Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AT hit T maar donk tegen op vies bord

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Had ik hier ergens moeten raisen? Ik denk namelijk dat ik flop had moeten raisen om te kijken waar ik sta.

Maar as played had de river waar ik 2 paar hit kunnen raisen?

Grabbed by Holdem Manager
      Limit Holdem $0.25(BB) Replayer
      SB ($20.32)
      BB ($11.35)
      UTG ($8.57)
      UTG+1 ($22.45)
      UTG+2 ($5.55)
      MP1 ($17.29)
      MP2 ($10.12)
      Hero ($6)
      BTN ($12.15)

Dealt to Hero A:heart: T:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.50, fold, fold, BB calls $0.25

FLOP ($1.10) 8:diamond: 6:diamond: T:diamond:

BB bets $0.25, Hero calls $0.25

TURN ($1.60) 8:diamond: 6:diamond: T:diamond: J:spade:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

RIVER ($2.60) 8:diamond: 6:diamond: T:diamond: J:spade: A:spade:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

Hero shows A:heart: T:heart:
      (Pre 62%, Flop 92.5%, Turn 100.0%)

BB shows 3:club: 4:club:
      (Pre 38%, Flop 7.5%, Turn 0.0%)

Hero wins $3.44
  • 1 antwoord
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Normaal ga ik de flop callen met de bedoeling de turn te raisen. De reden hiervoor is dat je equityvoordeel tegen flushdraws op de flop veel kleiner is dan op de turn (ga na dat je tegen bv A9 met enkele op de flop praktisch een coinflip hebt, terwijl je op de turn 66% van de tijd gaat winnen, ook al heeft er nu nog een GS straightdraw bij). Dit soort donks zijn het grootste gedeelte van de tijd gewoon flushdraws, dus wil ik wel ergens raisen voor value.

Deze turn kaart is echter niet zo'n goede kaart voor je. QJ,J9,xJLd,x:dJ draws die donkten op de flop liggen nu voor. Toch zijn er ook veel handen waar je nog op voor ligt. Het nadeel van raisen is echter ook de kans op een 3-bet. Ik denk dat enkel callen hier daarom beter is.

Op de river hit je two pair en vind ik het te zwak om hier niet toch eens te raisen. Er zijn volgens mij wel genoeg (two) pair combinaties die je raise gaan afbetalen, t.o.v. de keren dat hij een flush/straight/trips gaat hebben.