NL 10 Valuebet of check?

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande handen zijn voorbeelden van situaties waarbij ik op de river de beslissing moet maken: check of bet. Hoe zouden jullie onderstaande situaties op de river spelen? Mocht je op/aanmerkingen hebben op de rest van de handen dan hoor ik het natuurlijk ook graag. Uiteindelijk zijn het de kleine bets die op de lange termijn een groot verschil kunnen maken.
      CO:
      $8,25
      BU:
      $8,40
      SB:
      $1,75
      UTG+2:
      $9,85
      MP1:
      $9,60
      MP2:
      $9,75
      Hero:
      $10,06
      MP3:
      $2,60

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.
      Preflop: Hero is BB with T:heart: , T:diamond:
      3 folds, MP3 calls $0,10, CO raises to $0,20, 2 folds, Hero raises to $0,70, MP3 folds, CO calls $0,50.

Flop: ($1,55) 4:club: , J:diamond: , 6:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,90, CO calls $0,90.

Turn: ($3,35) T:club: (2 players)
      Hero bets $2,10, CO calls $2,10.

River: ($7,55) 7:diamond: (2 players)
      Hero checks, CO checks.
      Final Pot: $7,55

Hand 2:
      MP1:
      $12,55
      MP2:
      $21,02
      MP3:
      $10,41
      Hero:
      $10,74
      BU:
      $10,01
      UTG+2:
      $2
      SB:
      $3,44
      BB:
      $10
      UTG+1:
      $3,90
      UTG:
      $5,23

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:club: , J:diamond:
      UTG raises to $0,20, UTG+1 calls $0,20, UTG+2 folds, MP1 calls $0,20, 2 folds, Hero calls $0,20, 2 folds, BB calls $0,10.

Flop: ($1,05) 9:spade: , T:spade: , Q:club: (5 players)
      BB checks, UTG bets $0,20, UTG+1 calls $0,20, MP1 folds, Hero calls $0,20, BB folds.

Turn: ($1,65) 7:diamond: (3 players)
      UTG bets $0,20, UTG+1 calls $0,20, Hero calls $0,20.

River: ($2,25) K:spade: (3 players)
      UTG checks, UTG+1 checks, Hero checks.

Final Pot: $2,25
  • 4 antwoorden
    • Pairdrawer65
      Pairdrawer65
      Bronze
      hand 1 hij gedraagt hij zich wel heel erg alsof hij op een draw zit, de beste optie is hier denk ik een blockbetje van 2$ ofzo. hij zal nu niet gaan bluffen, wat je anders wel uitlokt. en je krijgt value van bijv. een boer.
      even terug naar je check, zou je een bet van hem callen op de rivier

hand 2 gewoon value betten IMO
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hand 1: Value bet van 4$, gewoon betten, als hij de flush heeft, heeft ie gewoon slecht gespeeld. Of als je er niet zeker van bent, doe je een blockbet van 2.5$.

Hand 2: Defenitely een value bet
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hand een

river hangt af van reads
      als villain stats heeft van 40/5 en dus een complete fish is kun je hier het beste betten. Hij gaat met veel handen behind checkken die hij normaal ook wel zou callen. Het ding is wel dat je met een grote bet alleen een J mee krijgt en met een kleinere bet ook andere handen mee krijgt, verder wil je niet te veel geld stoppen in een risicovolle spot. Dus tegen een fish bet ik hier 2,5$ en fold ik op een raise. De raise betekend 100% dat je beat bent en je hebt niet al te veel geld erin gestopt. Dus bet 2,5$ zou ik zeggen.

Als hij aggro is en misschien wat meer tag achtig speelt zou ik 2 dingen kunnen doen.
      1. Speler houd graag van bluffen en zou kunnen vermoeden dat wij hebben gebluft omdat wij al een paar keer eerder bluffs hebben laten zien.

Tegen zo'n speler speel ik hier dan meestal c/c check en call een raise. Hij zal namelijk alle handen slechte handen folden op elke 2,5 bet en als je minder bet gaat hij je misschien bluff reraisen en dan moet je folden tegen een slechtere hand. Dus een bet van minimaal 2,5$ moet erin of niet. Als je checked echter kan hij soms hele grote bets plaatsen van rond de 4 tot 5$ dit moet je in je achterhoofd houden en als je checked moet je dus ook echt callen.

2. TAG speler die ABC speelt. Hier zou ik gewoon standaard rond de 2$ betten als blokbet en folden op een raise. Hij blufft niet en zal je waarschijnlijk gewoon behind checkken als ji jchecked met een J.

Mijn idee van deze hand is dat het een fish is die stealt. Hij heeft hier op de river vaak genoeg een J om een bet profitabel te maken. Betten dus.

hand 2

ongeveer hand 1 maar het verschil is dat de pot een stuk kleiner is. Als je hier bet dan zal het je weinig kosten om te folden als iemand reraised.

er zijn veel plaatjes op de tafel dus waarschijnlijk callt hier heel veel vis. Ik zou hier gewoon 1/2 pot betten en folden op raise.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Hand 1:

Bet iets meer op de flop, ~1.2$. Je geeft flushdraws goede odds door laag te betten.
      Ik zou ongeveer helft pot betten op de river en folden na een raise, tenzij Villain zeer aggressief is op de river, dan gewoon check/call.

Hand 2:

2 checks maken het zeer onwaarschijnlijk dat iemand een flush heeft op de river. Ik zou dus mijn straat gewoon betten voor value, ~1.4$. Kans is niet zo groot dat je gecalled wordt maar zelf checken is zeker -EV.