Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

%WTSD Steal en Resteal

• bigboyz367
      bigboyz367
      Bronze
      Ik ben sinds een tijdje weer terug aan het pokeren geslagen op NL10 FR en heb inmiddels weer een sample van 30k handen opgebouwd.
      Ik weet dat dit niet zo veel is maar ben inmiddels wel weer is wat aant analyseren op basis van deze handen.

Na 20k handen runde ik nog steeds iets onder EV en ben ik na wat onderzoek in mijn database is uit gaan zoeken waar ik mogelijk geld liet liggen en waar ik wellicht geld weg aan het geven was.

Op dat moment (over die 20k handen) had ik een %WTSD van 24% en won ik zoon 52% at show down, wat geloof ik redelijk normaal zou moeten zijn.
      Ik Stealde 38% van mijn handen, restealden zoon 15% van mijn handen en had een fold to steal van 82%. (ik geloof dat een fold to steal van 82% wat te hoog is gezien het feit dat veel mensen toch al gauw zoon 40-60% stealen op mijn limiet)
      Ook had ik een aflopende rode lijn in mijn grafiek.

Ik kwam er achter dat mijn steals en resteals erg profitabel waren en ben toen is gaan kijken hoe ik daar wellicht meer geld kon oprapen.

Sinds dien ben ik meer gaan stealen en restealen, en wanneer ik steal is voornamelijk afhankelijk van mijn tegenstander.
      Zo zijn er tegenstanders waar tegen ik makkelijk any 2 steal en er zijn tegenstanders waartegen ik enkel mijn normale openings range (late position) steal.
      En Ik resteal ook vrij veel nu, en dat is ook meer afhankelijk van mijn tegenstander dan van mijn kaarten. Wanneer ik bijv. zie dat iemand 60% stealt en 80 fold to 3bets, resteal ik hem ook met any 2 cards.

Over de laatste 10k handen heb ik dan ook de volgende stats:
      %WTSD 20
      WSD 55%
      ATT To Steal 41%
      3Bet Steal 20%
      Fold to steal 74%
      Cbet 77%

Sinds ik deze veranderingen heb doorgevoerd run ik flink +EV en zie ik de rode lijn in mijn grafiek inplaats van redelijk dalen, flink stijgen.
      (dit is natuurlijk over een hele kleine sample maar heb in die 10k handen flink wat bad beats gehad dus denk wel dat er iets uit af te leiden valt)

Nu vroeg ik me alleen af of dit wel goed is gezien een groot deel van mijn pokerspel nu berust is op bluffen. Een groot deel van mijn acties, Stealen, Restealen en Cbetten (soms zelfs Cbetten op de Turn) zijn nu pure blufs en gebaseerd op statistieken die ik heb van mijn tegenstanders (als ik bijv. zie dat iemand meer dan 50% fold op Cbets, wat mensen al gauw hebben, Cbet ik bijna 100% tegen die mensen gezien ik maar 67% bet als Cbet en het dus met een 50% succes rate al profitabel genoeg is).

Het grappige is wel dat op het moment dat mensen zich op mijn gedrag aan gaan passen ik dat weer terug zie in mijn stats en ik daar mijn gedrag dus vervolgens ook weer op aanpas.

Ook vroeg ik me af in hoeverre ik dit gedrag door kan zetten wanneer ik ga up moven in de limieten, mijn doel is nl50 profitabel spelen en ik vroeg me af hoe het spel op nl25-nl50 verschilt in die zin dat ik dit spel gedrag daar profitabel zou kunnen spelen.
      Dit omdat ik me anders een manier van spelen aan leer die ik tegen die tijd weer af zal moeten leren.

Greetz Bigboyz367!
  • 3 antwoorden
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      klinkt als dat je nadenkt, dat je je aanpast op je tegenstanders en jezelf heraanpast als hun zich gaan aanpassen. Dat zijn sowieso wel karakteristieken die je ten goede zullen komen.

Qua statistieken heb ik geen precies idee (een redelijk deel hangt namelijk af van je gemiddelde playerpool en ik speel je stakes niet), maar t lijkt me iig niet slecht :)
    • advancedTN1984
      advancedTN1984
      Platinum
      Ik denk dat je te veel c-bet en dat dat wel exploitable is maar als je je daarop weer aanpast op de goede manier hoeft dat geen groot probleem te zijn. Verder denk ik dat 't wel ok is om je spel te laten berusten op bluffen. Als 't een beetje kan ook bluffs met nog wat equity in de zin van backdoors en derg. Veel spelers zijn nittier en overfolden heb ik gemerkt in sommige spots en die kun je prima exploiten :) . Ben geen kenner op NL10 maar op NL5 werkt bluffen wel aardig in certain spots.
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Als je niet bet, kan je tegenstander ook geen fout maken ;) tegen de vele regs/nits is bluffen sowieso profitabel echter probeer ook bluffs met wat equity zoals A2_A5 handen enzo. Meest succesvol pokerspelers zijn maniacs, 3bet monkeys, dus goed dat je dit al oefent :D