0.25/0.50 - K9s in BB

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 9:club: , K:club: . CO posts a blind of $0,25.
      3 folds, MP3 raises, CO calls, 2 folds, Hero calls.

Flop: (6,40 SB) 9:spade: , 8:club: , 7:heart: (3 players)
      Hero checks, MP3 bets, CO calls, Hero raises, MP3 3-bets, CO calls, Hero calls.

Top pair met goede kicker op gevaarlijk board, dus standaar check-raise. Na de 3-bet cold-called CO, dus heeft het niet zoveel zin om te cappen, want beiden zullen de turn zien, toch? Of had ik dat toch moeten doen om initiatief te houden en maximaal te protecten?

Turn: (7,70 BB) Q:heart: (3 players)
      Hero checks, MP3 bets, CO calls, Hero folds.

Met de Q erbij en wederom een call van CO zie ik mijn paar negens niet meer vooraan en haak af.
  • 3 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      preflop.

ik weet niet of dit een goede call is na de coldcall van CO.

flop

zou ik ook gedaan hebben, cap voor niks nodig zoals je zelf zegt

turn

je krijgt ongeveer 10-1 misschien dat ik hier nog gecalled zou hebben, ook al omdat er niemand meer achter je moet spelen.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Preflop en flop volgens mij standaard. Als je had gecapped moesten ze maar 1 SB callen en dat folden ze natuurlijk nooit in een 14.40SB pot.

Goede fold op de turn lijkt me, bet van MP3 is sterk en de call van CO ook. Je kan er wel vanuit gaan dat je beat bent tegen 2. Enige wat je nog zou kunnen laten winnen is waarschijnlijk een 9, maar kans is dat al iemand straight heeft en zijn sowieso maar 2 outs.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Preflop:
      Je preflop call vind ik hier goed.

Flop:
      Met deze flop vind ik deze hand in de categorie *piep*handen passen. Met dit soort handen in combinatie met de actie preflop heb ik vaak het idee dat ik op de river uiteindelijk toch beat ben. Echter op de flop heb je toch top pair met een niet hele slechte kicker. Je check-raise op de flop vind ik hier goed. Cappen heeft inderdaad weinig nut.

Turn:
      Geen hele fijne kaart, maar dat zijn maar weinig kaarten die nog in het deck zitten als we kijken naar de mogelijke handranges van MP3 en CO. Je zou hier goed tegen een overpair kunnen zitten. Ook het board is niet heel gunstig met eventuele straightdraws. Na de raise van MP3 en de call van CO krijg je echter wel goede odds. Het is hier een moeilijke beslissing, maar callen is toch goed hier in de hoop dat op de river nog een K of een 9 valt. Maar nogmaals deze beslissing is erg close.

Deze is ook al gecheckt bij experts.