bss 5nl: ik haat overpairs soms.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:club: , K:heart:
      4 folds, MP2 calls $0.04, MP3 folds, CO calls $0.04, BU folds, SB calls $0.02, Hero raises to $0.14, MP2 calls $0.14, CO calls $0.14, SB folds.

Flop: ($0.52) 7:club: , 3:heart: , 5:spade: (3 players)
      Hero bets $0.40, MP2 calls $0.40, CO folds.

Turn: ($1.32) A:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $0.40, Hero folds.

Final Pot: $1.72

Wat moet ik doen ik wordt gek van dit soort situaties. Maar alsnog leg ik em weg omdat als een fish actief begint te worden die meestal toch iets bruuts heeft gehit....
  • 3 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik zou preflop veel meer raisen (4xBB+1BB*3 limpers = $0,28)

As played: Flopbet is OK, maar de check om de turn vind ik niet zo goed. Ik zou een 2nd barrel afvuren. Die Aas kan ook voor hem een scarecard zijn en jouw check maakt het wel erg aantrekkelijk voor hem om een bluf te plaatsen. Of misschien is die 0,40 een feelerbetje om te kijken waar hij staat met zijn lagere paartje.
      Ik zou zelf op de turn zo'n $0,80 betten. word ik dan alsnog gecalled of zelfs geraised dan geef ik de hand op. Het is natuurlijk ook weer niet zo dat we hier broke moeten gaan tegen een set.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik sluit me aan bij Qastorimon.

Preflop:
      Hier moet je inderdaad meer raisen. Zie ook DEZE thread. Het is erg belangrijk dat je je tegenstanders laat betalen om tegen jou te mogen drawen.

Flop:
      Je flopbet is prima. De call van MP2 is wel stof tot nadenken. Belangrijk is dat je eerst nadenkt over de range handen waarmee MP2 een reraise zou callen vanuit early position. Dit kan een pocket pair zijn, maar ook andere handen natuurlijk. Dit hangt grotendeels af van jouw read op deze speler.
      Feit blijft dat hij eerst limpt om vervolgens jouw preflop raise te callen. Dit kan duiden op een pocketpair. 46 lijkt me niet erg waarschijnlijk, dus grofweg gezegd lig je of voor of je zit tegen een set. Wanneer je een berekening maakt in PokerStove zul je zien dat je wel favoriet bent op zijn range.

Turn:
      Hier check je. Ik zou net zoals Qastorimon ongeveer $0.80-$0.90 betten. Die aas is namelijk niet alleen voor jou een scarecard. En mocht hij met Ax jouw bet op de flop hebben gecalled, is hij gewoon lucky geweest. Check/folden vind ik hier te zwak. Als hij een fish is kan hij bijna elke baggerhand hebben op dit moment en jij hebt hier dan nog steeds een sterke hand.

River:
      Mocht je bet gecalled worden zou ik op de river een blocking bet doen. Dat wil zeggen een bet plaatsen waarbij je tegenstander niet wordt uitgedaagd om een flinke blufraise te plaatsen die je niet meer kunt callen.

Maar nogmaals, veel moves zijn zeer afhankelijk van de reads op je tegenstander. Hoe speelt hij zijn handen? En in dit geval, welke handen speelt hij vanuit early position?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      een droom hand, een hoog pocketpaar in de BB. en dan maar hopen dat ze gaan betten en raisen. hehe.

prefolp: Doyle Brunson schreef al dat je met AA en KK vele kleine potten wint en grote potten verliest. met een hand als dit wil je de hand eigenlijk preflop al beslist hebben. probeer met raises preflop de pot zo hoog mogelijk te krijgen tegen zo weinig mogelijk tegenstanders. een hoog pocket paar speel je het beste tegen 1 tegenstander. een raise naar 28c is hier idd het beste. met handen als JJ, QQ kan je zelfs nog een extra bb raisen omdat je uit positie speelt na de flop.

flop: en turn goede contibet. als je preflop geraised had zou je nu ongeveer 70c moeten betten wat het voor je tegenstander een stuk duurder had gemaakt om met A hoog te callen. nu verschijnt er idd een A op de turn, en heb je een probleem. aangezien je de preflop raiser bent is het niet slecht om hier nog een keer te schieten. je tegenstander zal dan eventueel een A met een slechtere kicker wegleggen. en als je idd gecalled word kan je c/f spelen op de river. als je hier al geraised word kan je de hand wegleggen.

have fun and keep posting