[9/10 mans] 3-man AQo tegen bigstack

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      BTN robertjuh1 (6,160)
      SB Player6 (1,215)
      BB Player9 (6,125)

Blinds: 150/300 Ante 25

Pre-Flop: (525, 3 players) robertjuh1 is BTN A:spade: Q:heart:
      robertjuh1 raises to 600, Player6 folds, Player9 raises to 1,200, robertjuh1 goes all-in 6,135, Player9 calls 4,900

Goede shove?
  • 8 antwoorden
    • KBE91
      KBE91
      Totaal
      Hoe is de flop gelopen ?
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      was all een all in preflop,

maar hij had KK en ik luckboxte hem met een aasje :f_biggrin:
    • ViperPP
      ViperPP
      Gold
      Jammer dat je het resultaat al verklapte.
      Dit is een interessante spot en hangt van de dynamics af. Jullie hebben beide ongeveer evenveel en wachten natuurlijk tot de shortie bust. Dus 't is vooral de vraag in welke mate er voordien al actief gesteald en geresteald werd. Als het spel ervoor heel passief was, zou ik hier nog wel kunnen folden. Maar in alle andere gevallen ship ik ook wel AQo hoor.
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Ja dat deed ik expres niet in de originele post, maar na de andere reactie dacht ik dat hij hierop doelde.
      De dynamics waren dat ik hem erg veel respect gaf met zijn 600 raises, en hierop foldde. verder schoof ik bijna ATC als de bigstack was gefold, en als de bigstack in de bb zat raisde ik met bovengemiddelde handen naar 600 en gaf hij mij hier redelijk wat respect op.
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Heb je post met result even gespoilerd zodat de judge straks onbeïnvloed kan judgen! xD

Over de hand;

Denk dat je best wel een goeie Equity moet halen om deze shove te mogen doen.

Aangezien je hierboven zegt dat hij je redelijk wat respect gaf, zal hij niet zomaar dom gaan raisen. Al zal hij ook niet enkel premiums terugspelen want hij mag zich niet zomaar laten bullyen..

Ik denk dat AQo hier wel moeilijk is.
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Bedankt,

Zijn raise kan ook een prima raise/fold zijn aangezien ik dus deze move vaker had gedaan. Dus je hebt wel degelijk nog fold equity. verder is het tegen zijn calling range heel erg afhankelijk, als hij erg slecht is en dus met lagere azen gaat callen is het sws ev+, maar vraag me af wat de judge gaat zeggen:)
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Komt de judge nog? :)
    • solartje
      solartje
      Bronze
      ik shove dit easy, gewoon omdat hij met weinig kan callen.
      Zijn callrange op je shove zal hier iets van een QQ+ zijn ICM wise, terwijl zijn openrange hier waarschijnlijk een pak looser is, hoe tight en respectvol hij ook is. je reversed de ICM heavy spot naar zijn schoenen en abused het feit dat hij een lastige BB stack heeft. 20bb is teveel om zelf te shoven en jou een ICM zware call te geven en te veel om happy te kunnen raise/callen.

Hij zal hier dus superveel folden
      1/ omdat hij gewoon kwa ICM met weinig +ev kan callen
      2/ omdat shortie klaar staat om te busten (in geval hij geen icm kent) zal hij toch naar die shortie kijken.
      3/omdat hij niet verwacht dat jij hier heel weid gaat shove en je range hier vrij nut-range polarised is (in zijn ogen) terwijl je dit eigenlijk nog vrij weid kan doen. ik push hier wel pak meer dan AQo gewoon omdat het zo'n lekkere icm abuse spot is.

je kon deze spot zelf niet beter maken als je het wou. 1 shortie en 2 spelers met 20BB. alsk beetje read heb dat die gast actief minraised en wat van ICM kent en ik heb hem nog niet teveel gebullied, push ik hier zelf 72o. maybe dat de judging 72o te loose gaat vinden, maar AQ is echt no brainer denk ik. eigenlijk maken je kaarten in deze spot weinig uit, gezien grootste deel van je value komt uit de FE en niet uit de odds if called.

EDIT !! nevermind men hele post :D tis nog vroeg. had niet gezien dat hero minraisde voor vilain minraisde. dacht dat vilain minraisde en hero p/f keuze had.

AQ= easy fold :D