Heads up play.

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik ben echt erg slecht in heads up. op de een of andere manier weet ik het altijd te verspesten. ik vind het erg moeilijk om een goeie balans te vinden tussen agressiefiteit en passiefiteit. meestal ben ik of te passief en verlies ik te veel kleine potjes. of ik ben te agressief en verlies een hele grote pot als hij een goeie hand heeft. dit is echt veruit het grootste gebrek in mijn spel. zo een beetje elk advies/strategie is welkom, want veel slechter dan het op dit moment is kan het eigenlijk niet worden.
  • 20 antwoorden
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ja, hier zou ik graag ook wat toelichting op willen als dat zou kunnen ;)

Vind het een erg lastige situatie om te spelen.

Groeten,
      Leo
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Misschien eens verstandig om een keer een sessie heads up play te doen, zoals ik bij zeezout heb gedaan gewoon een keer meekijken en advies geven.

Van spelend leren leert men het meest
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Voorbeeldje van nu net;

No Limit Holdem Tournament
      $3.00+$0.40
      2 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      BTN (6690)
      Hero (8310)

Blinds: 300/600 Ante 50

Pre-flop: (1000, 2 players) Hero is BB 7:club: 9:club:
      BTN raises to 1200, Hero calls 600

Flop: 2:club: 4:club: 3:heart: (2509, 2 players)
      Hero bets 2250, BTN goes all-in 5440, Hero calls 3190

Turn: K:heart: (13389, 2 players)

River: 8:spade: (13389, 2 players)

Final Pot: 13380
      BTN shows: A:heart: 2:diamond:
      Hero shows: 7:club: 9:club:

BTN wins 13380 ( won +6740 )
      Hero lost -6640

Had ik hier wel moeten raisen? Niet c/c ofzo?
      lastig... lastig...
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik had preflop denk ik gefold, maar ben ook niet echt goed in heads up. Maar die all-in had ik nooit gecalld. Te weinig kans om te winnen.

Z.
    • 86RankF86
      86RankF86
      Bronze
      Je moet ervoor zorgen dat je elke hand het intitiatief hebt (tenzijn je echt geen zin hebt om te spelen met een bepaalde hand) Maar ik laat HU bijna geen pot dicht, gewoon blijven betten (ookal is het maar klein) en zorgen dat als je gereraised wordt makkelijk kan folden. Ik weet niet of dit de algemeen geldende strategie is, maar ik win de meeste heads up die ik speel wel.

Gewoon blijven beuken, bij de meeste spelers heeft dit als effect dat ze niks meer durven, en dan heb je ze binnen de kortst mogelijke keren klein, door alleen maar de blinds te blijven pakken. En als je gereraised wordt, kun je makkelijk weg, tenzij je dus een keer echt wat hebt, dan dan ben je binnen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      De paar keer dat ik heads up heb gespeeld:
      Positie positie en nog is positie!
      en any pair is goed!

groeten
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Het eerste wat ik dacht na het lezen van de op heeft Timothy net al opgeschreven. Positie is het belangrijkste. je voorbeeldhand geeft al mooi aan waarom. Op zich heb je helemaal geen rare dingen gedaan, maar kijk eens wat een enorm verschil het had gemaakt als jij positie had gehad. Dan had jij op je gemakje kunnen pushen op de flop en de pot zonder risico opkunnen pikken doordat je tegenstander fold.
      Nu heb je hier natuurlijk wel de odds om te callen (15 outs), maar het is nog steeds bijna 50/50 en dus een groot risico dat het verkeerd voor je afloopt. Een hand als 97s is best wel te spelen, maar in positie. Ik pik liever 3x zonder risico 2500 op dan dat ik 1x een coinflip om 8300 aan ga.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Deze hand was heads up check/push voor mij geweest:D
      Laat de ander dan maar beslissen over of ze willen callen, nu gaat diegene met a2 all in en kun jij eigenlijk niet callen met alleen je draw ook al zeggen de pot odds anders.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Gezien de SnG thread die ik ben gestart zal ik eens duiken in het onderwerp heads up. Wat eerder dan gepland, maar dat maakt niet uit. Vandaag of morgen zal ik in deze thread een stukje posten met betrekking tot heads up.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Tuesday 19-02, 22:55-00:55
      SnG Advanced
      helemaalnicks

Ik besteed er aandacht aan.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Toppie nick, probeer erbij te zijn (ook al kwam je hier niet meer ;) )
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Leo258
      Voorbeeldje van nu net;

No Limit Holdem Tournament
      $3.00+$0.40
      2 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      BTN (6690)
      Hero (8310)

Blinds: 300/600 Ante 50

Pre-flop: (1000, 2 players) Hero is BB 7:club: 9:club:
      BTN raises to 1200, Hero calls 600

Flop: 2:club: 4:club: 3:heart: (2509, 2 players)
      Hero bets 2250, BTN goes all-in 5440, Hero calls 3190

Turn: K:heart: (13389, 2 players)

River: 8:spade: (13389, 2 players)

Final Pot: 13380
      BTN shows: A:heart: 2:diamond:
      Hero shows: 7:club: 9:club:

BTN wins 13380 ( won +6740 )
      Hero lost -6640

Had ik hier wel moeten raisen? Niet c/c ofzo?
      lastig... lastig...
      fold of reraise preflop
      c/r all in op flop.

heads up is niet echt iets waar formule voor bestaat gewoon oefenen dus.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Helemaalnicks, gefeliciteerd met je promotie. Neem aan dat er velen zullen komen kijken. Ik in iedergeval wel, aangezien ik zojuist ook begonnen ben met SnG's.

Heb je ook een thread waarin de leden kunnen aangeven welke onderwerpen ze graag behandeld zien? Zo ja, kun je die hier dan even posten?

Over Heads Up, ben gisteren HOH maar eens ingedoken, waarin Heads Up uiteraard ook wordt behandeld en zal vanimmdag/vanavond wat nuttige dingetjes hieruit neerzetten. Verder natuurlijk de coaching volgen van helemaalnicks, aangezien hij er al op ingaat.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Heb je ook een thread waarin de leden kunnen aangeven welke onderwerpen ze graag behandeld zien? Zo ja, kun je die hier dan even posten?

Over Heads Up, ben gisteren HOH maar eens ingedoken, waarin Heads Up uiteraard ook wordt behandeld en zal vanimmdag/vanavond wat nuttige dingetjes hieruit neerzetten. Verder natuurlijk de coaching volgen van helemaalnicks, aangezien hij er al op ingaat.

Nou, nee, maar je kunt gewoon open vragen stellen, en dan zal ik antwoorden. Ik heb zelf een onderwerp gekozen waarvan ik weet dat er veel belangstelling voor is op het engelse forum, en dat ook relevant is mbt deze thread. raise-size, mbt potcommitment. "Wanneer ga je in push/fold mode?" niet bij 5bb, niet bij 13bb, niet bij 10bb, ook niet bij 20bb, maar hangt ervan af. Daarom zal ik ook over HU ingaan op wanneer je niet calld (hier iig), en wanneer je called voor positie (ook niet hier, btw :p).

HoH is leuk voor mtt of qualifier HU, totaal irrelevant voor turbo s&g.
    • LanceePower
      LanceePower
      Bronze
      Ik raise altijd veel voor de flop met Heads up.
      Meestal maak ik een kleine bet om te kijken of hij meegaat of raised.
      Meestal als een speler raised voor de flop in Heads Up heeft hij iig een hogere kaart dan 10 in zijn hand.
      Maar zo denk ik er over en is me tot nu toe zeer goed bevallen.
      Als de flop niet goed uitpakt voor jezelf, Maak dan eens een continuation bet om te kijken waar je staat. Als er hoge kaarten liggen op tafel en hij heeft voor de flop ook al geraised weet je automatisch dat je uit moet kijken. Als je zelf een made hand hebt raise dan eens flink.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      bij t03rbo's ben je ook zo ontzettend shortstacken HU dat er weinig ruimte bestaat om te moven. Cashgame headsup is heeeeeeel anders.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      HoH is leuk voor mtt of qualifier HU, totaal irrelevant voor turbo s&g

Qua speelwijze ben ik er inderdaad niet veel wijzer van geworden, althans qua SnG's. Wel vond ik wat handige cijfers die voor anderen nuttig kunnen zijn. Ik zal deze dan ook hier nog posten. Qua speelwijze ben ik nog steeds op zoek naar goed materiaal. Zodra ik wat nuttigs heb gevonden zal ik dit ook posten.
    • LanceePower
      LanceePower
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      bij t03rbo's ben je ook zo ontzettend shortstacken HU dat er weinig ruimte bestaat om te moven. Cashgame headsup is heeeeeeel anders.
      Inderdaad
    • LanceePower
      LanceePower
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      HoH is leuk voor mtt of qualifier HU, totaal irrelevant voor turbo s&g

Qua speelwijze ben ik er inderdaad niet veel wijzer van geworden, althans qua SnG's. Wel vond ik wat handige cijfers die voor anderen nuttig kunnen zijn. Ik zal deze dan ook hier nog posten. Qua speelwijze ben ik nog steeds op zoek naar goed materiaal. Zodra ik wat nuttigs heb gevonden zal ik dit ook posten.
      Je bent er maar druk mee :p.
    • 1
    • 2