bss 5nl: reraisen ????

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K:diamond: , K:club:
      5 folds, Hero raises to $0.12, BU folds, SB calls $0.10, BB calls $0.08.

Flop: ($0.30) 3:club: , J:club: , 9:spade: (3 players)
      SB bets $0.16, BB folds, Hero raises to $0.50, SB calls $0.34.

Turn: ($1.30) 2:heart: (2 players)
      SB bets $0.56, Hero calls $0.56.

River: ($2.42) 9:diamond: (2 players)
      SB bets $1.04, Hero calls $1.04.

Final Pot: $4.50

reraisen???
  • 3 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik denk niet dat je hem veel anders had kunnen spelen. De reraise op de flop vind ik erg goed. Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik van villains donkbetjes moet denken. Potcontrol met TP? flushdraw? valuebetjes met een set? zeg het maar. Zonder duidelijke reads zou ik ook gewoon callen op de river.
    • IPresume
      IPresume
      Bronze
      ik had gereraised aangezien hij bette op de turn (toen er maar een negen lag)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Preflop:
      Minimaal 4x BB raisen! Wederom lees DEZE thread. ;)

Flop:
      Hier ligt een flush draw en 2 kaarten die best in de range kunnen liggen van SB en BB. Hier reraisen is inderdaad goed. Wel zou ik wat meer reraisen. 2x de pot + originele raise = 2x $0.30 + $0.16= $0.76. Op deze manier geef je je tegenstanders echt verkeerde odds om tegen je te drawen.

Toelichting:
      Met je huidige bet geef je hem ongeveer 3:1 odds. Hij moet namelijk $0.34 betalen voor een pot van $0.96.
      Wanneer je $0.76 bet, geef je hem odds van 2:1. Hij moet namelijk $0.60 betalen voor een pot van $1.26.
      Voor meer info over odds en outs kun je DIT artikel lezen.
      Wanneer je meer bet, weet je ook beter waar je staat!

Turn:
      Ook in dit stadium, zoals de hand is gespeeld, zou ik graag willen weten waar ik sta. Wanneer we kijken naar hoe de hand nu is gespeeld heb je op de turn en de river in totaal $1.60 geinvesteerd.

Wat als je dit bedrag nu eens bet op de turn? Op deze manier kom je er snel achter wat voor soort hand SB heeft.
      Zoals Qastorimon al opmerkte is het heel moeilijk om te bepalen wat deze "betjes" van SB nu eigenlijk betekenen. Het kost je nu ook $1.60 om erachter te komen en je geeft tegelijkertijd SB de kans om relatief goedkoop te drawen, mocht hij op een draw zitten.

Wanneer jij zelf reraist met bijv. $1.60 laat je SB niet meer goedkoop drawen en weet je snel waar je staat met je overpair. Wanneer SB je raise zou callen is er tevens ook nog eens kans dat hij naar je toe zal checken op de river, omdat je zowel op de flop als op de turn veel sterkte hebt getoond. Wanneer je niet zeker bent van je zaak kun je dan gewoon check behind spelen.

Deze play kost dus evenveel, maar levert meer fold equity op en je blijft het initiatief behouden. Tevens geef je SB niet de kans om goedkoop te drawen.