Beste full house op flop verslagen

• Rayt34
      Rayt34
      Bronze
      Partypoker:

Een paar dagen geleden had ik na de flop een full house aces over kings.

Nou ik maakte een flinke bet, maar een ander raisde en ik re-raisde totdat hij all in ging.
      Hij had op dat moment een paar of 8en, belachelijk om all in te gaan dacht ik nog.
      Zeker ook omdat hij behoorlijk tight speelde.

Ik kon het dan ook gewoon niet geloven om vervolgens zowel op de turn als op de river een 8 te zien verschijnen. Deze man heeft magie, dat kan gewoon niet anders, ik speel ook nooit meer met hem :(

Ik heb het geld inmiddels al weer teruggewonnen, maar ben er nog steeds beduusd van en durf soms gewoon niet meer te betten :(

Ik hoop dat dit mijn sterkste bad beat verhaal is en zal blijven :P
  • 11 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Is wel een sick Bad Beat, Hopelijk komt het niet te veel voor voor jouw en je bankroll

Greetz elrio
    • Rayt34
      Rayt34
      Bronze
      Bedankt dat je met me mee hoopt, dat zulke dingen niet te vaak bij mij gaan gebeuren :)
      Toch heb ik niet echt veel geluk en moet ik echt hard knokken voor mijn winst.

Daarom ben ik ook blij dat poker veel meer is dan een gelukspel en je langzaam maar zeker met ervaring plus het bestuderen van veel leerstof, je winstkansen op lange termijn toch aanmerkelijk vergroot!
      Moet de mnister ook maar eens gaan inzien...

Maar na zo een bad beat denk je echt even dat alles voor niets is geweest :P
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Speelde je tegen Dario Minieri?
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rayt34
      maar ben er nog steeds beduusd van en durf soms gewoon niet meer te betten :(
      Hier zit het leermoment. Als je een bad beat als deze (en het is echt een hele erge) je spel daarna laat beinvloeden is dat absoluut -EV. Jij hebt deze hand goed gespeeld en je tegenstander als een grote VIS, en dus heb JIJ (op lange termijn) geld gewonnen. Zelfs al ging het hier dan mis. Maar je komt in de toekomst nog vele vele malen in soortgelijke situaties en het komt erop aan elke keer weer de optimale speelwijze te kiezen, maakt niet uit wat het resultaat is.

Dus als je merkt dat je nu te "bang" speelt - wat op zich een heel logische en menselijke reactie is - is dat een (lichte) vorm van tilt. Zodra je dat merkt: ophouden, beetje lezen, studeren, handen commentarieren, en pas weer verder spelen als je denkt weer optimaal te kunnen spelen.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      deze is wel heel sick, die gast heeft amper kans om te winnen.

Gelukkig zul je de volgende keren zo goed als altijd winnen in deze situatie

Laat je niet gek maken!!!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hele lullige hand, maar ik sluit me aan bij Classical. Ik hoop dat je veel van deze tegenstanders mag tegenkomen. Dat gaat je dan nog flink opleveren op termijn!
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Dit is wel erg , maar op lange termijn ga je 97% van de keren ofzo winnen dus je moet zo maar denken.
      Lees eens in de psychologie sectie over tilten enzo, dan leer je gedeeltelijk hoe je zo'n bad beat kan verwerken ;) .
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Runner runner quads is 0.1% :P

Als dat de enige manier was waar hij mee kon winnen.
    • Rayt34
      Rayt34
      Bronze
      Inderdaad, wat Classical zegt is waar, mijn spel werd daarna enorm beïnvloed en dat was zeer ongunstig.
      Gelukkig was het niet zo dat ik als een gek mijn geld wilde terugwinnen. Over die vorm van tilt heb ik zoveel gelezen, gezien en ook zelf in lichte mate meegemaakt, dat ik daar nu een stap verder in ben. Maar ik blijf waakzaam, want het gevoel dat je snel je geld wilt terugwinnen is enorm sterk en dat vertroebelt absoluut je gezonde denken.

Maar omdat ik zo angstig begon te spelen, maakte ik de tijd daarna alsnog verlies en won ik geen pot meer, dat zou je zeker als een soort tilt kunnen zien en dat is het dan ook, dat had ik helemaal niet zo bekeken.
      Het waren dan wel kleine bedragen, maar ik had gewoon een paar potten kunnen pakken.

Om dit vervolgens om te draaien naar iets positiefs, een leermoment, ben ik me nu eigenlijk pas goed van bewust.
      Het idee om voortaan te stoppen en even weer wat gaan studeren zal ik ook zeker opvolgen!
      De conclusie is dan ook: Het is echt zinloos om (verder) te gaan spelen als je je niet lekker voelt.
      Wil je op zulke momenten toch met pokeren bezig zijn, kun je beter gaan lezen en kijken naar anderen of naar diverse video’s.

Ook ga ik zeker meer lezen over tilten en de psychologische aspecten, zodat ik me zo goed als mogelijk kan voorbereiden als het tegenzit.
      En uiteraard (hoe hard het ook is) kan ik dit dan ook sneller herkennen bij anderen en daarvan profiteren.
      Psychologie is sowieso erg boeiend en daar hoop ik zeker een deel van mijn winst in te gaan behalen, plus mijn eigen verliezen als het mis gaat te leren beperken, en me niet gek laten maken dus ;)

Theorie vind ik vrij lastig, had al aardig wat gelezen en ben nu vooral bezig met de theorie die hier wordt aangeboden
      De theorie die ik tot nu toe hier gelezen heb is pittig om te onthouden en toe te passen, dat vereist nog veel oefening en steeds weer opnieuw alles doorlezen.
      Wat ik merk is dat ik ook veel leer van die video’s, dat is wel weer iets waar ik vrij snel dingen van oppik, waarschijnlijk ook omdat het leuk is om naar te kijken.
      Zo heb ik hier ook al wat video’s gezien van die man met dat Arabische accent (ben even zijn screennaam kwijt, maar ik geloof niet dat ik die kan onthouden ;) ) en dat onderstreept vervolgens weer de theorie die ik gelezen heb.

Mocht ik weer een bad beat krijgen zal ik hem zeker posten, hoort bij de verwerking ;)
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Klinkt goed Ray!

Tilt kan je ruim definieren als: Je optimale spel wordt beinvloed door je emoties. Dat kan dus varieren van: "ik haat mezelf en de hele wereld en wil daarom zo gauw mogelijk blut" tot "Shit, hij heeft nu al drie potten van me gewonnen, ik doe het even rustig aan." En alles daar tussenin :)

Ik denk dat echt structureel tiltvrij heeeeel moeilijk is (dat kan vrijwel niemand denk ik), en zelfs structureel tilt-arm ook al een hele klus. Als je bij jezelf tilt-verschijnselen kan ontdekken ben je al veel verder dan de meesten.

De theorie is inderdaad een hele hoop. Post handen waar je niet zeker van je spel was. En focus op 1 aspect teglijk. Studeer bv eerst een tijdje preflop spel, dan een tijdje contibets, dan een tijdje river play enz. Als je alles tegelijk wilt doen word je overspoeld.
      Als je bij jezelf kan vaststellen wat je zwakste plek is, ga je daar natuurlijk het eerst aan werken.

Ik ben zelf bezig sinds April maar beschouw mezelf als een beginner die bepaalde basisprincipes nu enigszinds door begint te krijgen. Echt goed pokeren leren is een kwestie van jaren en heeel veel handjes :)
    • Rayt34
      Rayt34
      Bronze
      Je hebt helemaal gelijk dat het focussen op 1 aspect beter is, want het is gewoon zoveel wat op je af komt in het begin en ik ben ook echt overspoeld geraakt!

Ik vind de definitie van tilt die je hier geeft erg treffend en geeft mij nieuwe inzichten.
      Voordat ik mijn bad beat plaatste had ik het idee dat tilt zijn gewoon je geld wegsmijten is als je aan het verliezen bent, maar inderdaad is het een stuk ruimer dan dat!
      Het is eigenlijk een zeer interessant psychologisch aspect wat bij poker hoort en heel erg belangrijk om bij jezelf te herkennen.
      Tilt herkennen bij anderen is natuurlijk ook erg belangrijk ;)

Als jij jezelf een beginner noemt, moet ik mijzelf haast wel een groentje noemen, (fish of donk gaat me iets te ver :P ) want ik ben pas aan maand bezig met poker.
      Ik heb zojuist bij de thread ”even voorstellen” hier uitgebreid over geschreven :]