AJ tegen agressive speler. meer handjes volgen

• marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hallo de volgende handjes die ik post waren allemaal tegen dezelfde persoon.

en ik had nogal moeite met zijn agressieve bijna maniakale spel.

hij zat in veel potjes en in de potjes waar hij zat reraisde hij veel en pikte zo heel veel potten op.

ik wist dus dat hij niet elke keer de nuts had, maar ja hij pakte me toch een paar keer.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

UTG+1 ($10.25)
      MP1 ($11)
      MP2 ($9.25)
      Hero ($10.15)
      Button ($12.35)
      SB ($11.20)
      BB ($10.10)
      UTG ($9.45)

Preflop: Hero is CO with , .
      4 folds, Hero raises to $0.4, 1 fold, SB calls $0.35, 1 fold.

Flop: ($0.90) , , (2 players)
      SB checks, Hero bets $0.5, SB raises to $1, Hero calls $0.50.

Turn: ($2.90) (2 players)
      SB bets $1, Hero calls $1.

River: ($4.90) (2 players)
      SB bets $4, Hero calls $4.

Plaats 5: marcelhermus gooide weg [Ad Js]
      Plaats 7: ptitjo (small blind) toonde [Ks Qs] en won ($12.30) met een straight, Tien tot Aas
  • 22 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hier een handje tegen dezelfde persoon, waarbij ik zeker niet de beste hand had. maar waar ik het idee had dat hij ook niet een goede hand had.

en ik had hem pre flop waarschijnlijk moeten folden.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($9.40)
      BB ($20.30)
      UTG ($10.90)
      UTG+1 ($22.90)
      MP1 ($2.50)
      MP2 ($6.45)
      Hero ($10.10)
      CO ($9.85)
      Button ($20.60)

Preflop: Hero is MP3 with T, A.
      4 folds, Hero raises to $0.4, 1 fold, Button calls $0.40, 2 folds.

Flop: ($0.95) J, 9, J (2 players)
      Hero checks, Button bets $0.4, Hero calls $0.40.

Turn: ($1.75) T (2 players)
      Hero checks, Button bets $1.1, Hero calls $1.10.

River: ($3.95) Q (2 players)
      Hero checks, Button bets $3.2, Hero calls $3.20.

Final Pot: $10.35

Plaats 7: marcelhermus toonde [Ts Ac] en won ($9.85) met twee pair, Boeren en Tienen
      Plaats 9: ptitjo (button) toonde [Ah 3h] en verloor met een pair Boeren
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Veel te passief,
      Je geeft je aggresieve stijl pre flop uit handen door te checken op de flop,
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      deze heb ik gewoon slecht gespeeld had moet raisen pf of wegwezen in ieder geval niet callen.
      wel een zure turn, maar gewoon slecht gespeeld.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

UTG ($20.90)
      UTG+1 ($9.70)
      MP1 ($20.10)
      MP2 ($2.60)
      CO ($7.05)
      Hero ($8.40)
      SB ($9.90)
      BB ($17.80)

Preflop: Hero is Button with , .
      UTG calls $0.10, 4 folds, Hero calls $0.10, SB completes, BB checks.

Flop: ($0.40) , , (4 players)
      SB checks, BB checks, UTG bets $0.3, Hero calls $0.30, SB folds, BB raises to $0.7, UTG folds, Hero calls $0.40.

Turn: ($2.10) (2 players)
      BB bets $1.3, Hero calls $1.30.

River: ($4.70) (2 players)
      BB bets $3, Hero calls $3.

Final Pot: $10.7

Seat 7: marcelhermus (button) mucked [5d Ac]
      Seat 9: ptitjo (big blind) showed [Td 4s] and won ($10.20) with two pair, Tens and Fours
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hier flop ik een hele goede hand, en weet dat hij alles kan hebben.

op de river ben ik ergens wel bang voor een full house. maar een flush hield ik op dat moment geen rekening.

en ik callde omdat hij in mijn optiek van alles zou kunnen hebben.

inclusief gewoon toppair.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP2 ($10)
      CO ($9.85)
      Button ($9.05)
      SB ($2.95)
      Hero ($9.50)
      UTG ($11.80)
      UTG+1 ($8.35)
      MP1 ($10.35)

Preflop: Hero is BB with 5, 4.
      1 fold, UTG+1 calls $0.10, 4 folds, SB completes, Hero checks.

Flop: ($0.30) 6, 7, 8 (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.2, UTG+1 raises to $0.6, SB folds, Hero calls $0.40.

Turn: ($1.50) 7 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $1.3, Hero calls $1.30.

River: ($4.10) 6 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $2, Hero calls $2.

Final Pot: $8.1

Plaats 5: marcelhermus (big blind) toonde [5h 4c] en verloor met een straight, Vier tot Acht
      Plaats 7: ptitjo toonde [3c Kc] en won ($7.75) met een flush, Koning hoog
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      laatste handje

hierna is hij ook weggegaan.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP1 ($8.90)
      MP2 ($6.65)
      MP3 ($2.20)
      CO ($5.85)
      Button ($5.85)
      SB ($10.20)
      Hero ($14)
      UTG ($5.80)
      UTG+1 ($16.80)

Preflop: Hero is BB with A, K.
      UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, 1 fold, MP2 calls $0.10, 1 fold, CO calls $0.10, Button calls $0.10, SB completes, Hero raises to $0.6, UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, MP2 folds, CO folds, Button folds, SB calls $0.50.

Flop: ($2.70) 3, A, 9 (4 players)
      SB checks, Hero bets $1.8, UTG folds, UTG+1 calls $1.80, SB folds.

Turn: ($6.30) 2 (2 players)
      Hero bets $4.4, UTG+1 raises to $14.4, Hero calls $7.20 (All-In).

River: ($29.50) Q (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $32.3

Plaats 7: marcelhermus (big blind) toonde [As Kc] en won ($28.05) met een pair Azen
      Plaats 9: ptitjo gooide weg [5d 5c]
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      je bent veeeeeel te passief postflop. als je alleen check-called moet je echt een monster hebben. je geft hier het initiatief weg. je hebt geen echt sterke hand dus wil je in princiepe geen showdown. wat jij doet is erg zwak en zorgt ervoor dat hij een goeie hand krijgt afbetaald, en een slechte hand of een draw alsnog kan verbeteren.

je grootste probleem lijkt te zijn dat je niet vooruit denkt. als je een bet called op de flop moet ej er rekening mee houden dat er nog een bet op de turn komt, en nog een op de river.

het is altijd beter om zelf te betten. als je $2 bet, kan je op 2 manieren winnen:
      1- hij fold
      2- hij called en jij hebt de betere hand

als je alleen called kan je maar op 1 manier winnen en dat is door de betere hand te hebben.

als je alleen called moet je er dus redelijk zeker van zijn dat je de beste hand hebt.

tegen maniacs is het over het algemeen het beste om alleen met monsterhanden te spelen. hierdoor verlies je weinig wanneer jeniks hebt. en zodra je hit en een echt goeie hand hebt kan je hem lekker laten bluffen en een grote pot oppakken.

EDIT: zoals aan de laatste hand te zien is werkt het goed om te wachtebn op een monsterhand. hij betaald je hier af met een trash hand. het kan lastig zijn om tegen zulke mensen te spelen, maar je moet gewoon geduldig zijn en wachten op een goeie hand en niet gaan check-callen met middlematige handjes.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik weet dat je het liefst niet te veel handen in een topic moet posten, maar dit is allemaal tegen dezelfde persoon.

en mijn spel heb ik daar ook op aangepast, misschien niet helemaal goed.

en ik ben het opzich met shark eens. ik speelde te passief. maar deze maniak reraisde alles van iedereen.
      en ik wilde niet gelijk om hele stacks spelen.

misschien heb ik het daarom niet elke keer goed gedaan.

alleen die laatste hand ben ik wel blij mee :)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Hee nldpeter.

Normaal ben ik ook meestal de agressor.

Ik hou er helemaal niet van om met middelmatige handjes te callen.

En ik denk juist meestal wel goed door hoe een hand verder te spelen.

Alleen hier had ik er inderdaad moeite mee, ik had toch telkens het idee dat hij niks had.

Maar goed als er weer eens een maniac aan tafel zit weet ik beter wat te doen.

Veel langer wachten nog en hopen dat hij niet alsnog iets turnt of rivert.
    • SeaJaws
      SeaJaws
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      hier flop ik een hele goede hand, en weet dat hij alles kan hebben.

op de river ben ik ergens wel bang voor een full house. maar een flush hield ik op dat moment geen rekening.

en ik callde omdat hij in mijn optiek van alles zou kunnen hebben.

inclusief gewoon toppair.

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.10 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP2 ($10)
      CO ($9.85)
      Button ($9.05)
      SB ($2.95)
      Hero ($9.50)
      UTG ($11.80)
      UTG+1 ($8.35)
      MP1 ($10.35)

Preflop: Hero is BB with 5, 4.
      1 fold, UTG+1 calls $0.10, 4 folds, SB completes, Hero checks.

Flop: ($0.30) 6, 7, 8 (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.2, UTG+1 raises to $0.6, SB folds, Hero calls $0.40.

Turn: ($1.50) 7 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $1.3, Hero calls $1.30.

River: ($4.10) 6 (2 players)
      Hero checks, UTG+1 bets $2, Hero calls $2.

Final Pot: $8.1

Plaats 5: marcelhermus (big blind) toonde [5h 4c] en verloor met een straight, Vier tot Acht
      Plaats 7: ptitjo toonde [3c Kc] en won ($7.75) met een flush, Koning hoog
      Hier moest je raisen op de flop en de turn of op zijn minst checkraisen. Je laat hem gratis drawen naar zijn flush.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Ik zie zo al 3/4 handen waar jij duidelijke een FOUT maakt,
      Het passieve spel van jou lijdt bij 3 handen waar je duidelijk de winnaar bent, een andere winnaar in, de flush, de straat om maar even voorbeelden te noemen.

Je hebt the nuts, hij raised jou dan is het knallen met alles wat je hebt!
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Jullie hebben helemaal gelijk dat ik moest reraisen, maar ja als je iemand flink ziet knallen elke keer.
      Dan denk je betaal mij maar lekker af.
      In dit geval was dat natuurlijk stom.

Al blijf ik het idee hebben dat als ik hem gereraised had dat hij all in mee was gegaan.
      En dan kun je wel zeggen dan heb je het wel goed gespeeld, maar daar verdien je niks mee.
      Ik zie het vaker dat mensen een all in callen met een flush draw en betaald worden.

Daarom houd ik de pot soms wat kleiner bij zulke calling stations of maniakken.
      Ze houden vaak toch geen rekening met pot odds en dat soort ongein.

Misschien niet altijd de correcte manier om te spelen, maar daar voel ik me soms toch lekkerder bij dan iemand all in te zetten. wetende dat hij voor een draw gaat. En hem dan ook nog vaak hit.

Ik ben wel blij met het commentaar hoor. dit zijn gewoon handjes waar ik het op dat moment niet zo goed wist wat te doen.

De eerste maniac waar ik het zo moeilijk tegen gehad heb.
      vaak flop je of niks en dan is het makkelijk folden. of de nuts en dan is het ook makkelijk spelen.

Maar van die handjes waar je het niet zeker weet. Die zijn tegen maniacs tricky.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Voor mij is dat niet tricky hoor,
      Dan is het duidelijk een push, wanneer ze dan callen en ze geven je een bad beat of een suckout, dan heb je pech gehad, je ging er met de beste hand in en verloor. Wanneer je ze speelt zoals jij doet, kun je niet zeggen dat jegoed hebt gespeeld, omdat je ze goed als altijd een vrije kaart geeft als je check call speelt.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Dan is het duidelijk een push, wanneer ze dan callen en ze geven je een bad beat of een suckout, dan heb je pech gehad, je ging er met de beste hand in en verloor. Wanneer je ze speelt zoals jij doet, kun je niet zeggen dat jegoed hebt gespeeld, omdat je ze goed als altijd een vrije kaart geeft als je check call speelt.

Dit principe snap ik helemaal.

maar stel je speelt tegen een calling station, waarom zou je de pot onnodig groot maken. op het moment dat hij dan hit heb je een probleem. als hij niet hit betaalt hij toch wel af.

bij het straatje dat ik flopte zat overigens in mijn achterhoofd dat hij van alles kon hebben op de flop inclusief een hogere straat, was ten slotte blinds play.

maar in principe heb je gelijk raisen die bende en als ze je dan outiveren pech gehad.

ik benadruk nog even dat ik niet in discussie ga, ik weet dat ik de handen niet bijster goed gespeeld heb.
      maar ik wil even mijn gedachtegangen uit de doeken doen.

of jullie blij met mijn hersenspinsels zijn is een tweede
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Prima hoor Marcel, de site is er juist voor om wat handen te bediscusseren e.d.

Verder moet je denk ik gewoon wat meer vertrouwen hebben in je eigen spel, dan komt het allemaal wel goed ;)

Succes,
      Leo
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Je moet mijn reactie ook niet zien als een aanval op je spel,

Maar wat ik duidelijk probeer te maken, je zit tegen een calling station enige manier waarop je hem een keuze kunt laten maken is door gewoon met de beste hand je stack op het spel te zetten, en hopen dat hij zijn draw niet hit. Wanneer hij dit 1 op de 2 keer niet doet, draai je nog steeds gelijk. Meestal is een draw 33% betekend dus dat het mathematische deel zegt dat jij 2 van de 3 handen wint waar jij je geld inzet, betekend dat hij veel geluk moet hebben om een hand met een draw te winnen. Ik zou dus gewoon zonder enige nadenken met een hand als die straat alles erin hebben gedaan(ogen dicht natuurlijk, en hopen :D )

Voorbeeld van een callingstation dat geluk krijgt:
      Full Tilt Poker
      No Limit Holdem Tournament
      Blinds: t20/t40
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: t1605
      Hero: t1740
      MP1: t1485
      MP2: t1410
      MP3: t1540
      CO: t1485
      Button: t1260
      SB: t1460
      BB: t1515

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with K:spade: Q:spade:
      [color:#cc0000]UTG raises to t80[/color], Hero calls t80 [color:aaaaaa](pot was t140)[/color], 5 folds, SB calls t60 [color:aaaaaa](pot was t220)[/color], BB calls t40 [color:aaaaaa](pot was t280)[/color].

Flop: 6:spade: T:spade: Q:diamond: (t320, 4 players)
      SB checks, BB checks, [color:#cc0000]UTG bets t320[/color], [color:#cc0000]Hero raises all-in t1660[/color], 2 folds, [color:#cc0000]UTG calls all-in t1205[/color].
      Uncalled bets: t135 returned to Hero.

Turn: 7:heart: (t3370, 0 player + 2 all-in - Main pot: t3370)

River: 9:diamond: (t3370, 0 player + 2 all-in - Main pot: t3370)

Results:
      Final pot: t3370
    • sechef
      sechef
      Gold
      Al blijf ik het idee hebben dat als ik hem gereraised had dat hij all in mee was gegaan.
      En dan kun je wel zeggen dan heb je het wel goed gespeeld, maar daar verdien je niks mee.
      Ik zie het vaker dat mensen een all in callen met een flush draw en betaald worden.

Daarom houd ik de pot soms wat kleiner bij zulke calling stations of maniakken.
      Ze houden vaak toch geen rekening met pot odds en dat soort ongein.

Heej Marcel, juist bij zon maniakken wil je je geld erin schuiven, juist omdat ze geen pot odds hebben zul jij op de lange termijn het vaakst winnen. Natuurlijk krijg je af en toe bad beats maar dat hoort erbij. Als je denkt voor te staan: pushen!

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89

Dit principe snap ik helemaal.

maar stel je speelt tegen een calling station, waarom zou je de pot onnodig groot maken. op het moment dat hij dan hit heb je een probleem. als hij niet hit betaalt hij toch wel af.

bij het straatje dat ik flopte zat overigens in mijn achterhoofd dat hij van alles kon hebben op de flop inclusief een hogere straat, was ten slotte blinds play.

maar in principe heb je gelijk raisen die bende en als ze je dan outiveren pech gehad.

ik benadruk nog even dat ik niet in discussie ga, ik weet dat ik de handen niet bijster goed gespeeld heb.
      maar ik wil even mijn gedachtegangen uit de doeken doen.

of jullie blij met mijn hersenspinsels zijn is een tweede
      Je denkt te veel op de korte termijn. het doel van poker is om op de lange termijn winst te maken. dat doe je door een pot zo groot mogelijk te krijgen op het moment dat je de beste hand hebt. bad beats horen bij het spel. als je de pot klein probeert te houden met een monsterhand omdat je bang bent voor een bad beat kan je beter stoppen met poker. je doel is om met de beste hand zo veel mogelijk geld in de pot te krijgen.

als je pech tegen wilt gaan moet je niet slechter gaan spelen, je moet dan zorgen dat je goed zit qua bankroll management. zodra je aan tafel zit moet je niet meer bang zijn voor een bad beat. je zult ze krijgen. jou doel moet zijn om zo veel mogelijk van je geld er in een goede positie in te krijgen. en als je een bad beat krijgt dan is het jammer.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hey Marcel,

Ehm ik hoop dat je dit commentaar van mij aan wilt nemen want ik heb namelijk slecht commentaar. Ik wil je niet demotiveren!

Wat ik zie is dat je ontzettend slecht speeld. Geen probleem! Iedereen is zo begonnen!! Maar ik raad je toch echt aan gewoon eens ff 10k handen shortstack strategy te spelen. Dat is de beste basis om tight aggressive speelstijl mee te leren. Ook gaat het om kleinere bedragen.

Kijk, 10NL is nog niet zo heel erg. Maar ik weet 100% zeker dat jij je geld gaat verliezen op de manier hoe jij speelt en dan is het misschien toch beter je leergeld te halveren door op 5NL of misschien zelfs 2NL te gaan spelen. Ik weet dat het minder spannend is maar ik zie hier een enorm risico. Het is niet leuk om geld te verliezen en al helemaal niet leuk om niet goed te zijn in poker.

Als jij toch door wilt gaan met No limit hold'em bigstacken moet je dat denk ik ook gewoon doen. Je hoeft niet te shortstacken maar ga dan aub naar een lager limiet.

Ik vraag me trouwens ook af hoezo een bronze member direct 10NL speelt? Hou je je wel aan de BRM regels?

Wees over deze zaken eerlijk tegen jezelf want BRM is belangrijker dan pokerskills.

Kijk als jij heel veel geld per maand met iets anders verdiend kun je prima op 10NL gaan oevenen. Ik zeg je wel dat ik vroeger ook zo heb gespeeld als jij doet en ik zeker iets van 25k handen verlies heb gespeeld. Allemaal ook op 10NL.

Ik raad je ook aan om nog eens HEEL GOED, HEEL HEEL HEEEL GOED die strategie artikels door te nemen en naar video's te kijken op de engelse en duitse pokerstrategy sites.

succes met het pokeren en de groeten,

Jonas Afonso
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ohja en die handen blijven posten! Dat zal je uiteindelijk het meeste helpen!!!!!
    • 1
    • 2