qq, lekkere 4-way pot

• sechef
      sechef
      Gold
      Mijn vrouwen hielden stand in dit geweld!

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($26.80)
      BB ($77.20)
      UTG ($21.30)
      Hero ($9.80)
      MP1 ($10.70)
      MP2 ($42.55)
      MP3 ($49.45)
      CO ($26.70)
      Button ($7.30)

Preflop: Hero is UTG+1 with Q, Q.
      UTG raises to $1.5, Hero raises to $5.25, 4 folds, Button raises to $7.3 (All-In), 1 fold, BB calls $6.80, UTG calls $5.80, Hero calls $2.05.

Flop: ($29.45) Q, T, 8 (4 players, 1 all-in)
      BB checks, UTG bets $8.5, Hero calls $2.50 (All-In), BB calls $8.50.

Turn: ($48.95) 7 (4 players, 2 all-in)
      BB checks, UTG bets $5.5 (All-In), BB calls $5.50.

River: ($36.95) 3 (4 players, 3 all-in)

Final Pot: $59.95
      Main Pot: $29.45, between BB, UTG, Hero and Button. > Pot won by Hero ($29.45).
      Pot 2: $7.50, between BB, UTG and Hero. > Pot won by Hero ($7.50).
      Pot 3: $23, between BB and UTG. > Pot won by UTG ($23).

Results in white below:
      BB has 9s 9h (one pair, nines).
      UTG has As Qs (one pair, queens).
      Hero has Qd Qc (three of a kind, queens).
      Button has 7d 7h (three of a kind, sevens).
      Outcome:
  • 5 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je stack:raise ratio is minder dan 2:1, dus zou hier preflop pushen ipv callen. Je bent toch al pot committed op de flop, dus kan je beter meteen All-in.

Zeker preflop moet je als SSS eigenlijk alleen raisen of folden. Je hebt de stack niet voor een call.

Was een leuke pot die je binnenhaalt. Als alle villains op full tilt zo spelen, moet ik er toch maar 's gaan kijken :)
    • sechef
      sechef
      Gold
      Volgens mij heb je niet goed gekeken, ik heb wel degelijk een pot raise gemaakt op de flop!Vond dat ik het prima speelde.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je raist preflop naar $5.25 terwijl je nog $4.55 over hebt op dat moment.

Aangezien de pot op de flop dus minstens $11.25 is zul je dus altijd all-in moeten gaan.

Daarom is het beter om na de raise van UTG preflop gewoon allin te gaan. En zeker nadat er achter je nog een geraised wordt moet je gewoon allin.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Ik bedoelde je call op de All-in van button. Na die reraise is je stack:raise ratio dus minder dan 2:1 en kan je beter meteen All-in. Zie ook dit artikel.

Ik had je eigen raise gemist de eerste keer. Denk niet dat je daar al moet shoven. Je kan imo beter een standaard raise maken (dus 3x de raise) van 4,50. Je bent dan nog niet pot committed op de flop en je zou er nog vanaf kunnen komen als er een A valt. Het had in dit geval niet uitgemaakt, door de shove van button.

Ik begrijp je tweede opmerking niet helemaal. Denk dat je pot raise voor de flop bedoeld. Maar daar maak je ook geen pot raise (pot is 1,50+0,50+0,25). Denk dat je de raise berekende op 3x1,50+blinds (die extra blinds die je erbij telt zorgen er net voor dat je committed bent).

Je moet dit overigens niet zien als kritiek of dat je die hand fout speelde. We zijn hier allemaal om ons te verbeteren en discusseren over handen is een manier om dat te doen. Als je het niet eens bent met een reply moet je ook zeker doorvragen en je eigen mening posten. Maar wees daar ook duidelijk in, zie daarvoor bv de stickies in het forum.
    • sechef
      sechef
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Ik bedoelde je call op de All-in van button. Na die reraise is je stack:raise ratio dus minder dan 2:1 en kan je beter meteen All-in.
      Dat zou ik ook gedaan hebben, maar om de een of andere reden kon ik op fulltilt na mijn raise alleen callen na de all-in reraise. Anders had ik dat ook zeker gedaan.