Pocket 9: overpair op flop VS grote continuation bet

• raasz
      raasz
      Bronze
      Ik ben benieuwd hoe andere spelers onderstaande situatie zouden aanpakken. Ik besluit hier te folden omdat ik bang ben hier tegen een grote pair te zitten. Daarnaast, als ik hier reraise moet ik minimaal naar $5 gaan en ik heb geen zin om voor de helft van mijn stack uit te vinden of ik tegen een grote pair sta. Ik besluit heir het zekere voor het onzekere te nemen en mijn verlies beperkt te houden. Ben ik hier te bang of kunnen jullie je vinden in mijn beslissing? Overig commentaar is natuurlijk altijd welkom :D ...

0,05/0,10 No-Limit Hold'em

SB: $9,75
      Hero: $10,05

Preflop: Hero is BB with 9:club: , 9:diamond:
      3 folds, MP1 calls $0,10, 3 folds, BU calls $0,10, SB raises to $0,60, Hero calls $0,50, MP1 calls $0,50, BU folds.

Flop: ($1,90) 6:club: , 2:spade: , 8:spade: (3 players)
      SB bets $2, 2 folds.

Final Pot: $3,90
  • 7 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ik weet niet wat voor reads je hier hebt maar dit kan heel goed een continuation bet zijn met aas hoog. in een situatie als deze is een read erg belangrijk. als je geen reads hebt had ik hier zeker geraised. hij kan hier echt van alles hebben.
      nogmaals op zo een moment is een read heel belangrijk.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik zie hem hier niet de pot overbetten zonder hoog pocketpair...

Wat je altijd kunt doen is minraisen. A hoog heeft het dan heel moeilijk.

Je kan dan meestal uit zijn timing aflezen dat hij flink aan het nadenken is. Als hij dan wel called is altijd bet turn.. maar helaas moet je dan shoven in deze situatie.

Ik speel de hand precies hetzelfde behalve als ik een read heb dat die gast hyper aggro speelt en dit vaker doet.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tegen agressieve spelers call ik 1 flopbet en fold op een turn- of riverbet. Tegen passieve spelers fold ik. Een potsize bet hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij een grote hand heeft. Hij kan bvb. ook AK hebben en je willen wegjagen (want waarom zou hij zoveel betten met AA kan je je afvragen). Je hebt spelers die het ene doen, en die het andere doen. Maar standaard kan je wel 1 bet callen en zien wat er gebeurt op de turn.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Timor83
      Tegen agressieve spelers call ik 1 flopbet en fold op een turn- of riverbet. Tegen passieve spelers fold ik. Een potsize bet hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat hij een grote hand heeft. Hij kan bvb. ook AK hebben en je willen wegjagen (want waarom zou hij zoveel betten met AA kan je je afvragen). Je hebt spelers die het ene doen, en die het andere doen. Maar standaard kan je wel 1 bet callen en zien wat er gebeurt op de turn.

Met welke reden doe je dat eigenlijk callen op de flop.

ook al zou hij AK hebben. dan zal hij toch nog wel een second barrel afvuren lijkt mij.
      daar is het ten slotte een agressieve speler voor.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Er staat nergens dat hij agressief is, daar ga ik alleen maar van uit. Maar wanneer je zijn flopbet callt nadat hij geraiset heeft uit positie zal er bij hem ook wel een belletje gaan rinkelen dat je wss een hand hebt. Agressief betekent dus niet noodzakelijk dat hij een second barrel afvuurt. De reden waarom je de flopbet dus callt is omdat hij evengoed een contibet met lucht kan maken en opgeeft op de turn.
    • sechef
      sechef
      Gold
      Je read van hem is inderdaad belangrijk hier. Probeer voor jezelf erachter te komen wat die heeft. Denk je dat die een overpair, misschien aq of ak en dus gewoon een continuation bet of zit die op de flushdraw? Vanuit daar ga je kijken wat je move is. Als je denkt dat het een van die laatste 2 is reraise je hem, anders fold je. persoonljk zou ik nooit callen op de flop omdat je als je geen 9 hit je nog niet weet waar je staat vooral als hij nogmaals bet. Daarom zou ik altijf of raisen of folden.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je hand is te zwak om te raisen maar te sterk om te folden, bovendien zou je dan raisen voor informatie (je wil namelijk te weten komen of hij contibet met lucht of valuebet met een overpair), wat altijd slecht is. Je hebt dan bovendien meer dan 1/2 van je stack geinvesteerd. Je zit hier way ahead of way behind en dan moet je de pot altijd klein proberen te houden.