Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

PLO uitdaging

• bassieundadriaan
      bassieundadriaan
      Bronze
      Ik ben net begonnen met 2PLO 6max en ben van plan om hier flink wat tijd en moeite in te steken. Momenteel speel ik 2-3 tafels om zoveel mogelijk aantekeningen te kunnen maken.
      Ik hoor vaak mensen zeggen dat het niet mogelijk is om de rake op de micro's te beaten. Is het mogelijk om een bankroll op te bouwen met alleen PLO en zo up te moven door de stakes heen?
  • 9 antwoorden
    • Shark774
      Shark774
      Bronze
      Tuurlijk is dat mogelijk, PLO is echter wel een high variance game dus raad sowieso een 25-35 buyin BRM aan per limiet.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Ik zou het op de microlimieten niet spelen met oogpunt om geld te verdienen vanwege de rake. Als je het spelletje leuk vindt kun je het spelen uiteraard.

Ik zou altijd minimaal met 100PLO starten als je PLO wilt spelen maar goed, dan moet je eerst een flinke bankroll opgebouwd hebben met SNG's of NLHE.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ja hier is veel over te doen, zag het ook al in topic bij handjudgings. Het is niet mijn maingame (ik ken de regels en heb vroeger weleens geexperimenteerd met de SSS uit pinowwws blog) maar was wel benieuwd hierdoor, ik keek namelijk naar de link daar en je betaalt inderdaad een paar bb meer per 100 handen dan op PLO 100, maar het niveau ligt ook weer lager dus dat zou compenseren dacht ik. Daarom maar even 9-tafelend getest vanavond op PLO25 op PP, leuk avondje ontspanning gehad. Volgens mij wel up maar moet even de results importeren in PT voor ik dat zeker weet. Nog wat dure fouten gemaakt, door bijvoorbeeld een line te nemen waarin je de nutflush rept, maar de fish stacked het toch wel af met 3rd nuts of soms nog slechter dus dat soort lines later maar achterwege gelaten.
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      2238 hands, 11.44BB/100. Wat de eerste tweederde ongeveer op 0 lag, door wat dure te intelligente lines (als nutflush reppen omdat je zelf de A hebt). Later gewoon de nuts hard gaan betten, ze stacken toch wel af met stukken minder was mijn ervaring. Obviously ook wel upswing want EV is ongeveer 5BB/100. Als je er 30%+ RB bij optelt zou het toch te beaten moeten zijn, is mijn indruk. Het is natuurlijk geen sample, maar mijn spel zit nog vol leaks (de nonshowdownwinningsline loopt iets van 300BB naar beneden) want het is niet mijn standaardgame. Met een goede handselectie en reads wie je lines wel en niet begrijpt (oftewel wie wel en niet begrijpt wat je rept) moet het mogelijk zijn, denk ik. Bovendien kun je lekker veel raken dus eventueel ook voor hoge status (gemstones eventueel) gaan mocht je dat interessant vinden. Ik denk dus dat het beatable is als je de game goed beheerst en goed kritisch aan je spel werkt, maar als de ervaren handjudges zeggen van niet wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet waar is natuurlijk :P
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Ho dubbel :D
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Je raked gewoon 20-25bb/100 op uPLO + Variantie maakt je game swingy & kan je dus tilten. Zodra je tilt , tilt je makkelijk buyins weg.

Bedoel rakeback is leuk maar dat krijgt iedereen
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Niet tilten dan ;) Maar ik geloof best dat een positieve winrate moeilijk is, maar de vraag was of het onmogelijk is. Dat hoeft niet, denk ik.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik weet het niet over Rogier noch Erwin maar PLO is een gametype die je makkelijker kan laten tilten dan any other cashgame type dus het is vrij moeilijk om nooit/niet te tilten

En als je in NLHE tilt kan je nog op de Flop, turn of River folden maar in PLO gaat het er gewoon all-in wanneer je iets te loose opent
    • JanJB
      JanJB
      Bronze
      Wel verslavend spelletje, ik plus nog steeds licht (volgens mij, nog niet in pokertracker gekeken). Op deze limieten valt het me op dat een driebet vanuit de SB/BB 99% van de tijd AAxx is. Als je diep zit is dat natuurlijk vrijwel altijd een easy call als je positie hebt. Maar als je goed tableselect (dus niet aan tafels gaan zitten met 2 of 3 mensen die 6-9 tafels spelen, die hebben vast wel leaks maar er zijn ook tafels met 4 of 5 vissen die flushes met 23 suited op een suited paired board afstacken of bottom two pair op een 5678 diamond board :facepalm: :) ) moet het volgens mij nog steeds mogelijk zijn winnend te zijn.