NL10sh [74s]: hit turn flush, hoe spelen?

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      http://www.pokerhand.org/?2061694

ten eerste geen commentaar over mijn preflop spel. Ik weet wat ik doe.

Ten tweede wil ik even weten wat ik had moeten doen op de flop. IK heb hier voor checkbehind gedaan omdat ik een c/r vermoedde en ik goedkoop een turn kaart wou bekijken. Op de turn hit ik mijn flush en reraise ik hier naar 1$ ik wil namelijk het liefste all in op de river. Hij called en de river is een A. Hij bet 1$ en ik reraise naar ongeveer zijn hele stack. Hij moest erg lang nadenken en callde me (waarschijnlijk wetende dat ik een flush had maar hij wou zijn hand niet opgeven).

Hoe had ik mijn hand kunnen beschermen en toch dezelfde value eruit kunnen halen en ook nog eens dat hij me minder zou geloven.

opties zijn b/c flop, -bet turn indien gecalled shove op reraise en anders shove river
      -donk/shove all in turn
      -donk/call turn
      -b/r river.

na even gedacht te hebben lijkt mij cal turn slecht omdat er dan weinig geld in de pot zit en ik niet weet of hij een overshove called.

flopbet kan duur worden indien ik gecheckraised wordt. Als ik enkel wordt gecalled is het wel de beste oplossing denk ik. Dan kan ik een gehitte turn betten en een blanco checkbehind spelen.

misschien als ik de flop klein bet? 35 cent ofzo.?
  • 6 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Geen commentaar op je preflopspel, maar ik ga het toch ff vermelden: fold preflop. 74s is zelfs als je in ware maniacstyle speelt niet te spelen UTG.

Verder goed gespeeld. Ik zie niet in hoe je het beter had kunnen doen. Ik vind het persoonlijk zeer verdacht dat hij op dit soort flop geen contibet maakt en zou dus eveneens behind checken op de flop. Turn en river zijn een easy potsize raise.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      de mensen aan mijn tafel waren echt veels te weak. Vandaar dat ik maniac speelde. Niemand nam het tegen me op ze callden en folden op de flop.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      74?

na je hebt zelf uitgelegd dat je weet wat je doet.

maarre... geef me eens een gil als jij aan tafel zit op titan... kom ik gezellig naast je zitten...

have fun all en uiteraard bedoel ik het beter dan het overkomt
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      graag.. kom maar links van me zitten op stars.. ik bos je boschman out of position :D
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Het ligt er een beetje aan wat voor reads je hebt, en of je denkt dat je afbetaald krijgt.

Je laat vrij duidelijk zien dat je een flush hebt, maar als je dat niet doet dan kan je je hand niet beschermen. dat is ook het lastige aan dit soort handen. als je de flush hit je niet kan gaan slowplayen. je moet je hand beschermen want als die vierde flushkaart komt, heb je een erg groot probleem. daardoor zal je over het algemeen niet echt een grote pot kunnen winnen.

Ook al weet je wat je doet 7/4 is echt geen hand die je moet spelen. je moet een flush hitten om een hand te maken, en zelfs als je je flush hit heb je altijd een kans dat iemand anders een hogere flush heeft. met dit soort handen breng je jezelf in de problemen. helemaal vanwege het feit dat de meeste mensen je echt niet afbetalen als je de flush hit. In dit geval heb je geluk dat je tegenstander te koppig is om zijn hand weg te leggen.

kortom 7/4 is een hand die je alleen kan spelen als je zeker weet dat je tegenstanders je gaan afbetalen als je hit. als dat hier het geval was heb je het geod gespeeld. zo niet dan is dit vragen om problemen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zat lang te denken wat ik moest doen toen hij me reraisde.. maar simpelweg kan ik hier gewoon niet folden. Ik hoef maar 20 cent bij te leggen in een 80 cent pot. 4:1 krijg ik hier dus. Dit zijn echt veels te goede potodds. Met zulke odds call ik serieus met any 2 suited volgens mij. Het lastige is dat ik hier OOP zit. Maar simpelweg is het alsnog geld verspilling eerst naar 30 cent te raisen en dan te folden voor 20 cent.

Het is wel zo dat ik misschien nooit had moeten raisen. Maar die gasten folden gewoon veels te veel. Ik speelde die sessie gewoon echt sick 39/32 ofzo en het wierp wel zijn vruchten af. Soms doe ik het wel en soms niet. Dat is het gewoon.

Ja ik had een read dat die gast een monster had want hij had 45/2 dus obvious dat hij hier een premium vasthoud.

al met al goede pot odds en implied odds, slechte positie. Maar ik denk dat de odds wel opwegen tegen de slechte positie.