overcards AKs

• Drawinator
      Drawinator
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)

Preflop: Hero is SB with A, K.
      6 folds, BU raises, Hero 3-Bets, BB folds, BU calls.

Flop: (7 SB) 9, 4, T (2 players)
      Hero bets, BU calls.

Turn: (4.5 BB) Q (2 players)
      Hero bets, BU calls.

River: (6.5 BB) Q (2 players)
      Hero bets, BU calls.

Final Pot: 8.5 BB.

Flop lijkt me nh.
      River lijkt me een grote fout eerder check/fold of check call denk igg check fold!?
      Maar de turn kan ik die betten?
      Eigenlijk niet ofwel want een hoop overcard hebben een straigtdraw of flushdraw gekregen en miss wat two pairs en een flushdraw op de flop cald zekker nog een keer!
      Dus check/fold turn?

Alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Lastige hand door de dubbele FD op het bord, check fold zou ik denk ik niet spelen. Je hebt 2 overcards en een SD met een J. Deze zijn dan wel niet allemaal clean maar nog te goed om te folden. Ik zou denk ik c / c spelen op turn maar helemaal zeker ben ik daar ook niet van (misschien is je bet namelijk niet eens zo verkeerd).

Enne river is zeker geen bet meer :] .
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      t/m flop standaard.

Op de turn wordt het verhaal ingewikkeld en dat komt vooral omdat de keuzes nogal marginaal zijn. Als je de turn zou callen, maar een river unimproved zou folden, heb je 10 outs, waarvan 4 clean (J,J,A,A). Backdoorflushes zijn altijd iets minder waarschijnlijk, dus J en A kan je ook wel geheel rekenen. De andere 4 outs zou je wat moeten discounten, maar effectief geef ik je dan nog wel ~8 outs. Exclusief eventuele bets op de river krijg je 1/6.5 om te callen, en dat correspondeert ook ongeveer met dat je minstens 8 outs nodig hebt. Daarmee lijkt er weinig verschil tussen c/f en c/c te zitten. Vanwege eventuele bets op de river is c/c echter beter.

Een andere manier is om te kijken hoe zijn range er uit ziet. Preflop heeft hij een BU openraise zonder cap range. Equilab geeft aan dat dit 77-33, ATs-A2s, K2s+, Q6s+, J7s+, T8s+, 98s, 87s, 76s, AJo-A2o, K7o+, Q9o+, J9o+ is.

Na zijn call op de flop kan je K2s-K8s,Q6s-Q7s zonder wel weglaten en K7o-K8o ook. A2o-A7o en A2s-A7s zonder zou je ook wel weg kunnen laten. Op de turn zou je dan ~30% equity hebben.

Al met al valt er echter ook wel wat te zeggen voor het zelf betten op de turn, zeker tegen (loose) passieve spelers (helemaal als bluffinduce bij hun ook werkt). In dat geval zou ik de turn zelf betten en blanke rivers c/c spelen voor bluffinduce. Op elke river geef ik dan c/f op, omdat hij dan te vaak wel iets heeft.

Tegen agressieve spelers zou ik de turn niet betten, omdat je wel achter staat en zij te vaak gaan raisen met semi-bluffs. Op blanke rivers heb je tegen hun ook een lastige beslissing of je nog moet callen of niet. In dit geval zou ik aanraden om te folden, omdat je turn c/c al heel erg eruit ziet als een downcall en zij om die reden bluffs minder vaak door zullen zetten.