0.25/0.50 - AQo villain donkt turn

• Classical
      Classical
      Bronze
      0,25/0,50 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:spade: , Q:club:
      UTG calls, UTG+1 calls, 4 folds, Hero raises, 3 folds, UTG calls, UTG+1 calls.

Flop: (7,40 SB) J:diamond: , 8:heart: , 4:club: (3 players)
      UTG checks, UTG+1 checks, Hero bets, UTG calls, UTG+1 calls.

Turn: (5,20 BB) J:club: (3 players)
      UTG checks, UTG+1 bets, Hero ??

Wat hier te doen? Ik heb nog steeds twee overcards, maar ook nog twee tegenstanders. Raise om UTG eruit te krijgen en misschien free SD?
  • 4 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      als je raised, en hij 3-bet wat doe je dan?

ik zou gewoon callen. als je niks hit the river folden en anders hem gewoon callen.
      maar ik zie je hier echt niet voorliggen, en vind een fold te weak
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou ook zeker niet raisen op de turn, een 3-bet kan je bijna niet callen omdat je niks behalve 2 overcards hebt. Fold is inderdaad net iets te weak, maar raisen zou ik zelf niet hebben gedaan.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Akkoord, een raise is overplayed. Ik heb deze dus gefold, maar vond dat achteraf idd te te weak. Die turn donk is best wel raar gespeeld, HU had ik zeker down gecalled, maar met een extra tegenstander ben ik eruit gestapt. Puur op outs kan ik hier niet callen (krijg maar 6:1), en tegen twee lig ik zeer waarschijnlijk achter.
      Benieuwd wat de beroeps zeggen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Preflop t/m Flop:
      Correct gespeeld.

Turn:
      Hoe je hier verder gaat is echt afhankelijk van reads. Het punt is dat op deze limiet vrij straight forward wordt gespeeld. Dus tenzij je zeker weet dat je tegenstander hier donkt met een draw, is folden toch een betere optie.
      Anders is eventueel raise voor free showdown een optie. Maar fold is hier zonder reads echt beter. Callen is eigenlijk de slechtste optie hier.

Deze is al gecheckt door experts, ik had dezelfde opinie, maar door de constante andere antwoorden in de andere posts kreeg ik het idee dat ik ze zag vliegen na al die NL handbeoordelingen gisteren. :D