NL10 BSS A-Qo VS raise UTG

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand kwam vandaag voor. Had ik beter kunnen folden aangezien de raise UTG gemaakt werd en dat ik post-flop uit positie zou zitten of is dat te tight? Ik maak de check-raise op de flop omdat ik vermoed dat mijn tegenstander mijn c-bet niet gelooft en mij zal raisen. Ik probeer het hier andersom om de druk op hem te zetten. Verstandig/onverstandig? Ik maak mijn raise expres niet te groot omdat ik geen zin heb om teveel te investeren. Ik snap echter wel dat ik door mijn raise goede odds geef aan mijn tegenstander.
      UTG+1:
      $20,07
      UTG+2:
      $9,46
      BU:
      $6,24
      Hero:
      $14,15
      UTG:
      $9,79
      MP1:
      $2,65
      MP2:
      $5,11
      MP3:
      $7,71
      SB:
      $9,71
      CO:
      $1,70

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.
      Preflop: Hero is BB with A:spade: , Q:diamond:
      UTG folds, UTG+1 raises to $0,40, 7 folds, Hero calls $0,30.

Flop: ($0,85) 7:club: , 7:spade: , 6:club: (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $0,60, Hero raises to $1,60, UTG+1 calls $1,00.

Turn: ($4,05) 5:heart: (2 players)
      Hero checks, UTG+1 checks.

River: ($4,05) Q:club: (2 players)
      Hero checks, UTG+1 checks.

Final Pot: $4,05
  • 9 antwoorden
    • sechef
      sechef
      Gold
      na de reraise op de flop had ik hem zeker weggelegd!
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Als ik het goed lees ben jij BB, en heb jij NIET geraised voor de flop. Dus een continuation bet kun jij zowiezo niet maken:D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      slecht gespeeld.

Preflop is meestal fold voor mij. AQ kom je alleen maar in de problemen. Alleen als ik een read heb bijvoorbeeld dat villain 21/18/3 speelt dan is dit een standaard reraise.

AQ moet je dus nooit enkel mee callen. Doe dat maar met pocketpairs en suited connectors als je daar odds voor hebt. Hoge kaarten enkel raisen of reraisen.

Post flop kan ik de C/R begrijpen. Hij called. Dit betekend dat hij TT,JJ,QQ in de meeste gevallen heeft. Sommige donks callen met twee unpaired kaarten maar dat weet je nooit.

De turn check je dat is goed.

De river is een valuebet voor mij. Hangt er allemaal vanaf hoe aggro die gast is. Als hij aggro is check ik hier en call ik een bet. Als hij passief is bet ik en fold ik op een raise.

aggro = c/c
      passief=b/f

Stel dat het een fish is kan hij je hier nog callen met TT,JJ, en dat doet hij meestal ook.

river bet ik dus iets van 2,8
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Als ik het goed lees ben jij BB, en heb jij NIET geraised voor de flop. Dus een continuation bet kun jij zowiezo niet maken:D
      Haha nee... dan heet het een probe bet he. Ach ja, al die pokertermen. Ben er nog niet zo in thuis.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      slecht gespeeld.

Preflop is meestal fold voor mij. AQ kom je alleen maar in de problemen. Alleen als ik een read heb bijvoorbeeld dat villain 21/18/3 speelt dan is dit een standaard reraise.
      Kun je nog even uitleggen wat 21/18/3 betekent? Momenteel speel ik nog zonder stats, dus ik heb er nu nog niets aan. Misschien handig voor later.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      We noemen dat gewoon indonken :D
      Vind ik een vele betere benaming daarvoor :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door raasz
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      slecht gespeeld.

Kun je nog even uitleggen wat 21/18/3 betekent? Momenteel speel ik nog zonder stats, dus ik heb er nu nog niets aan. Misschien handig voor later.
      http://www.fuckinggoogleit.com/ :P

EDIT:

Nah beetje lullig he xD

15/9/3 zijn 3 hele belangrijke stats
      eerste is vp$ip voluntarily put money in pot
      =percentage handen waarmee hij een flop ziet
      tweede is het % wat hij preflop raised
      3e is aggressiefactor bets en raises / calls
      =standaard regel is aggro factor =/> 1,5 dan = aggro kleiner dan 1,5 is passief.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      vpip/pfr/af

vpip: vp$ip - Voluntary put $ into pot in %:

De VPIP waarde laat zien hoevaak een speler preflop vrijwillig geld in de pot stopt. Het maakt niet uit of de speler heeft geraised of gecalled. Een VPIP van 20 betekent dat een speler 20% van zijn handen speelt.

pfr: pfr - Pre-Flop Raise in %:

PFR laat het percentage zien hoe vaak iemand preflop raist.

af: af - Agressie Factor:

De agression factor wordt berekend door (Raise % + Bet %) / Call %. Maar alleen de postflop waarden van een speler tellen hiervoor mee. Aangezien de AF ook afhankelijk is van de VPIP en WTS (zie onderaan) is het niet mogelijk om te zeggen of een waarde passief of agressief is.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Fold preflop. Je zit uit positie tegen een UTG raiser, dus je bent meestal +/- 50/50 preflop of een underdog tegen QQ+ en AK. Big nono.

Check-raise op de flop is eveneens niet zo verstandig aangezien hij het meeste van de tijd hier iets heeft, maar tegen een laggy speler kan het soms wel goed zijn (hier dus wss niet). Bovendien raise je iets te weinig, ~1.9$ was beter geweest.
      Na zijn call op de flop ben ik zeker klaar met de hand en ben ik zelfs niet van plan om de Q op de river te betten, maar zou ik check/call spelen.