Quiz precontentweek

• Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Het duurt nog wel een paar weken voordat de contentweek echt gaat beginnen. Dus ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om voor de start een quiz te doen. De quiz gaat over goed preflopspel; het gebruik van de SHK, de artikelen daarover en hoe hoog je moet raisen.

Inleiding:
      Leg bij elke hand uit of je meegaat, fold of raist (en hoeveel) en waarom.
      We hebben altijd een 20BB stack en de tegenstanders hebben 100BB.

Hand 1
      0.05/0.10 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is BU with A, J
      UTG folds, UTG+1 calls $0.10, UTG+2 calls $0.10, MP1 folds, MP2 calls $0.10, MP3 calls $0.10, CO folds, Hero ??

Hand 2

Preflop: Hero is CO with A, A
      UTG folds, UTG+1 calls $0.10, UTG+2 calls $0.10, MP1 raises to $0.50, 2 folds, Hero ??

Hand 3

Preflop: Hero is MP2 with A, J
      UTG folds, UTG+1 calls $0.10, 2 folds, Hero ??

Hand 4

Preflop: Hero is UTG+2 with 8, 8
      2 folds, Hero ??

Hand 5

Preflop: Hero is CO with T, T
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.40, 4 folds, Hero ??

Hand 6

Preflop: Hero is UTG+2 with A, J
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.40, Hero ??

Hand 7

Preflop: Hero is UTG+2 with A, J
      2 folds, Hero ??

Hand 8

Preflop: Hero is MP1 with Q, K
      3 folds, Hero ??

Hand 9

Preflop: Hero is CO with K, Q
      2 folds, UTG+2 raises to $0.40, 3 folds, Hero ??

Hand 10

Preflop: Hero is MP3 with A, Q
      2 folds, UTG+2 raises to $0.40, 2 folds, Hero ??

Hand 11

Preflop: Hero is CO with Q, Q
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.40, UTG+2 folds, MP1 raises to $1.20, MP2 raises to $2.40, MP3 folds, Hero ??

Hand 12

Preflop: Hero is MP3 with A, K
      UTG folds, UTG+1 raises to $0.40, UTG+2 calls $0.40, 2 folds, Hero ??

Hand 13

Preflop: Hero is MP3 with 5, 5
      5 folds, Hero ??

Hand 14

Preflop: Hero is CO with 7, 7
      6 folds, Hero ??

Hand 15

Preflop: Hero is MP1 with A, Q
      UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, UTG+2 calls $0.10, Hero ??
  • 3 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Het onderwerp van deze quiz was het gebruik van de SHK en de artikelen en hoe hoog je moet raisen. Dit waren voor sommige van jullie simpele opgaven, maar voor veel beginners kunnen ze grote problemen geven.
      Wanneer ik alleen op de SHK en de grondregels speel, zal ik er verder niet op ingaan, behalve het goede antwoord te geven. Wanneer jullie verdere vragen hebben, stel ze dan gerust.
      Ik weet trouwens niet of er interesse is in meer quizes voor de contentweek. Weet niet hoe ik de gigantische hoeveelheid replies moet interpreteren. Voelde zelf in het begin wel een drempel om te posten omdat ik geen domme dingen wilde zeggen. Nu ga ik ervan uit dat mensen dat al van me verwachten, dus maakt het niet meer uit :) . Maar het kan natuurlijk ook dat jullie hem gewoon te simpel vonden. Ik heb ze van verschillende niveaus dus laat svp even weten of ik hiermee moet doorgaan, of dat jullie liever wachten op de contentweek.

Hand 1
      Je kan hier simpelweg raisen naar 0,8$, zoals in het artikel staat. Dit kan je ook beredeneren omdat je tegen genoeg handen een equity hebt en je hebt ook een statistisch voordeel tegen de mogelijke handen van je tegenstanders.
      Je kan hier echter ook variatie in je spel aanbrengen. Aangezien AJs tegen zoveel spelers geen super sterke hand is, zou je hier ook kunnen limpen en kijken of je op de flop iets krijgt.

Hand 2
      Met deze hand verhogen we natuurlijk nog een keer. Aangezien we met een standaard raise meer dan 2/3 van onze stack moeten inzetten, gaan we hier meteen All-in.

Hand 3
      AJo spelen we alleen in late position of de blinds, daarom folden.

Hand 4
      88 spelen we niet in early position, dus folden we.

Hand 5
      Ook hier volgen we de SHK, met een raise voor ons folden we.

Hand 6
      Volgens de SHK is AJo niet speelbaar na een raise voor ons, dus is het een easy fold.

Hand 7
      We spelen AJo alleen in late position, dus hier folden we.

Hand 8
      We spelen KQo alleen in late position, dus hier folden we.

Hand 9
      KQs ziet er leuk uit, maar is niet sterk genoeg om nog een keer te raisen, daarom folden we.

Hand 10
      We verhogen AQs niet nog een keer, daarom folden we.

Hand 11
      Met 3 raises voor je, kan je hier het beste folden. Met zoveel actie kan je aannemen dat je achter staat. Een van de raisers zou heel goed AA of KK kunnen hebben.

Hand 12
      Hier verhogen we nog een keer. Met een standaard raise (1,60$) hebben we nog maar 4BB over, daarom gaan we hier direct All-in.

Hand 13
      Er zijn geen limpers voor ons en we zitten niet in late position, dus folden we hier.

Hand 14
      In de SHK staat dat we met deze hand kunnen raisen in late position. Dus doen we dat ook. De standaard raise is 4BB.

Hand 15
      Volgens de SHK kunnen we hier raisen, dus dat doen we. De raise met 3 limpers is 7BB (4BB+3BB)
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey, ja graag ermee doorgaan. Hele draadje gemist anders had ik er zeker wat mee gedaan :(

Groeten,
      Leo
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Doorgaan! Ik lees het zeker, en heb de quiz in mijn hoofd gedaan :) Ik zal proberen volgende keer m'n gedachten er ook eens op los laten:D Ik had een beetje hetzelfde idee, van geen domme dingen zeggen ;)

Bedankt zover :)