NL10: Medium pocket pair OOP vs preflop raiser

• raasz
      raasz
      Bronze
      Ik moet jullie verzoeken om deze hand via onderstaande link te bekijken. Ik heb steeds vaker het probleem dat Texas Grabem mijn handhistory niet kan openen. Off topic: heeft iemand anders dit probleem ook en is er eventueel een update of oplossing voor?

Ok, nu de betreffende hand:
      http://www.pokerhand.org/?2100899

Vragen: is het OOP spelen van een medium pocket pair af te raden? Of speel je in positie en uit positie altijd om je set te hitten?
      Is mijn bet op de flop verstandig? De kans is groot dat hij niet heeft gehit, misschien fold hij. Was een eventuele c-r beter geweest?
      Nog afgezien van de odds(3:1) was mijn call op de turn een vergissing. Op dat moment hoopte ik een 4e schop te zien op de river, maar dat is natuurlijk niet verstandig met 7 hoog. Het gaat mij dus meer om preflop en de flop :D
  • 2 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Preflop is altijd call voor mij. Tegen een fish is het chill omdat je dan makkelijk voor stacks kan spelen als hij hit of een overpair heeft. Tegen tags kun je pp goed spelen omdat een tag makkelijk te readen is.. en dat je daarmee vaak voorligt op hem als er een lage flop komt.

vs fish =
      flop c/r, turn b/f, river c/f
      Ik had zojuist eerst 4 verschillende lijnen maar ik denk dat deze de beste is tegen een fish. Een fish gaat de flop denk ik nog wel callen met Ahigh dus wil je het liefst de turn nogeens betten. Called hij hier toch nog krijg je geen value uit A high meer op de river en hij gaat ook niet betten. Dus c/f hier omdat hij alleen nog maar met hogere pp gaat callen.

regular

flop c/r, turn b/f, river c/f
      De thinking tag kan je soms wel callen met A high op zo'n flop maar als hij de turn called moet je echt c/f op de river hier heeft hij dan echt meestal een overpair.... Als hij de J gaat reraisen dan zou ik gewoon wegleggen op dit limiet.

het probleem met donken is dat je totaal geen info krijgt als hij called. Een call kan een monster, een Ahigh, een overpair of een tien of een lager pocketpair zijn.. Hij kan je donkbet ook nog eens c/r met air omdat die donkbet eigenlijk JUIST zwakte toont. Op zo'n flop laat ik het initiatief meestal over aan de gene die initiatief had preflop om het daarna over te nemen op de flop en na de flop. Alleen zo kun je volgens mij echt druk uitoevenen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Op hogere limieten is het al iets minder aangewezen om preflop OOP te callen met een pocketpair tegen een enkele raiser headsup, maar op NL10 kan je gerust callen voor set value.
      Flopspel is afhankelijk van tegenstander, maar de meeste preflopraisers gaan wel cbetten op deze flop dus dan kan je voor de check/raise gaan. Wanneer je tegen mij in dit soort situatie zou donken op de flop zou ik je meteen raisen met air, want donken op dit soort flops betekent meestal een zwakke gemaakte hand. Niet doen dus.
      Als hij de c/r callt, ben je echter bijna altijd behind. Tenzij hij in staat is om te callen met A high, zou ik opgeven op de turn en gewoon c/f spelen. Een andere variant is c/c flop, b/f turn, of zelfs c/f flop als hij tight-passive is. Er is niet echt een goed antwoord, behalve dan: niet donken ;)