Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

MTT/MTSNG hud HM2

• bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      Beste pokerstrategy maten,

Sinds deze week gebruik ik HM2 en na een hoop gekloot kan ik nu eindelijk goed de HUD gebruiken en ben ik super stoked.

Maar nu vraag ik me af wat een goede instelling is voor Multi Table Tournaments en Multi Table SNG's.

Ook wilde ik vragen of ik ergens een handleiding kan vinden voor het toepassen van de HUD bij deze spelvormen. Heb de handleiding van stats al gelezen bij de artikelen.

Dus als iemand mij kan helpen hiermee, helemaal top.

Alvast bedankt,

bartdejong
  • 8 antwoorden
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      #hands
      VPIP/PFR/STEAL%/FOLDtoSTEAL%
      =all you need
    • bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Krulle37
      #hands
      VPIP/PFR/STEAL%/FOLDtoSTEAL%
      =all you need
      Had verwacht dat ik ook wel een CBET stat nodig zou hebben?
    • Krulle37
      Krulle37
      Bronze
      Je kunt er natuurlijk nog wel wat stats bijgooien maar hoe eenvoudiger de HUD hoe beter imo.
    • ViperPP
      ViperPP
      Bronze
      Ook een must IMHO is de (afgekorte) naam van de speler. Je wil immers toch wel heel zeker zijn dat de stats waar je naar kijkt die zijn van de speler die op die plaats zit. Dit kan immers wel eens verkeerd lopen bij het gebruik van preferred seats, of wanneer de tafel bvb net gereseat is (iemand nieuw aan jou tafel, of jij naar een andere tafel).

Verder is 3bet% ook wel nuttig.
    • bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      harstikke bedankt, kan hier zeker wat mee!
    • K2AA72
      K2AA72
      Bronze
      ik vind een limp en limp/fold stat wel handig.. ik zie veel gelimp in MTTs tegenwoordig en het is handig om te weten of je FE hebt als je er overheen schuift. .
    • dutchy187
      dutchy187
      Bronze
      Hey bart,

Ik zelf heb de HUD van deze site nagemaakt; link

Vind het nu toe wel prettig, misschien een beetje vol en drukkig aan tafel dus het maakt ook uit of je van easy en eenvoudig houd of dat het je niet uitmaakt.

De stats heb ik als volgt;

VPIP/ PFR / Bigblind

Steal / fold2steal / 3bet / fold to 3bet
      cbet / fold2cbet /aggrf / hands

De eerste 3 is één panel en de rest een andere, vind zelf wel beter dan zo een grote blokje met stats. De stats Bigblind is één van mijn favoriete ik zal je uitleggen waarom, sommigen kunnen misschien zo goed rekenen maar ik nah rekenmachine erbij ? naja als je gewoon een simpele stats toe kan voegen in je hud perfect tog imo :) Zo weet ik simpelweg heel snel hoeveel BB's ik nog over heb en me tegenstanders.

Ik zelf ga denk ik nog 2 stats weghalen omdat ik het net wat te druk vind, de fold to 3bet en aggrf kunnen wel weg i think en dan heb je er nog 6 over in de 2e panel wat makkelijk te doen moet zijn.

Als je het eenvoudig wil houden zou ik Krulle37 zijn stats overnemen en Bigblind erbij zetten dan heb je echt al genoeg en is het niet zo heel vol aan tafel van de HUDs.

Sample;

VPIP/PFR/Bigblinds(ik zou voor de bigblind stat een kleur nemen die opvalt en ik zou lettertype zelf groter maken dan de rest)
      Steal/fold2steal/hands (ook de hands zou ik een andere kleur geven al heb je bijv veel rood/geel/oranje in je stats voor de rest gewoon lichtblauw doen ofso zodat je niet in de war raakt)

Dan kan je nog twee lijnen nemen of je kan ze ook allemaal achter mekaar zetten, ik ben zo aardig geweest om het je te gaan demonstreren en ga hieronder wat HUDs laten zien hoe het er dan uit komt te zien:

HUD1:

Dit vind ik zelf niet prettig aangezien je gelijk al een hele blokje heb en het neemt een hoop onnodige ruimte in.

HUD2:

Vind ik zelf het lekkerste gewoon één lijn met stats en klaar lekker eenvoudig

HUD3:

Dit kijkt imo het prettigste, ik speel op stars en zou dan lekker een donkere achtergrond gebruiken zwart zodat de HUDs eruit springen en het lekker kijkt en het neemt niet superveel ruimte in.

Als je de link gezien heb weet je hoe mijne er ongeveer uitziet maar heb toch nog even het plaatje gekopieerd.

Het kijkt ook wel prettig en omdat het 2 panels zijn is het net te doen, alleen op FR tafels is het wel vol dus ik zit al te denken over een anderen

Maar ik ga eten hoop je genoeg geïnformeerd te hebben ;)

Succes en gl hf.
    • bartdejong
      bartdejong
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dutchy187
      Hey bart,

Ik zelf heb de HUD van deze site nagemaakt; link

Vind het nu toe wel prettig, misschien een beetje vol en drukkig aan tafel dus het maakt ook uit of je van easy en eenvoudig houd of dat het je niet uitmaakt.

De stats heb ik als volgt;

VPIP/ PFR / Bigblind

Steal / fold2steal / 3bet / fold to 3bet
      cbet / fold2cbet /aggrf / hands

De eerste 3 is één panel en de rest een andere, vind zelf wel beter dan zo een grote blokje met stats. De stats Bigblind is één van mijn favoriete ik zal je uitleggen waarom, sommigen kunnen misschien zo goed rekenen maar ik nah rekenmachine erbij ? naja als je gewoon een simpele stats toe kan voegen in je hud perfect tog imo :) Zo weet ik simpelweg heel snel hoeveel BB's ik nog over heb en me tegenstanders.

Ik zelf ga denk ik nog 2 stats weghalen omdat ik het net wat te druk vind, de fold to 3bet en aggrf kunnen wel weg i think en dan heb je er nog 6 over in de 2e panel wat makkelijk te doen moet zijn.

Als je het eenvoudig wil houden zou ik Krulle37 zijn stats overnemen en Bigblind erbij zetten dan heb je echt al genoeg en is het niet zo heel vol aan tafel van de HUDs.

Sample;

VPIP/PFR/Bigblinds(ik zou voor de bigblind stat een kleur nemen die opvalt en ik zou lettertype zelf groter maken dan de rest)
      Steal/fold2steal/hands (ook de hands zou ik een andere kleur geven al heb je bijv veel rood/geel/oranje in je stats voor de rest gewoon lichtblauw doen ofso zodat je niet in de war raakt)

Dan kan je nog twee lijnen nemen of je kan ze ook allemaal achter mekaar zetten, ik ben zo aardig geweest om het je te gaan demonstreren en ga hieronder wat HUDs laten zien hoe het er dan uit komt te zien:

HUD1:

Dit vind ik zelf niet prettig aangezien je gelijk al een hele blokje heb en het neemt een hoop onnodige ruimte in.

HUD2:

Vind ik zelf het lekkerste gewoon één lijn met stats en klaar lekker eenvoudig

HUD3:

Dit kijkt imo het prettigste, ik speel op stars en zou dan lekker een donkere achtergrond gebruiken zwart zodat de HUDs eruit springen en het lekker kijkt en het neemt niet superveel ruimte in.

Als je de link gezien heb weet je hoe mijne er ongeveer uitziet maar heb toch nog even het plaatje gekopieerd.

Het kijkt ook wel prettig en omdat het 2 panels zijn is het net te doen, alleen op FR tafels is het wel vol dus ik zit al te denken over een anderen

Maar ik ga eten hoop je genoeg geïnformeerd te hebben ;)

Succes en gl hf.
      Bedankt.

Grappig, had laatst exact deze HUD in elkaar gezet!

Zou je mij kunnen vertellen wat een average VPIP en PFR zijn in een toernooi? Die van mij komt meestal neer op 13/10 ongeveer met een samplesize van laten we zeggen 50 tot 100 handen. Is dit te tight? of zit ik wel goed ongeveer?