : fold preflop. IR is tight en met KJ OOP is het gewoon moeilijk spelen, zelfs als je hit

KK: bet flop, ook tegen twee callers. Nu geef je duidelijk aan geen A te hebben terwijl zij makkelijk preflop kunnen callen met kleinere azen, lagere pockets, SC's

TT: bet flop en bet turn. Je hebt hier vaak nog de beste hand. Als je de turn doorbet krijg je misschien nog een gratis showdown te zien. Bet villain toch uit op de river, dan kan je nog rustig folden.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      KJs : fold preflop. IR is tight en met KJ OOP is het gewoon moeilijk spelen, zelfs als je hit

KK: bet flop, ook tegen twee callers. Nu geef je duidelijk aan geen A te hebben terwijl zij makkelijk preflop kunnen callen met kleinere azen, lagere pockets, SC's

TT: bet flop en bet turn. Je hebt hier vaak nog de beste hand. Als je de turn doorbet krijg je misschien nog een gratis showdown te zien. Bet villain toch uit op de river, dan kan je nog rustig folden.
      KJs: akkoord

KK: zo zou ik hand vroeger ook gespeeld hebben, maar met een bet laat ik alle slechtere handen folden en isoleer ik mij tegen de betere handen. + de kans dat 1 van de twee een Ax heeft is realistisch. Met een check/fold verlies ik 0.40$, met een bet zal ik op lange termijn meer verliezen. Zeker omdat bij een call er maar 2 goede kaarten zijn op de turn/river. Bij al de rest zal ik hand alsnog moeten opgeven.

TT: net omdat ik mogelijks nog de beste hand heb wil ik de pot hier niet opblazen en gewoon cheap naar de showdown gaan. + ik krijg hier door te betten ook geen extra info. zowel een monster als een draw zal hij gewoon callen. Terwijl met een check het onwaarschijnlijk is dat hij met een draw gaat beginnen betten.
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      net sessie van een uurtje gedaan en weer met lichte winst afgesloten +8$. Wat op zich toch degelijk is voor een uurtje te spelen. Had op zich meer kunnen zijn, maar heb 1 mislukte bluff gedaan.

villain had vpip van 40, hoge Af, PR van 28, en c-bette in 60% van de gevallen ofzo (wel beperkte sample size)

PokerStars - $0.10 NL (9 max) - Holdem - 9 players

SB: $3.15
      Hero (BB): $9.90
      UTG: $1.46
      UTG+1: $10.40
      MP: $7.27
      MP+1: $10.31
      LP: $12.65
      CO: $13.64
      BTN: $11.36

SB posts SB $0.05, Hero posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has K:spade: 9:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to $0.40, Hero calls $0.30

eigenlijk easy fold, maar wou graag tegen de vis eens flopje zien

Flop: ($0.80, 2 players) 2:club: 2:heart: 3:spade:
      SB bets $0.50, Hero calls $0.50

flop hit hem zo goed als zeker niet, dus kans is reeel dat hij hier niets heeft. besloot dan ook om hier te callen

Turn: ($1.80, 2 players) J:diamond:
      SB bets $0.90, Hero raises to $2.66, SB calls $1.35 and is all-in

Hier moest ik wel even twijfelen omdat die J echt wel in zijn range zit. Langs de andere kant bedacht ik mij dat hij ook veeel handen in zijn range heeft die totaal nog niets gehit hebben en die dus eigenlijk op een shove zouden moeten folden (ongeacht dat hij niet zo veel meer behind heeft)

River: ($6.30, 2 players) 7:club:

SB shows A:spade: A:club: (Two Pair, Aces and Twos) (Pre 87%, Flop 99%, Turn 100%)
      Hero mucks K:spade: 9:heart: (One Pair, Twos) (Pre 13%, Flop 1%, Turn 0%)
      SB wins $5.99

en natuurlijk heeft hij net nu Aces :facepalm:
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Waarom call je preflop? Wat wil je hitten?
    • Nuk3F4rt
      Nuk3F4rt
      Silver
      Ik denk een KKK flop ofzo? 999 ook niet verkeerd :P
    • Anraxas
      Anraxas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Nuk3F4rt
      Ik denk een KKK flop ofzo? 999 ook niet verkeerd :P
      ik wil niets hitten, gast speelde zo slecht dat ik er van overtuigd was dat ik in meeste gevallen de pot zou kunnen oppakken.

anyway: met de feestdagen efkes nie meer gespeeld tot gister.

zal heel kort zijn want ben beetje pissed. gister eerst 20$ verlies gemaakt maar dit vandaag kunnen omzetten in +16$ (op NL5). was solide aan het spelen en alles verliep vlot tot 10 min geleden

set<set (flop all-in)
      set<set (flop all-in)
      AA<A5 (all-in op 558 flop)
      AA<99 (all-in op 459 flop. had preflop zwaar ge3bet, dus dacht niet dat pocket 9s nog in zijn range zaten)
      en AQ<88 (all-in op A8Q flop)

en sta dus nu op -15$ terug ofzo voor deze sessie. Zou wel tof zijn moesten de setups keer positief voor mij uitdraaien.