Nieuwe start!

• cycloon111
      cycloon111
      Bronze
      Mensen ik heb afgelopen week 10 dolalr gestort op pokerstars wat eigenlijk teweinig is om goed te beginnen. Heb nu 21 dollar en na mijn post over dat ik te weinig discipline heb en de reacties daarop heb
      ik dus besloten om opnieuw te beginnen. Dus bij deze heb ik mijn
      pokerblog aangemaakt om iedereen op de hoogte te houden van
      mijn 'pokercarriere'! Mijn doel is om natuurlijk zo snel mogelijk de 50
      dollar te halen en daarna over te stappen van 2nl naar 5nl! OVerigens
      beide full ring!
  • 5 antwoorden
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Verkeerd begin, cyclo!

Je zegt dat je opnieuw wil beginnen en te weinig discipline hebt. Die twee gaan niet goed samen. Dat blijkt ook wel uit je stelling dat je zo snel mogelijk de $50 wil halen. Hier ga je imo de fout in.

Laat je eerste doel niet zijn om die vijftig te halen, maar om goed te pokeren. Dan komt die vijftig vanzelf wel. Eerst verdiepen in spel en zelfbeheersing en dan pas verder gaan.

Met wat geluk haal je die $50 echt wel, maar wanneer je techniek, inzicht en discipline niet goed genoeg zijn, zul je het daarna waarschijnlijk al snel weer kwijt zijn.

Mijn advies: eerst goed de theorie leren (HoH en de artikelen), dan eventueel shortstack of Limit spelen en veel freerollen. Wanneer dat allemaal goed en stabiel loopt pas gaan denken aan hogere limieten, waarvoor je dan eerst nog je bankroll zult moeten opbouwen.

Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten.

In elk geval veel succes! ;)

Zeezout
    • cycloon111
      cycloon111
      Bronze
      heey bedankt voor je reactie

Ik heb mijn pokerverleden hier neergezet en verschillende reacties gekregen of er bepaalde technieken zijn om mijn discipline aan te pakken.
      1 tip die ik kreeg ging over het stellen van doelen en uiteindelijk hiernaartoe werken. Er werd me ook aangeraden om eens in de psychologie sectie te kijken de theorie eens door te lezen. Mijn punt
      is toch nog steeds discipline je hebt gelijk en die moet ik mezelf eigen maken dus ik probeer het advies zo goed mogelijk op te volgen en ik maak volgens mij winst als ik op de 2nl gewoon mijn regular game speel! Dus ik denk dat mijn techniek en inzicht wel goed zijn alleen mijn discipline nog niet top is maar dat is denk ik juist het gene waarop je niet echt kan studeren maar gewoon moet doen!

Ik w8 op je reactie
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb even weinig tijd, maar dit kan ik je wel zeggen: Juist daar kun je die discipline aanleren!

Bouw je stack op in het level dat je volledig beheerst en leer daarmee discipline aan. Omhoog gaan voordat je die discipline hebt om op lage levels iets op te bouwen is jezelf blootstellen aan verleidingen die je misschien nog niet aan kunt.

Wanneer je op een laag niveau langdurig winst kunt maken en pas omhoog gaat wanneer het BRM het toestaat en je je kunt houden aan dat BRM, dan leg je een basis voor succes.

Wanneer je het BRM beheerst en volgt, kun je spreken van een aangeleerde discipline. Wanneer je techniek verder goed is, kan het dan bijna niet meer mislukken!

Succes!

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      het is aan jouw de keuze of jij als Ed wil eindigen

http://88percent.blogspot.com/

zie hier hoe ernstig dat kan worden wat jij hebt...
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Heavy dat verhaal, maar het is idd in het groot wat je nu vaak in het klein ziet gebeuren.

Zoals Zeezout al aangeeft, laat bankrollmanagement je pokerbijbel zijn en richt je verder op de strategie/psychologie, dan kan het niet mis gaan!

Succes!