0.25/0.50 - 66 - mulitway pot

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with 6:club: , 6:diamond: . MP2 posts a blind of $0,35.
      UTG+1 calls, UTG+2 raises, MP1 folds, MP2 calls, Hero calls, CO calls, 2 folds, BB calls, UTG+1 calls.

met drie man al in de pot (en grote kans dat BB ook nog called) kan ik hier volgens mij wel cold callen, toch?

Flop: (12,80 SB) T:heart: , 5:club: , 7:diamond: (6 players)
      BB checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP2 checks, Hero checks, CO checks.

Wordt helemaal doorgecheckt. Waarschijnlijk heeft niemand een T.

Turn: (6,40 BB) 8:club: (6 players)
      BB checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP2 bets, Hero raises, 4 folds, MP2 3-bets, Hero calls.

Met de 8 krijg ik een - zwakke - OESD, en mijn zessen hebben zelf ook nog wel iets SD value, dus ik raise om de rest eruit te kicken.

River: (12,40 BB) 9:spade: (2 players)
      MP2 bets, Hero raises, MP2 3-bets, Hero calls.

Final Pot: 18,40 BB

De negen geeft me een straight, maar elke J verslaat me. Maar op de turn had MP2 ook een 8 of 2-pair kunnen hitten, dus ik waagde er toch maar een raise aan. Overplayed?
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      preflop zou ik ook meegaan.

ik zou het gewoon opgeven op de turn. zie echt niet veel handen dat je zou beaten. en als zoals je zelf zegt, je gutshot is echt niet veel waard.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Preflop kan je idd callen, maar zelf zou ik gefold hebben, denk dat het niet veel uitmaakt.

Ik zou ook gewoon op de turn folden, veel kans dat je zessen weinig meer waard zijn en als je je straight hit dan heb je nog de idiot end als de 9 komt.

Je hit je straight op de river, maar hij bet in je, ik zou gewoon callen, je wilt niet dat hij 3-bet omdat dan bijna zeker is dat ie je beat heeft.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Alles is al wel gezegd. :) Ik zou ook preflop callen voor setvalue en op de turn opgeven. Ik denk ook dat je weinig handen hier verslaat en je gutshot vind ik te zwak om mee door te spelen.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Dank voor het commentaar allen!

Ik ben het wel met jullie eens, maar mijn straight draw was toch wel iets meer dan een gutshot hoor :) . Vier outs voor de 4, en toch wel een of twee voor de 9, toch? En dan nog twee outs voor een set geeft in totaal zeven outs.
      Villain had trouwens 85, dus ik kreeg wel maximal value in deze hand...

In deze sessie haalde ik +40BB in 200 handen, dus ik was wel blij (eerste + sessie in tijden), maar achteraf heb ik best wel slecht gespeeld. Deze hand dus, maar er waren er nog wel meer die ik niet eens gepost heb omdat ik zo wel zag dat ze overplayed waren, en sommige juist weer te weak. Zucht. Moeilijk spel hoor.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

In deze post zag ik ze gisteren dus wel vliegen. :D Je had inderdaad iets meer dan alleen een gutshot en daarmee verandert de situatie ook. ;)

T/m Flop:
      Blijft hetzelfde, gewoon correct gespeeld.

Turn:
      Zowel folden als raisen is hier niet correct, wel callen. Je hebt hier inderdaad voldoende outs om te callen.

River:
      Wanneer je op de turn hebt gecalled is het prima om hier de bet van MP2 te raisen. Echter wanneer je, zoals in de hand, hebt geraised op de turn, dan is het verstandiger om op de river te callen in plaats van te reraisen.

De reden hiervoor is dat bij een call op de turn, de range handen waarmee MP2 bet op de river groter is dan wanneer jij al zoveel sterkte hebt getoond op de turn.

Met dank aan de experts ;)