bss 5nl: overpair plus 3th flush. fold, schuif of call?

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q:spade: , Q:club:
      3 folds, Hero raises to $0.16, MP3 folds, CO calls $0.16, 3 folds.

Flop: ($0.32) 6:spade: , 2:spade: , 7:spade: (2 players)
      Hero bets $0.30, CO raises to $0.80, Hero calls $0.50.

Turn: ($1.92) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO bets $1.50, Hero folds.

Final Pot: $3.42

ik heb em hier weggelegd omdat er teveel kracht achter zat, tenminste naar mijn gevoel. Ik denk dat ie iets heel moois gehit heeft en dat ie wil protecten. Ik leg em hier af omdat ik niet weet waar ik sta, ik een reraise krijg en het volgens mij gewoon fish is om hier te schuiven.
  • 2 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Op de flop moet je na zijn raise $0,50 bijleggen terwijl er al $1,42 in de pot zit. Je call is denk ik goed, de implied odds zijn groot genoeg als je je flush hit op de Turn.
      Ik zie hem niet naar een hogere flush drawen. Wel zou hij misschien al een hogere flush kunnen hebben gehit met een Asxs hand. Vanaf de Turn zou ik me ook ernstig zorgen maken om een fullhouse. Als hij een setje heeft gehit op de flop dan heb je nog niets aan een flush. Gewoon folden dus op de turn. Ik denk dat je deze hand goed hebt gespeeld.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik zal deze ook eens aan mijn collega's voorleggen, want ik denk dat over deze hand veel verschillende meningen zijn.

Preflop:
      Gewoon keurig gespeeld.

Flop:
      Je bet is netjes, je wilt de tegenstander slechte odds geven om te drawen. Dit is echter moeilijk, want wanneer je tegenstander een schoppen Aas heeft, heeft hij natuurlijk enorme implied odds. Zeker in het begin als de bets nog laag zijn.

CO raist je nu echter. Allereerst pak ik even de berekening erbij:

Board: 6s 7s 2s

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 67.871% 67.22% 00.65% 32609 315.00 { QcQs }
      Hand 1: 32.129% 31.48% 00.65% 15271 315.00 { 99+, AQs+, AKo }

Ik heb de handrange van CO op zeer tight gezet zoals je kunt zien. Nu al win je op basis van equity 2 van de 3 keer.

Echter waarmee kan CO jou reraisen? Jij geeft aan dat je niet weet waar je staat, maar wellicht is deze reraise van CO juist ook een raise om te kijken waar hij staat. Ook met een overpair zoals 99/TT of JJ kan hij een dergelijke raise plaatsen. Of met een high card schoppen in zijn hand. Hij heeft immers ook positie op je dus hij kan ook druk uitoefenen. Wanneer jij geen enkele schoppen hebt dan is het moeilijk voor jou om na een dergelijke raise door te spelen, ookal heb je een hoge pocket pair. Je zit namelijk uit positie en je hebt geen initiatief.

Al met al vind ik je hand te sterk om zomaar op te geven. Wel is het moeilijk spelen. Ik zou persoonlijk niet call flop/check turn spelen. Hiermee geef je volledig het initiatief weg en het is logisch dat CO een flinke bet plaatst op de turn. Met de lijn call flop/ check turn laat je aan villain zien dat je niet helemaal zeker bent van je hand.

Noem me een fish, maar ik zit er serieus aan te denken om toch all-in te pushen op de flop! :D

Motivatie:

Op basis van de equityberekening en het verhaal er onder ben ik van mening dat het helemaal niet zo zeker is dat je achter ligt. CO heeft genoeg redenen om te spelen zoals hij in de hand heeft gedaan met mindere handen als een gehitte flush. Positievoordeel en ook het willen uitvinden waar hij staat. Een hand als AA of KK zie ik ook niet snel tot de mogelijkheden, aangezien je dan vaak wordt gereraised preflop.
      Het initiatief weggeven zoals nu is gedaan zou ik niet doen. ik zou hier juist het initiatief overnemen.

Op basis van equity lig je voor en wanneer je tevens all-in pusht heb je ook nog eens behoorlijk wat fold equity. Een hand als een high card schoppen kan hier geen + EV call maken en ook voor andere goede handen is het een moeilijke call. Voor jou is het daarbij helemaal niet erg om direct de pot op te pakken.

Even voor de duidelijkheid: Ik vind de motivatie en de manier waarop je de hand hebt gespeeld niet slecht, maar ik denk gezien bovenstaand verhaal dat je er meer uit zou kunnen halen. Daarbij is een leuke discussie nooit slecht! :D