NL20 SSS 18 minuten vid op titan

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi,

Mn eerste filmpie klaar, hier staat ie. Niet helemaal een succes want de kleuren ging iets verkeerd mee en gelijk al met Camstudio heeft ie blijkbaar het geluid niet synchroon lopen.

Desalniettemin ben ik benieuwd wat je ervan vindt.

Er komen in het filmpje een aantal situaties voor waar ik wat vragen over heb.

Thanks alvast!

Groeten,
      Leo
  • 24 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Mss is het wel een tip weet ik niet, maar op mansion dan zijn volgens mij, mijn bevindingen toch vaker geneigd je all-in te callen met bijvoorbeel 1.70$ dan je all in gaat met 2.00$. Toch wel raar maar waar

Dit is dan voor NL10 uiteraard.
      Dus zou ik eens proberen om gewoon te rebuyen op 15 BB.
      Misschien callen ze je all in's meer en krijg je meer winst.

Greetz elrio, nu verder kijken :p
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Thanks voor je reply... Op zich kan ik dat es proberen ja...
      Denk meer dat ik soms teveel tafels speel waardoor ik niet doorheb dat ze heel tight geworden zijn.

IS dat filmpje trouwens wel 18 minuten, want toen ik m hier zelf net keek leek ie korter... Anders moet ik t ff opnieuw doen.

Groeten!
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Dit filmpje is echt geen 18 minuten :p, minuutje of 4.
      Je spel hierop beoordelen, voor de echte kenners dan :p
      lukt niet echt
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Leuk om het eerste filmpje te zien. Hij was idd niet 18 minuten, hij was ook niet helemaal goed. Kon 'm namelijk alleen openen met VLC en dan stond er geen tijdsduur (lijkt alsof het een gedeelte is). Ken Camstudio verder niet, dus kan je daar verder niet mee helpen.

Wat ik zag waren alleen folds en je kreeg ook geen speelbare handen. Alleen 1x QQ, maar zag daar de flop niet van (kan daar verder dus niks over zeggen). Je zei nog dat je soms een cold call maakt, met welke handen doe je dat dan? Bedoelde je dan na een raise of na meerdere limpers meegaan?

Rebuy kan je op zich prima elke keer na de blinds doen. Persoonlijk vind ik dat teveel moeite en doe ik het na 2 rondes (dus als ik 3BB ingezet heb en altijd gefold).
      Begrijp de opmerking van elrio ook niet helemaal. Met 1,70 All-in, bedoel je dan preflop shove? Dat doe je eigenlijk alleen na een raise voor je en dan heb je een behoorlijk tighte range (JJ+, AK) en dan heb ik liever zoveel mogelijk geld dat ik in de pot kan duwen. Als villain voor 3BB fold, dan neem ik met plezier de pot preflop.

Zag je verder ook geen notities maken. Die gast die All-in ging (toen jij op de BB zat met AQo) met 77 en een caller met 55 is voor mij wel een notitie waard. Zeker dat die gast shoved met een low pocket pair is goed om te weten.

Mss kan je voor de volgende keer de vragen die je hebt al in de OP zetten. Da's wat makkelijker zoeken. Iets minder tafels (4 bijvoorbeeld) is mss ook wel prettiger kijken. Was een beetje chaotisch voor me.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Sreteb, bedankt voor je reply.
      Het goede filmpje heb ik nu geupload. Hierin heb ik het ook over handen waarmee ik cold calls maak. Met 3+ limpers is dit (in late positie) met suited connectors (>7-6) en pocketpairs. Ook met handen als KJs e.d.
      First in zijn dit ook de handen waar ik steals mee maak in late positie en tighte blinds.

Notities maak ik inderdaad haast nooit. Hier zou ik inderdaad vaker gebruik van moeten maken. Merk je zelf dat je vaker spelers tegenkomt waar je notities van hebt gemaakt? En belangrijker nog; heb je hier regelmatig wat aan bij het maken van beslissingen?

Volgende keer zal ik 4 tafels doen.

Het filmpje staat nu hier

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Leo,

Ben 'm aan 't downen, maar schiet niet zo op :( (ben mss ook lichtelijk verwend wat dat betreft, maar toch).

Kan wel alvast wat zeggen over je reply...
      Lage PP kan je al limpen met 2 mensen voor je en SC (76+) met 3 is prima.

Ik zou alleen niet de KJs limpen. Je kan er wel mee stealen (afhankelijk van stats natuurlijk), maar in een limped multiway pot heb je vaak nog geen idee waar je staat op de flop. Tot welke range limp je met dat soort kaarten (A8s-A10s, K9s-KJs)? Mss kan je in je PT 's kijken hoe je die kaarten speelt. Zijn typisch kaarten waar je of een kleine pot wint of een grote verliest.

Ik kom dagelijks mensen tegen die ik vaker zie en notities helpen me enorm. Om bij die shove met low PP te blijven (die zou ik al op m'n buddylist hebben), wanneer je hem nog een keer tegenkomt en hij doet zoiets nog een keer, terwijl je 1010 hebt, dan is dat normaal een fold, maar tegen die villain zou ik z'n push callen. Zonder notitie zou ik dat soort acties niet meer herinneren. Een korte notitie iets als bv "AI PF 77", is zat en je daar heb je de tijd nog wel voor.
      Persoonlijk ga ik zelfs alle tafels af bij de freerolls/zilver toernooi om iedereen te taggen dat ze van PS zijn en ik pas m'n spel ook daarop aan. Kost wat moeite maar heeft me onderhand wel geld bespaard of opgebracht.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi Sreteb,

Goede tips :)
      Verder is het misschien beter dat ik first in steal ipv limp met dergelijke kaarten, want je hebt wel gelijk, het zijn vaak maar kleine winsten en eigenlijk speel ik m multiway alleen maar door met 2 pair+.
      Verder zijn de handen die ik limp (non-sc); QJo, KTs, KJs, ATs, A9s.
      AQ speel ik ook agressiever preflop dan op de SHC staat, waarbij ik zeer voorzichtig ben met een reraise en 'm normaal uitspeel postflop.

Bij edit 4 eindelijk mn goede limp/steal pt stats ;)

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Geluid loopt idd een beetje achter, maar maakt niet zoveel uit.

Toen je J9 had op BB op ~6:30 op J88 flop, kan je wel betten als het heads up is. Hij zat achter je dus je moest eerst beslissen en op zo'n flop is het vaak dat de eerste better de pot krijgt. Ik probeer het, op zo'n flop, met ATC voor 1/2 potsize bet. In de meeste gevallen heb je de pot meteen. Wanneer ik het probeer met air en hij callt, dan geef ik het meestal op (dus check/fold). Met die J9 zou ik nog een turnbet doen afhankelijk van de stats (kan ik niet lezen in de video).

Die Q6o op BB (~7min) was flop goed, je had TPNK, dus idd c/f. Turn 5 helpt waarschijnlijk niemand, maar de situatie is nog steeds hetzelfde dus ook weer c/f. Op river krijg je je set Q's en je moet daar wel betten. Met 2 tegenstanders die alleen checken is het onwaarschijnlijk dat iemand een flush heeft. Als iemand de flush geslowplayed heeft, dan notitie van maken. Maar in principe ga ik ervanuit dat je de pot zonder showdown wint.

99 in late/middle is een raise, volgens SHK. Dus aantal limpers maakt niet uit, tegen een raise is het wel een fold natuurlijk. Limp alleen in late position PP 66- met 2 limpers voor je, first in kan je ermee stealen. Dus in MP3 met 77 en 3 limpers is het nog steeds een fold.

Je freeplay met A9s en 234 flop op ~14:30 was goed gespeeld. Je hebt idd alleen de 5 voor je straight en dan is het nog maar de vraag of je hem wint met je idiot end. Dus gewoon c/f.

JJ op ~16:12 vind ik een fold niet slecht. Je variance wordt er iig minder mee. Volgens de SHK is het een reraise, in die situatie (denk ik want ik kan je stack niet zien) een All-in. Tegen een BSS zou ik 'm denk ik shoven en tegen een SSS folden. Hoewel je tegen een BSS ws een coinflip hebt, ben je nog wel +EV. Is wel een lastige situatie, daarom vind ik een fold ook niet verkeerd omdat je later wel in een beter positie zit.

Valt me op dat je 77-99 in late position als steal/limp handen ziet. 99 is zelfs in middle een raise waard. Mss kan je daar ook nog 's naar kijken in je PT, denk dat je met die handen value mist.

Anyway, leuke video en van je groningse accent merkte ik niet zoveel ;) . Heb ook geen flauw idee hoe dat klinkt verder... uut groning oid?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou QJo niet limpen, sowieso nooit offsuit handen omdat die veel minder implied odds hebben.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Hey Sreteb,

bedankt voor je lange uitleg.
      Je hebt wel een punt met pp's. Deze vind ik (net als suited connectors) erg lastig te spelen.
      Hier mn stats:

Hier kan je ook duidelijk zien waarom ik die JJ fold ;)

Weet je toevallig ook of er een mogelijk is pp's vanuit verschillende posities te analyseren?

@yoghi; Ja, dat klopt op zich natuurlijk. QJ ziet er alleen zo aantrekkelijk uit ;)
      Maar wat je zegt over nonsuited; bodoel je dit ook met handen als A10, A9, KJ?

Groeten,
      Leo, uut grunn. ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Offsuited kan je idd beter niet limpen. Ik twijfel ook of handen als Q10s, K9s-KJs, A8s-A10s op de lange termijn winstgevend zijn als limpers.

Heb je trouwens wel gefilterd in PT? Je net opbrengst en avg/hand is erg verschillend. Lijkt er niet op dat die allemaal limped zijn.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ja, je kunt ze misschien wel suited spelen na veel limpers, maar offsuit moet je gewoon niet doen.

De kans dat je een flush krijgt is veel kleiner, en 2pair of trips is dan het enige waar je voor speelt. Die handen zijn ook weer niet zo goed dat je daar in wilt investeren.

Ik heb bij fixed limit gemerkt dat zelfs het equity voordeel van een paar % heel veel scheelt, niet alleen direct, maar vooral indirect omdat ze suited zijn. Een flush is een heel sterke hand en vaak betalen ze je wel af.

Als je lage pockets speelt moet je puur op setvalue spelen, geen set is gewoon folden.

Bij suited connectors is het iets ingewikkelder, maar die zou ik ook zeker niet te veel spelen. Je krijgt niet zo heel vaak iets op de flop en als je al iets hit is het meestal een draw. Draws spelen is vooral in no limit redelijk moeilijk.

Zo te zien heb je nu geen last van een downswing :P zo weinig met QQ/KK/AA verliezen zal vast niet altijd gebeuren ;)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Hoj leo,

Hierbij enkele opmerkingen die ik geef(heb al enkele dingen met je besproken)

JJ op 16.10 is een re raise volgens de SHK,
      ook al lijdt je verlies op JJ.
      Wanneer je hier reraist naar all in, is dit in de loop van de tijd +ev.

De a9 hand op het board 2-3-4 is zeer goed gespeeld,
      Niet meer investeren wanneer je een low end straight draw hebt,
      Plus dat er een flushdraw op tafel ligt

De lage paren 7-7+ zie je tevaak als een steal hand.
      10-10 en 9-9 is in middle/late position een raise.
      8-8 en 7-7 is in middle position een fold en in late position een raise.

Het limpen van Q10, Qj, K10, Kj, KQ is gewoon niet profitable genoeg.
      Je hebt geen idee waar je staat wanneer de flop Q52 brengt en je hebt Q10.
      Menige keren van de tijd ben je dominated en moet je een 10 hitten.
      Probeer dus deze handen niet te limpen. Een grote leak te zien aan jou PT,
      Is de KJ(kojack:D ), Waarschijnlijk zie je deze hand tevaak als een goede.
      Kj word ook wel amateurenhand genoemd, omdat hij vaak dominated is.

En dan mijn punt wat ik het langste zal behandelen omdat de rest al zo goed als behandeld is,
      Tafelselectie:
      Wanneer je uit meerdere tafels kunt kiezen waar kijk je dan na voordat je aan een tafel gaat zitten.
      Online zijn er meestal 2 dingen wat je vooraf direct kunt zien, Dat is average pot en Players/Flop.
      Wanneer ik naar tafels aan het zoeken ben heb ik het liefst tafels die 20% Player/FLop hebben.
      Het liefst zelfs 25%, en de average pot minimaal 10 BB. Dus in jou geval 2$.
      Het voordeel van deze 2 specifieke eigenschappen is:
      Dat wanneer ze een hoge Player/Flop hebben betekend dit meestal dat ze teveel handen spelen.
      En de average pot is ook zeer belangrijk, omdat je natuurlijk graag wilt worden afbetaald.

Waar je ook na moet kijken(wanneer je een tafel hebt geselecteerd) is mensen die teveel handen uit positie
      spelen, en het spelen van grote potten zonder monster handen. Het nadeel is wel dat een tafel gauw een
      andere image krijgt. Het komen en gaan van spelers kan ervoor zorgen dat een tafel binnen minuten een andere
      speelstijl heeft. Dit betekend wanneer je hier niet mee om kunt gaan, of dat de fishy's wegzijn, dat je deze
      tafel ook moet verlaten. Wanneer je ook een aantal bad beats hebt gepakt, is je image op een tafel ook niet meer
      wat het geweest is, en zou ik dus de tafel ook verlaten. Hier kunnen goede spelers van proviteren omdat je daarvan
      aan het tilten komt, en je geld makkelijk weggooit.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      @Sreteb; je had gelijk. Filter was denk ik niet goed. Nu heb ik PFR0% staan, zal dus wel goed zijn;

@yoghi; Met lage pockets probeer ikd at nu inderdaad ook te doen. Heb je hier een grens in (< 88?) bij een x aantal limpers ofzo?

Wat betreft die upswing, dat klopt wel ;)
      Alltime; AA 91%, KK 88%, QQ 80%

@danny; thanks voor je tips over pp's. Daar kan ik echt wat mee!
      Bedoel je verder dat boven de 25% players per flop teveel is?
      Verder vind ik het idd moeilijk tafels te verlaten, omdat ik soms veel tegelijk speel en niet weet wat precies op welke tafel gebeurd is (misschien is dit wel een leak?).
      Wat ik wel doe is op al die tafels tegelijk beginnen, waarna ik ook geen nieuwe start, tot ik weer een volgende sessie begin. Het besluit om van tafel af te gaan neem ik vaak op basis van het aantal verzamelde punten; veel punten = losse tafel, weinig = erg tight. Doordat je met meerdere tafels tegelijk start heb je dan een goede vergelijking. Wat vind je hiervan?

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Vind je PP stats wel ok. Je winspercentage met AA is bijna sick. Je verliest standaard 1 op de 3 keer met AA, dus 97% is erg goed.

Je JJ stats vallen me ook nog mee. Een goede hand en je bent weer positief.

Ik weet niet precies hoe je kan filteren op positie, maar als je filtert op pocket pairs. Dan kan je in de onderste tabel zien waar je zat, bij OTB (off the button). Daar kan je ook op selecteren zodat alles bij elkaar staat.

Ja, dan moet niet iedereen gaan posten als ik aan 't typen ben... :rolleyes:
      @Leo je limpte je hoge PP??
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Daar is geen echt specifiek nummer voor te geven. Het is afhankelijk van de omstandigheden, maar met 3+ limpers en dan nog de blinds zou ik alles 99 of lager gewoon weggooien. TT kun je als het een overpair is op ragged rainbow board nog wel proberen denk ik.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      25% moet je juist proberen voor te zoeken, dit betekend dat er teveel spelers zijn die een flop zien, waardoor je vaak ziet dat ze hun handen overspelen. Hierdoor kun je ook vaker worden uitbetaald.

Wanneer je meerdere tafels speelt, heb je idd te weinig informatie om op deze manier een tafel te verlaten. Toch kun je sommige dingen wel oppakken, zelfs met multitablen.

En het besluiten met het leaven van tafel op grond van je punten is niet helemaal kosjer. Soms kun je daaraan wel zien of een tafel tight of loose is. Maar soms is een tafel loose maar krijg je weinig punten omdat er weinig naar de showdown word gegaan. Betekend minder money in de pot, en dus minder rake(punten) waardoor dit soms niet helemaal een goede graadmeter is.

M.v.g.
      Danny
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sreteb
      Vind je PP stats wel ok. Je winspercentage met AA is bijna sick. Je verliest standaard 1 op de 3 keer met AA, dus 97% is erg goed.

Je JJ stats vallen me ook nog mee. Een goede hand en je bent weer positief.

Ik weet niet precies hoe je kan filteren op positie, maar als je filtert op pocket pairs. Dan kan je in de onderste tabel zien waar je zat, bij OTB (off the button). Daar kan je ook op selecteren zodat alles bij elkaar staat.

Ja, dan moet niet iedereen gaan posten als ik aan 't typen ben... :rolleyes:
      @Leo je limpte je hoge PP??
      Haha, ja, dat gebeurt wel eens perongeluk... out of time zie ik ineens AA/KK en zo snel mogelijk op die callbutton rammen :')

Verder; tnx voor de replies. Kan hier echt wat mee. Goed idee zo'n gedeelte danny :D
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Naar aanleiding van de opmerkingen hier JJ maar eens wat anders gespeeld en zie het resultaat ;)

$0.1/$0.2 No Limit Holdem
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($4.08)
      UTG+1 ($34.80)
      UTG+2 ($20.36)
      MP1 ($20.45)
      Hero ($4.00)
      MP3 ($18.54)
      CO ($4.42)
      BTN ($21.20)
      SB ($20.62)
      BB ($20.08)
      [MP3 posted $0.2]

Pre-flop: ($0.5, 10 players) Hero is MP2 J:spade: J:heart:
      3 folds, MP1 calls $0.2, Hero raises to $1.2, MP3 calls $1, 4 folds, MP1 folds

Flop: T:heart: 4:heart: 7:diamond: ($2.9, 2 players)
      Hero goes all-in $2.8, MP3 calls $2.8

Turn: 3:diamond: ($8.5, 2 players)

River: 6:diamond: ($8.5, 2 players)

Final Pot: $8.08
      Hero shows: J:spade: J:heart:
      MP3 shows: A:heart: 3:heart:

Hero wins $8.08 ( won +$4.08 )
      MP3 lost -$4.00
      MP1 lost -$0.20

---------------------------------

10 players

Stacks:
      UTG ($20.30)
      UTG+1 ($3.95)
      UTG+2 ($9.39)
      Hero ($4.20)
      MP2 ($4.00)
      MP3 ($12.85)
      CO ($4.00)
      BTN ($20.31)
      SB ($28.00)
      BB ($2.99)

Pre-flop: ($0.3, 10 players) Hero is MP1 J:heart: J:club:
      1 fold, UTG+1 calls $0.2, 1 fold, Hero raises to $1, 3 folds, BTN calls $1, 2 folds, UTG+1 folds

Flop: 5:spade: A:club: A:diamond: ($2.5, 2 players)
      Hero bets $2.3, 1 fold

Final Pot: $4.68

Hero wins $4.68 ( won +$1.38 )
      BTN lost -$1.00
      UTG+1 lost -$0.20

9 players

Stacks:
      UTG ($10.05)
      UTG+1 ($3.60)
      Hero ($3.90)
      MP2 ($3.90)
      MP3 ($19.80)
      CO ($29.11)
      BTN ($40.69)
      SB ($9.49)
      BB ($27.61)

Pre-flop: ($0.3, 9 players) Hero is MP1 J:diamond: J:spade:
      UTG calls $0.2, 1 fold, Hero raises to $1, MP2 calls $1, 4 folds, BB calls $0.8, UTG calls $0.8

Flop: 2:club: Q:spade: 6:diamond: ($4.1, 4 players)
      BB checks, UTG checks, Hero goes all-in $2.9, 1 fold, BB folds, UTG folds

Final Pot: $6.80

Hero wins $6.8 ( won +$2.9 )
      MP2 lost -$1.00
      BB lost -$1.00
      UTG lost -$1.00

9 players

Stacks:
      UTG ($14.20)
      UTG+1 ($6.29)
      MP1 ($24.70)
      MP2 ($2.62)
      MP3 ($19.50)
      CO ($4.00)
      Hero ($4.84)
      SB ($10.54)
      BB ($3.40)
      [CO posted $0.2]

Pre-flop: ($0.5, 9 players) Hero is BTN J:diamond: J:heart:
      UTG calls $0.2, 1 fold, MP1 calls $0.2, 1 fold, MP3 calls $0.2, CO checks, Hero raises to $1.6, 1 fold, BB calls $1.4, UTG folds, MP1 folds, MP3 folds, CO calls $1.4

Flop: 7:club: 3:club: 8:heart: ($5.5, 3 players)
      BB bets $0.6, CO calls $0.6, Hero goes all-in $3.24, BB goes all-in $1.2, CO goes all-in $1.8

Turn: 9:diamond: ($12.94, 3 players)

River: 9:club: ($12.94, 3 players)

Final Pot: $12.34
      BB shows: T:spade: T:diamond:
      CO shows: K:club: 7:spade:
      Hero shows: J:diamond: J:heart:

Hero wins $12.34 ( won +$7.5 )
      BB lost -$3.40
      UTG lost -$0.20
      MP1 lost -$0.20
      MP3 lost -$0.20
      CO lost -$4.00