pcbeem FL-grinding op weg naar .......

• pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Hallo,

Mijn naam is Peter, ik ben 27 jaar oud en ben voornamelijk op Titan Poker actief (voor verdere gegevens zie mijn profiel): Profiel pcbeem

Ik ben al een tijdje bezig met DoN en had voordat ik met dit blogje begon een bankroll van $270. Mijn huidige limiet van $5 DoN is dus in overeenstemming met “goed” BRM.

Mijn winrate vanaf augustus is ongeveer 58,26%, dus iets te laag om winstgevend te zijn / net quitte te spelen. Dit wist ik echter op te vangen met winsten uit gespeelde Heads Ups. Ik wil nu het percentage boven de 60% brengen om zo winstgevend te zijn en vooral ook te blijven.

Na wat geklungel bij mijn overstap naar $5 DoN de laatste dagen heb ik besloten om deze thread op te zetten om zo wat tips te krijgen van andere meer ervaren DoN spelers. Ik heb vandaag mijn stijl enigszins aangepast nadat ik de afgelopen dagen wat verliezen had geleden. Dit kwam voornamelijk omdat ik vooral in het begin te aggressief speelde en zo dus al een deel van mijn chippies verspeelde tegen de donks die in het begin erg veel callen.

Vandaag heb ik geprobeerd om wat tighter te spelen in het begin en later wat aggressiever te spelen naar mate de blinds hoger worden (vanafeen BB van 100). Dit lijkt zich uit te betalen. Na een sessie van 5 heb ik er namelijk 4 gewonnen en dit houdt dus ongeveer €10 winst in.

Ik speel nog niet al te grote sessies met meerdere tafels tegelijk, maar dit ben ik zeker van plan als het de komende weken zo door gaat. Als mijn BR op €350 staat ben ik van plan om over te stappen naar 2 tafels tegelijk.

BR aan einde sessie: €280.89
      BR aan begin sessie: €271.97
      winst sessie: € 8.92

Winst had nog hoger kunnen zijn als ik laatste potje met nog 6 man in het spel niet verloren had met QJ tegen A6. Op bord lag na turn A 7 Q en J (weet niet meer zeker of het ook echt 7 was, maar zoiets in ieder geval en geen straat of flush kansen voor tegenstander) dus ik ging all in. Er viel op river echter een 6. Typisch geval van een bad beat dus :(

Balen anders had ik die ook nog gewonnen.
  • 4830 antwoorden
    • HannesNL
      HannesNL
      Bronze
      heey nog een DoN'er :D

Je zegt het zelf al, in het begin gewoon echt tight, dus je kan AQs gewoon folden UTG. En ik begin altijd te stelen als de ante erbij komt, dan wordt het winstgevend. Dus hoeft niet persé aggressief, als je maar je chipstack onderhoud. Ik probeer overigens ook zo min mogelijk de showdown te halen, dus je speelt met echt goede handen dusdanig agressief.

Hoe hoog is de rake bij titan? Want als je 5 potjes speelt, en je wint er 4. Dan heb je bij stars een winst van: (4*$10-5*5,20) $14.

Overigens is het echt de moeite waard om meteen over te stappen naar 2 tafels tegelijk, en bij de $350,- 4 tafels tegelijk.

Het laatste gedeelte snap ik niet echt, je kreeg een bad beat nadat iemand anders sowieso een top-pair had?

groetjes Tim,
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Met aggressief bedoel bijvoorbeeld 2x BB als je laat in het spel zit (dus geen domme all ins betten).

Over het puntje van de bad beat, nou ik had twee paar na de turn dus dat lijkt me toch wel beter dan top pair!

Ben ook van plan om over te stappen naar Pokerstars aangezien de winst daar iets hoger ligt (buy in op Titan is $5,50), maar ik ben nu nog bezig met vrijspelen van $100 bonus op Titan.
    • lennert9
      lennert9
      Bronze
      ik speel ook DON's op titan, maar dan de 6max variant, en de rake is eigenlijk véél te hoog. 20% op 1$ en 2$ en 10% op de hogere limieten wat dus

ik zie eigenlijk niet in waarom je niet onmiddelijk meer tafels zou spelen, ikzelf speel momenteel 3 tafels, en ben van plan nog eens 4 tafels te gaan proberen in de toekomst.
    • Gamblewhitme
      Gamblewhitme
      Black
      hey leuk weer een donner erbij.

word nog druk in de don familie ;)

suc 6 iedergeval!

gr alex
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Moest vandaag nog werken tot 18.00 uur dus net een klein sessietje gedaan van 3 DoN's: 2x winst en 1x verlies (met 3 of a kind J tegen 3 of a kind Q :( )

BR aan einde sessie: €283.37
      BR aan begin sessie: €280.89
      winst sessie: € 2.48

Ga nog een weekje één toernooi per keer doen en als ik dan winstgevend blijf wil ik overstappen naar twee tafels per keer. Moet nog wat aan mijn stijl aanpassen om nog iets winstgevender te worden. Kan het soms namelijk niet laten om te vroeg in het spel te callen met bijvoorbeeld AJ. Dit moet ik nog even uit mijn stijl 'schrappen' en dan ga ik hopelijk knallen.
    • HannesNL
      HannesNL
      Bronze
      Een limp-in met AJ is niet verkeerd in vroege fases hoor.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Mijn winrate vanaf augustus is ongeveer 58,26%, dus iets te laag om winstgevend te zijn / net quitte te spelen.
      Waarom switch je niet naar Stars? De fee die je op titan betaald is namelijk irrealistisch hoog, met 58,26% speel je op Stars dikke winst!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door Alecos89
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Mijn winrate vanaf augustus is ongeveer 58,26%, dus iets te laag om winstgevend te zijn / net quitte te spelen.
      Waarom switch je niet naar Stars? De fee die je op titan betaald is namelijk irrealistisch hoog, met 58,26% speel je op Stars dikke winst!
      Omdat ik nu bezig ben met het vrijspelen van het laatste deeltje bonus op Titan van mijn startkapitaal. Daarna ben ik ook van plan om over te stappen naar Pokerstars.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Ik denk/weet dat je op de lage DoN's daar meer inlevert aan extra fee dan wat die bonus je oplevert! Jij krijgt namelijk niet 30 cent bonus per gespeelde 5 dollar DoN. Puur zonde dus, en daarbij is er bij Stars veel meer leven qua hoeveelheid gespeelde DoN's.
    • Alecos89
      Alecos89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door timkroes
      Een limp-in met AJ is niet verkeerd in vroege fases hoor.
      Denk dat hij het heeft over het callen van een raise.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ja ik weet dat er meer nadelen zijn bij Titan. Ik heb echter nog $30 bonusdollars staan bij Titan en moet nog 'maar' en $8,50 dollar raken om weer $10 vrij te spelen (met $0,50 rake per toernooi gaat dit snel).'Voor de complete bonus hoef ik nog maar $78,50 aan rake te halen. Denk dat ik eerst dit probeer te clearen en dan ga overstappen naar Pokerstars.

Ben ook (nadat ik blut was) pas weer een half maandje bezig na alleen freerolls gespeeld te hebben. Moet dus mijn stijl weer ff terugschakelen van donkniveau in freerolls naar tighter spel in DoN's. Dit is soms lastig voor me omdat ik inderdaad raises call met bijvoorbeeld AJ en dat ik dan AK tegen me krijg.

Een limp-in is neem ik aan meegaan met blinds (of zoiets dergelijks; ken al die termen niet zo goed)?
    • Jonkie76
      Jonkie76
      Bronze
      The DoN's zijn wel populair aan het worden hier , haha.
      Welkom bij de club PCbeem, ik hoop dat het jou beter af gaat als mij.

Veel succes aan de tafels.

Je zei dat je broke was, heb je zelf gestort om weer te kunnen spelen?

groet,

Jonkie76
    • lennert9
      lennert9
      Bronze
      limpen is idd gewoon de blinds callen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb $30 gewonnen in de Silver freeroll (en daarnaast op dezelfde dag ook nog $4,50 in de Bronze freeroll). Was maar goed ook want de volgende dag was ik niet meer Silver. Verder heb ik ook enkele keren meegedaan aan de BOD met backdeals. Hiervan kan ik ook nog $25 tegemoet zien aangezien ik 3x bij het winnende team heb gezeten.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vandaag weer een kleine sessie gedaan van 4 DoN's: 3x winst en 1x verlies, het vertrouwen begint te komen!!

Kan me het verliespartijtje niet meer herinneren dus dan zal hij wel terecht zijn geweest :D .

BR einde sessie: €289.07
      BR begin sessie: €283.37
      resultaat sessie: + € 5.70

Verder heb ik vandaag ook bijna $26 ontvangen (op Pokerstars) voor mijn deelnames aan de BOD, dus lang geen slechte dag voor mijn bankroll :tongue: .
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vandaag mijn eerste sessie gedaan met 2 DoN's tegelijk, nadat ik mijn eerste losse potje verloor: 4x winst en 3x verlies, het is nog niet je van het maar ik moet toch ergens een keer beginnen met meerdere tafels tegelijk (als ik ten minste goede winsten wil halen). Denk wel dat ik dit met wat meer oefening moet kunnen, won van de twee die ik tegelijk speelde 2x 50% en 1x won ik ze allebei.

BR einde sessie: € 290.13
      BR begin sessie: € 289.07
      resultaat sessie: + € 1.06

Het is nog geen kapitaal uit de 2-tafel sessie, maar ik moet nog ff wennen aan het feit dat ik mijn aandacht over twee tafels moet verdelen. Ga de komende dagen 3 a 4 x per dag (mede afhankelijk van hoe de eerdere sessies gaan) een 2-tafelsessie opstarten, om te kijken hoe dit gaat.

Ben morgen ook GOUD. Komt wel omdat ik een tijdens een tiltje wat heb zitten rommelen in heads ups, maar het staat wel leuk :D . Die heads ups gingen dusdanig goed dat ik zelfs een paar $500 HU heb kunnen doen. Uiteindelijk heb ik daar door een paar slechte bad beats echter 'maar' $250 aan over gehouden. Vanaf dat moment richt ik me nu bijna volledig op DoN's. Heb ook besloten om nu van de HU af te blijven omdat er teveel coinflips inzitten en op slechte dagen verlies ik die teveel. Ik ben hier 1x mijn BR aan kwijtgeraakt en dit wil ik geen 2e keer hebben.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Na gisteren een pauze van een dag genomen te hebben, ben ik het vandaag weer gaan proberen. Met weinig succes: 4 gespeeld en maar 1 gewonnen. Gelukkig heb ik ook nog twee heads ups gedaan 1 van $10 en 1 van $20 (en die van $20 dollar gewonnen). Ik weet dat het niet goed is qua BRM maar heb mijn verlies daardoor kunnen minimaliseren. Als ik die van $20 had verloren was ik ook echt gestopt.

BR einde sessie: € 287.59
      BR begin sessie: € 290.13
      resultaat sessie: - € 2.54 :(

Gelukkig ook nog goed nieuws vandaag. Zoals eerder te lezen was ben ik GOUD geworden en ik heb ook weer een deel van $10 van de bonus vrijgespeeld. Met een beetje positivisme kan je dus nog zeggen dat ik toch winst heb gehaald vandaag :) .
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      DoN is wel populair zeg de laatste tijd! :D

Succes met de dubbel of niksen!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Heb na gisteren besloten om een klein stapje terug te zetten. Speel nu iedere dag twee setjes van 2 tafels tegelijk (als ik ze dan allevier win ga ik uiteraard nog wel door :D ). Wil hier ff aan wennen voor ik weer verder ga met grotere sessies. Blijft namelijk toch lastig voor me om de concentratie vast te houden op twee tafels (lees niet te snel te gaan overpushen met lage blinds).

Vandaag 4 gedaan en 3 gewonnen. Het verliespotje had ik ook kunnen winnen alleen werd mijn raise in redelijk late positie met AJ gecalld door een shortstack met AQ. Deze verloor ik en daarna kwamen de blinds van 600 (nadat ik na het verlies kaartdood was) die me afmaakte en werd zo dus 7e.

Was dit een slechte move (nee toch)?

BR einde sessie: € 293.24
      BR begin sessie: € 287.59
      resultaat sessie: + € 5.65