Eerste hand een monster op MTT

• 86RankF86
      86RankF86
      Bronze
      Speel je AA of KK nog anders pre-flop als je die meteen de eerste hand van een MTT krijgt? (omdat ik het idee heb dat de tafel heel anders reageert op raises (ook normale) in de eerste paar handen.)

En ook wanneer je bijvoorbeeld de eerste hand hit met AQs AKs etc. en uit positie bent? Vaak wanneer ik gewoon raise of bet in zo'n situatie lijkt het alsof men nog geen zin heeft om ook maar iets te spelen. En slowplayen met bijvoorbeeld top pair top kicker terwijl er een flush of straightdraw ligt lijkt me ook niet echt wat.

Moet je in deze situaties maar gewoon genoegen nemen met een pot van 70 chips?
  • 5 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      naar mijn mening moet je gewoon die handen altijd raisen. enkele uitzonderingen nagelaten, agressieve tafel die je kunt reraisen (bijv)

maar het doel van je raise met je monster is tegenover andere redelijke handen te komen. en ook de andere te isoleren.
      als je tegen meerdere tegenstanders zit met aa zit je toch minder lekker na een flop van 5, 6, 8.

en als je dan een keer een kleine pot oppikt met je azen is dat jammer, maar toch een stuk minder vervelend dan je hele stack verliezen tegen 4, 7 op de big blind.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Speel ze gewoon alsof het 10 minuten later is:)

In het begin van een toernooi heb je nog geen reads over je tegenstanders dus kun je niet slowplayen in de hoop dat iemand achter ja raised want je wil toch wel zeker zijn dat die mogelijke gevaarlijke rommelhanden die je zwaar kunnen outfloppen en je je hele stack kunnen kosten, weg zijn op de blinds.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik zou ze gewoon agressief spelen. Eerst je toernooi veiligstellen en pas dan voor de chips gaan is mijn motto....

Z.
    • veeRtje
      veeRtje
      Bronze
      ja gewoon raisen die handen hoor, slowplayen is veels te gevaarlijk omdat de blinds nog zo laag zijn. Tegen de tijd dat de blinds erg hoog zijn kan je erover gaan denken AA preflop een te limpen vanuit vroege positie.
      Maar geen QQ of JJ ofzo limpen hoor, die handen zijn veels te zwak daarvoor.

Vaak pak je zo inderdaad maar kleine potjes op. Maar bekijk het zo:
      Beter een kleine pot winnen dan een grote verliezen.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      In de beginfase van een MTT speel ik eigenlijk bijna alleen maar premiums en dan wel graag aggressief. Gewoon raisen... je kan beter een kleine pot winnen dan je hele stack verliezen