NL25sh [QQ]: Tricky villain xxAA board all in.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Hallo,

Ik zat met deze fish aan tafel die de hele tijd moves probeerde te maken tegen mij. Dit is een voorbeeld: http://www.pokerhand.org/?2078269

Nu krijg ik QQ in de SB en hij zit in de BB.

Ik raise naar 4BB en hij called

flop is a high en ik bet ongeveer 1/2 pot en hij called
      turn is nog een A ik bet weer 1/2 pot en hij shoved all in.

http://www.pokerhand.org/?2078284

Ik heb hem gecalled.

De vraag is alleen.. is dit een goede call. Kan ik hier profitabel callen??

Ik dacht van wel omdat een set of two pair op zo'n flop wel zouden protecten. Ook een paartje azen zou dat doen. Die shove op turn ziet er ook meer uit alsof hij niet gecalled wil worden. Dus ik call.
  • 6 antwoorden
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hey Ajfonso...

Gezien je eerdere ontmoetingen met hem denk ik dat je hier wel kan callen. Aangezien hij in staat is om zo te donken is een call wel +EV denk ik. Het blijft hoe dan ook een lastige beslissing. Hier moet je eigenlijk blij zijn dat er een 2e aas valt aangezien het de kans kleiner maakt dat hij een aas in zijn hand heeft en hij hier idd niet shoved als hij een aas heeft. Dat is normaal niet iets wat je doet als je wil dat iemand een bet van je called.
      Volgens mij zit het met je redenatie dus wel goed, wees er wel op bedacht dat je in deze situaties ook tegen fikse klappers kunt aanlopen. Maar dat is een gevolg van een complex spel als Texas holdem, je kunt niet alleen callen als je zeker weten de beste hand hebt.

Groet, Sander
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gezien het feit dat hij graag raiset en dat niet doet op de flop denk ik ook dat hij niet vaak een A heeft (tenzij hij een tricky speler is die kleine handen raiset en grote handen callt). De 2e A op de turn maakt dat nog onwaarschijnlijker.
      Maar bet iets meer op de flop (~1.5) en ik zou c/r op de turn spelen als hij idd in staat is om met een paar 6en all in te gaan. Ondanks het feit dat hij een donkey is wil je dit soort moeilijke beslissingen vermijden. Het is in dit geval goed uitgedraaid, maar niet zelden heeft hij hier idd ook een betere hand dan jij en voel je je stom omdat je gecalld hebt. Je wil dus de moeilijke beslissing overlaten aan de tegenstander en ze je niet zelf opleggen. Dus op de turn is c/r > b/c.
    • sechef
      sechef
      Gold
      Ik zou in dit geval ook callen. Zoals Timor al zegt zon jongens zullen als de aas op de flop komt waarschijnlijk de aas betten/reraisen, vooral omdat er een mogelijke flush draw op de board ligt. Mijn gok is dat die op de flushdraw zit en dat hij een soort van semibluf maakt, of misschien een lager pair zoals 1010 of jj. Ik had ook gecalled.
    • sechef
      sechef
      Gold
      5-6 offsuit is dan ook altijd leuk om tegen te zitten :D !
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Gezien het feit dat hij graag raiset en dat niet doet op de flop denk ik ook dat hij niet vaak een A heeft (tenzij hij een tricky speler is die kleine handen raiset en grote handen callt). De 2e A op de turn maakt dat nog onwaarschijnlijker.
      Maar bet iets meer op de flop (~1.5) en ik zou c/r op de turn spelen als hij idd in staat is om met een paar 6en all in te gaan. Ondanks het feit dat hij een donkey is wil je dit soort moeilijke beslissingen vermijden. Het is in dit geval goed uitgedraaid, maar niet zelden heeft hij hier idd ook een betere hand dan jij en voel je je stom omdat je gecalld hebt. Je wil dus de moeilijke beslissing overlaten aan de tegenstander en ze je niet zelf opleggen. Dus op de turn is c/r > b/c.
      CRAI?

of normale c/r??

wat te doen als ik normaal checkraise en hij hier over heen gaat? Dan is het toch wel standaard fold?
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Elke check/raise zou je pot committed maken, dus AI idd.