Nl 10 BSS A-K, c-bet/pot control

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand is een voorbeeldje van een situatie die ik nog vaak tegenkom. Ik hit niets maar ik weet dat er een grote kans is dat mijn tegenstander ook niets heeft gehit. Daarom maak ik een c-bet en speel ik verder voor pot control. Ik was zowieso niet van plan om een bet op de river te callen. Is dit zo verstandig gespeeld of had ik moeten folden op de turn?

Stacks: Hero: 9,85/MP3 9,67

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:spade: , K:diamond: . MP3 posts a blind of $0,10.
      Hero raises to $0,40, MP2 folds, MP3 calls $0,30, 4 folds.

Flop: ($0,95) 8:diamond: , 2:heart: , 4:club: (2 players)
      Hero bets $0,50, MP3 calls $0,50.

Turn: ($1,95) 9:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP3 bets $0,77, Hero calls $0,77.

River: ($3,49) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, MP3 checks.

Final Pot: $3,49
  • 8 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      turn nogeens betten.

1,3 tot 1,5

ik heb zo ontzettend vaak meegemaakt dat een fish met bottom pair de flop called en de turn op een iets dikkere bet fold.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi raasz,

yep AKo is een standaard raise , en de contibet op de flop is ook standaard. dat zit wel goed. alleen mag je een duppie meer betten preflop 4*BB+1BB per limper. die MP3 komt net nieuw aan de tafel neem ik aan en dat is lekker dood geld.

een contibet is voor mij, wederom standaard, 3/4 van de pot. je tegenstander is nieuw aan de tafel en die wilt pokeren. een te kleine bet zou hij makkelijk met 2 overs willen callen.

op de turn kan je je afvragen of je een second barrel wilt schieten. dat is soms geen slechte move als je de reads op de tegenstande hebt die zeggen dat hij vaak een contibet called. maar nu heb je geen gegevens van hem. nu vraag je je af of je hem had moeten callen. van agressor ben je nu een caller geworden. ikzelf schiet liever dan dat ik call.
      je hebt 6 outs (los vanhet feit dat je evt met Ahoog kan winnen). de pot is nu $1,95 en je moet 0.77 betalen om mee te spelen. de odds vergeleken met je outs kloppen niet en een fold was hier beter geweest imo. als je werkelijk denkt dat je hier met je Ahoog nog voorligt kan je hem evt c/r.

have fun en ik heb hoofdpijn, gister feestje gehad. woeiiii
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door boschman123
      een contibet is voor mij, wederom standaard, 3/4 van de pot. je tegenstander is nieuw aan de tafel en die wilt pokeren. een te kleine bet zou hij makkelijk met 2 overs willen callen.
      Is het niet beter om een c-bet van 50% tot 70% te hanteren? Daarmee hoeft je tegenstander maar 1 op de drie keer te folden om het op de langere termijn profitabel te laten zijn. Is standaard 3/4 niet een beetje teveel? Ik snap dat mensen sneller zullen folden, maar het kost op de langere termijn ook meer.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      ja daar heb je gelijk in, maar ikheb mijn conti bet EN mijn bet als ik gehit heb altijd op 3/4de staan. aan mijn bets kan je nooit zien of ik wel of niet gehit heb
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      om die reden C bet ik ook altijd 3/4 pot, als mensen eenmaal doorhebben dat je bij een gehitte flop 3/4 pot bet en bij een C bet 1/2, ben je het haasje. En ik wil op mijn gehitte flop niet maar een halve pot betten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zowiezo is het beter...

laten we kijken naar een game van 100NL

holecards
      Q:dJ
      preflop UTG calls $, 2 folds, hero raises 4$, 2folds, UTG calls.

flop(9,50$)
      3:s8:d5

UTG checks, hero bets 7,5$

UTG folds...

Is het een fish of tag.. je berijkt er veel meer mee. Een fish called eigenlijk met bijna alles op de flop als hij maar iets beters heeft dan K high. pocketpairs onder de flop callen ze ook. Nu kun je opzich hier gebruik van maken en meer 2ndbarrelen maar je kan ook gewoon in een keer zeker van de zaak zijn en gewoon hard cbetten.

kleine bedragen worden snel gecalled en snel gecheckraised op een verdachte flop. hoge bedragen niet. Die bet van 7,5$ moet UTG naar circa 22$ reraisen. En dan zit je stack er al voor 1/5 in plus dat de pot dan mega groot is
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Hier is niet zo'n eensluitend antwoord op te geven. Heb je reads/stats?
      In ieder geval is het bet/fold of check/fold op de turn. Check/call is alleen goed als je denkt dat Villain veel float en dan bluft op de turn met niets (meestal niet het geval en zonder reads zeker te vaag om daarop te rekenen).
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      enige reden om op de turn te check-callen met niks is om op de river te bluffen. dat deed je niet. op de turn had je of moten betten/raisen, moeten folden of moeten callen met de intentie om op de river te betten. je deed geen van de 3.