bss 5nl: semisteal flop top pair tegen protecter

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with K:diamond: , Q:heart:
      8 folds, Hero raises to $0.10, BB raises to $0.16, Hero calls $0.08.

Flop: ($0.34) T:diamond: , K:spade: , 4:club: (2 players)
      Hero checks, BB bets $0.08, Hero calls $0.08.

Turn: ($0.50) 5:spade: (2 players)
      Hero checks, BB checks.

River: ($0.50) 5:club: (2 players)
      Hero checks, BB checks.

Final Pot: $0.50

Bet op de river? (donk op de flop?)
  • 4 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Blind battles zijn altijd leuk. Raise preflop gewoon naar $0,16 en bet 2/3 tot potsize op de flop.
      As played vraag ik me af welke hand die jij verslaat nog een riverbet zou callen. KJ, misschien AT maar verder? Hij lijkt de hand gewoon op te geven op de Turn dus waarschijnlijk fold hij op elke bet. Gewoon uitchecken en een klein potje oppikken met TPGK, maar die horen er ook bij.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wat ik merk uit ervaring is dat soms een raise van 3bb heel toepasselijk is. Je zorgt dat de pot redelijk klein blijft en toch kun je stealen ook kun je een call krijgen van een slechtere hand... meestal raise ik 3bb in late met niemand in de pot.

4bb + 1bb/limper vind ik belachelijk. Ik denk dat er een zekere grens moet zijn. van max 6 bb. Als een fish 9 bb called gaat hij graag ook nog eens verder met de hand mee heb ik ervaren en ik heb dan ook veel geld verloren zo op die manier. Als ik de pot klein hou kan ik voor mijn gevoel makkelijker seccond barellen. En dat voelt fijn.

wat vinden jullie hiervan?

ps. Op everest ben ik helemaal op tilt geslagen omdat ik al mijn geld verloor in dit soort grote potjes. Mijn stats zijn altijd tight geweest maar mijn geld ging er vroeger altijd op de verkeerde momenten in. En dus ook vaak met mislukte cbets enzo.
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Als je tight speelt heb je over het algemeen een betere hand preflop dan de fish. Hoe meer geld in de pot hoe beter, je ligt immers voor op zijn range.
      En limpers continu dwars zitten met een stevige pre-flop raise betaalt zich echt af. Sommigen stoppen met limpen, maar er zijn er ook heel veel die zich gaan lopen irriteren en tegenspel gaan bieden. Dat zijn degenen die met TP of zelfs minder hun hele stack inleveren tegen jouw set.
      Bad beats, coolers en suckouts gebeuren nu eenmaal, het enige wat je kunt doen is je handen correct spelen. En een grote hand preflop betekent niet altijd dat je om een reuzepot moet gaan spelen. Als je koningen of azen niet verbeteren vanaf de flop dan is het nog steeds maar 1 paartje en daarmee wil je niet je hele stack op het spel zetten.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Raise preflop gewoon naar $0,16 en bet 2/3 tot potsize op de flop.

Sluit ik me helemaal bij aan. Zie nogmaals DEZE thread.

Op de river zou ik echter wel een klein blockingbetje plaatsen. Iets van $0.15 - $0,20. Gezien het spel van BB lig je hier voor en op deze manier voorkom je een grotere blufbet. Tevens wil hij deze kleine bet misschien wel callen met een mindere hand.