NL10 QQ had ik dit anders moeten spelen?

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik heb de hand history niet, maar hij zit nog vers in mijn geheugen.
      blinds 0.05/0.10
      ik zit in de cutoff met Q/Q en ongveer $15 stack
      iedreeen fold naarmij toe, ik raise naar $0.40
      de button(had me covered) reraised naar $1.50, de sb en bb folden.

nu reraise ik naar $5 en hij called.

de flop komt k/4/8 geen flushdraws.

ik check en hij bet $5.
      ik fold.

had ik dit anders kunnen spelen, bijvoorbeeld door preflop de $1.50 te flat callen, of door all in te pushen.

had ik op de flop beter kunnen continuation betten?
  • 9 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Call 4 setvalue of fold
      reraisen alleen met reads..
      heb je reads?
      Sinds wanneer speel je en speel je wel volgens bankroll management?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      whoi NLDPeter,

goed dat je de stacks erbij vermeld, dat maakt het een stuk makkelijker

wat ajfonso al vroeg, heb je reads op je tegenstander? verdedigd hij zijn blinds sterk? of is hij aggro? als hij idd zijn blinds sterk verdedigd dat kan je evt duwen. want je raised vanaf de button en dat lijkt op een steal.

ik zou zelf zijn raise gewoon gecalled hebben (zonder reads op hem) en idd voor setvalue gespeeld hebben. je hit je set eens op de 9 keer op de flop. om dit rendabel te spelen moeten jij en je tegenstander minstens 15 keer (sommigen zeggen 20 keer) die bet hebben in jullie stack. nu hebben jullie beide nog maar 10 keer die bet in je stack maar van mij mag je hem dan toch nog spelen (aardig he). je hand is sterk genoeg. zelfs als je geen set hit, kan het de sterkste hand zijn.

flopperde flop, daar komt de flop. en der ligt een overcard. snot. je tegenstander kan je goed met AK geraised hebben. maar dit kan hij ook met TT JJ gedaan hebben. maak nu je gewone continuatiion bet van ongeveer 3/4de pot. niet te weinig want je wilt die K of nog hoger representeren. als je dan nu geraised word dan kan je je hand wegleggen in de wetenschap dat je het goed gespeeld hebt.

op deze manier heb jij je QQ goed kunnen uitspelen zonder dat het je teveel geld heeft gekost.
      als er geen K op de flop was gekomen maar een lagere kaart , dan had ik ook dezelfde flopbet gedaan en was ik evt tegen een reraise van hem broke gegaan. alleen KK en AA verslaan me dan . so be it.

have fun all en blijf die handjes posten
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Hij was redelijk passief preflop. vaak limpen en met alleen streke handen reraisen. ik had hem 1 keer zien schuiven preflop toen ahd hij pocket azen.

ik maakte deze play om er achter te komen of hij koning of azen had. ik was redelijk zeker dat hij zou schuiven met koningen of azen. en callen met a/k j/j en misshcien zelfs met a/q of 10/10. als hij me zou reraisen had ik eventueel nog weg kunnen komen van die hand. het duidelijke probleem van deze play is als hij called en er komt een overkaart dan weet je eigenljik niet waar je staat. dat is dus ook wat er gebeurde. door de call preflop zette ik hem op a/k of j/j. hij was voor zover ik had gezien niet het type dat koningen of azen slowplayed preflop. dus ik was redelijk zeker dat als er geen overkaarten kwamen, ik de beste hand had. hoewel ik, als ik het fout had en hij wel flatcalled met azen of koningen ik zeker blut was gegaan als er geen overkaarten komen.

ik durfde niet te continuation betten omdat ik bang was voor a/k ook was mijn stack te klein om een goeie contiunation bet te amken zonder committed te zijn. de pot was toen $10 en we hadden allebij ongeveer 10 dollar over. als ik wil continuation betten had ik eigenlijk all in moeten gaan. maar aan de andere kant. als ik check geef ik eigenlijk de pot weg.

ik denk dt als ik het zo teruglees het inderdaad het beste was geweest om te flatcallen. als er dan overkaarten komen verlies ik weinig. en als hij azen of koningen heeft kan ik heel misshcien nog weg komen tegen een all in op de flop.

maarja in iedergeval bedankt voor de tips, dit was in iedergeval een goed leermoment omdat ik hier duidelijk mezelf in de problem heb gebracht met de reraise preflop.

-peter
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Zonder reads zou ik gewoon callen en een flop zien. Als hij zijn blinds verdedigt met een ruime range aan handen zou ik idd 4-betten (hier dus blijkbaar niet het geval). Pushen met QQ in 150BB stacks is niet aan te raden, want je wordt wss alleen gecalld met KK en AA.
      Het probleem met je 4-bet is dat hij ietsje te groot is en je daardoor een zeer marginale EV beslissing hebt gecreëerd voor jezelf op de flop. Je hebt exact 1 potsize bet over op de flop, dus je hand moet 33% van de tijd winnen op de flop, wat ongeveer het percentage is dat er een K of A op de flop valt. Ofwel 4-bet je dus meer, maar dan ben je pot committed en dat is niet iets wat je wilt met QQ in 150BB stacks, of...je 4-bet kleiner.
      Maak je 4-bet dus iets kleiner, een regel die ik altijd gebruik is ongeveer 2.5x de 3-bet, hier dus 3.5$ ofzo.

Na zijn bet op de flop zou ik geneigd zijn om te folden want zoals de hand gespeeld werd denk ik niet dat je hier vaak wint. Hij heeft hier bijna altijd KK-AA of AK. Met JJ speelt hij waarschijnlijk gewoon check/fold of check/call, want hij zal evenveel schrik hebben van de K als jij.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      dank je timor. ik vond zelf dat mijn beslissing om te 4 betten de goeie was omdat ik meer informatie nodig had. maar die 4 bet heeft me wel in de problemen gebracht. ik denk inderdaad dat als ik de 4bet een stukje kleiner had gemaakt ik mezelf in een veel betere situatie had gebracht. en ik denk dat dat ook de beste play was geweest hier, want als ik niet 4 bet maar call is het erg moeilijk om op een lage flop nog weg te leggen tegen azen of koningen.
      ik zal de volgende keer dat ik in zo een situeatie kom deze hand zeker in mijn achterhoofd houden en opletten dat ik niet te veel bet.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Het lijkt me juist dat je door je 4-bet veel moeilijker kan wegleggen omdat de pot al zo groot is?
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      als je 4 bet en hij pushed kan je er vanuitgaan dat hij azen of koningen heeft en kan je wegkomen van dei hand. als je called en er komen geen overkaarten weet je niet of hij 10/10, j/j a/a of k/k heeft als ie je flopbet reraised. die 4bet is puur bedoeld om info te verkrijgen, maar wat ik dankzij timor inzie is dat ik die info voor een onnodig hoge prijs heb gekocht.

EDIT: dit kan nog wel eens een erg interresante discussie gaan worden. maar nu ga ik naar bed, weltrusten allemaal.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      die 4 bet showt totaal niks,
      die 4 bet genoodzaakt je te callen vanwege de pot odds.

Een maniac pushed net zo hard met AK op een 4 betted raise dan met KK of AA, dus daar ben ik het al niet helemaal met je eens
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ik heb ongeveer 20 a 30 handjes met hem gespeeld en hij leek me niet het type om alles erin te gooien met a/k. ik had hem 1 keer zien pushen preflop toen had hij pocket azen. dus als ie pushde was ik er 80% zeker van dat ik verslagen was.

ik heb zeker te veel geraised. daardoor had ik inderdaad erg goeie odds om te callen als hij had gepusht. enheb ik mezelf eigenlijk gewoon in de problemen gebracht. als ik hier een kleine reraise had gemaakt had ik ongeveer 1.5:1 odds gehad tegen een push. en had ik makkelijk kunnen folden. maar als hij nu had gepushed had ik ongeveer 2:1 gehad, en was het inderdaad moeilijk geweest om alsnog te folden.

EDIT: oh ik zie ook dat ik een klein foutje heb gemaakt in mijn orginele post ik zat in de cutoff en hij op de button.