bss 5nl: two pair tegen schuif op turn.(flushflop)

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 5:diamond: , A:spade:
      7 folds, BU calls $0.04, SB folds, Hero checks.

Flop: ($0.04) 8:heart: , 5:heart: , A:heart: (2 players)
      Hero bets $0.10, BU calls $0.10.

Turn: ($0.24) 2:spade: (2 players)
      Hero bets $0.30, BU raises to $2.75 (All-In), BU raises to $2.75 (All-In), Hero calls $2.45.

River: ($5.74) J:spade:

Final Pot: $5.74

ik call hier omdat villain naar mijn idee probeert te protecten tegen zijn flush. en als hij een flushdraw heeft kan ik altijd nog counteren door FH te hitten....
  • 4 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Als hij echt een paartje azen tegen een flushdraw probeert te beschermen op de turn, wat is hij dan op de flop aan het doen? Ik ben bang dat hij zijn flush al gehit heeft. Ik zou gewoon folden, zoveel zit er nog niet in de pot. En voor een fullhouse heb je maar 4 outs in dit geval.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi ajfonso,

Allereerst wil ik even aangeven dat ik je redenatie volledig snap, al denk ik dat Qastorimon gelijk heeft. Tenzij je tegenstander echt een donk is.

Je geeft aan dat je vermoed dat BU zijn hand wil beschermen tegen een flush. Muijn eerste vraag is dan welke hand zou BU kunnen hebben die hij wil beschermen tegen een flush? Is deze hand realistisch voor zijn range?

BU callt preflop, terwijl nog niemand in de pot zit. Een call first in, vanuit Late Position komt erg zwak op mij over. Nogmaals, tenzij het een complete donk is callt hij hier met een aas, maar normaal gesproken is first in vanuit deze positie een Ax wel een raise waard om de blinds op te pakken. Aangezien ik hier geen reads zie staan ga ik ervan uit dat het geen complete donk is.

Een hand als Ax zie ik hem dus niet hebben. Eerder zie ik hem limpen met suited kaarten of connectors (of combi :D ). Ik vrees dan ook dat hij zeer waarschijnlijk zijn flush al heeft gehit. Ook 67 had een optie kunnen zijn, maar dan is een reraise all-in op de turn wel heel opportunistisch met een draw, terwijl er 3 kaarten van dezelfde suit op het board liggen.

Conclusie is dat ik hier dan ook zou folden op de turn. Tenzij je een goede read hebt is het niet waard om zoveel geld te investeren in deze situatie. Zoals Qastorimon al aangaf heb je maar 4 outs om te verbeteren tot een full house.

Wel wil ik nog even aangeven dat ik je overbet op de flop keurig vind, je forceert op deze manier een tegenstander te callen met de verkeerde odds. Op de Turn doe je overigens hetzelfde. Netjes!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      maar iets dat jullie wel moeten weten is dat het niveau op 5nl zo dramatisch slecht is dat ik mijn gemiddelde tegenstander als donk beschouw.

Hij had trouwens ook A5 dus was split
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      2 pair flatcallen op een monotone flop. Da's een aantekening waard