NL 10: AQo OOP(FD)

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand wil ik even gebruiken als voorbeeld voor situaties die ik vaak tegenkom en waar ik niet goed weet wat ik moet doen.
      Ik maak op de flop een c-bet van 3/4 pot en zie dat mijn inzet 3 keer geraised wordt. Ik krijg hier geen goede odds om voor mijn flush te gaan, dat is duidelijk. Mijn vraag is: stel ik krijg hier wel de goede odds, vinden jullie een Q hoge flush goed genoeg of niet? Ikzelf neem de kans niet dat mijn tegenstander een K of A heeft. Wie denkt er anders over?

Dit is de betreffende hand:
      http://www.pokerhand.org/?2101232
  • 5 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      fold gewoon...

Q is te risky en op de flop heb je ook nog eens helemaal niets

Het gekke is dat ik hier niet eens ga callen met A of K flushdraw. Want ik krijg 0,00 implied odds. Op een twee suited board kun je nog wel een betje loskrijgen als je hit dus heb je niet de juiste potodds nodig want je hebt implied odds. Hier echter heb je geen potodds en geen implied odds.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ok... duidelijk. Had ik nog niet bij stil gestaan.
      Het overkwam mij laatst andersom. 3suited flop en ik had de aas. Ik bet, dude called en 4e suit komt erbij. Hij had Q hoog flush en beat em all-in met A hoog. Vandaar dat ik deze vraag ook even stelde.

Wat betreft de c-bet op de flop bij deze betreffende hand: daar is toch niets mis mee? Ik bedoel, je pakt hier vaak de pot als je tegenstander geen flush of flushdraw heeft. Of kun je beter niet betten?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      c-betten op deze flop doe ik altijd. Vaak genoeg krijg je inderdaad een fold. Als mensen echter callen moet je in staat zijn de 2nd,3rd-barrelen want je wil gewoon wel de pot afpakken van iemand die op een draw is. Stel je voor je bent aangekomen op een niet flush river die geen hoge kaart bevat ofzo dat zou ik alsnog iets van 1/2 pot betten... Maar ja als je dit doet op momenten dat timing tells anders zeggen dan gaat het je geld kosten.

Mijn tip is probeer het gewoon uit. Oeven wat met het wegbluffen van draws. Het gaat je misschien wat centen kosten dus wees daar alert op. Uiteindelijk moet je toch aan de hand van reads durven te betten met niets.

Bluffen is een aspect van poker dat vaak onderschat wordt maar het is net zo ingewikkeld als goed value betten. Bij een value bet wil je het beste bedrag betten aan de hand van wat jouw read op hem is. En met bluffen is dat precies het zelfde.

Post al je handen en je zal geholpen worden. ALs je veilig wilt spelen laat je bluffen nog maar gewoon even zitten. Maar het is denk ik ook niet slecht om er nu al mee te oevenen. Wat ik veel zie is dat mensen heel veel geld verliezen als ze neit tot de showdown zijn gegaan en dat betekend dat handen of te snel weggelegd worden of dat er niet genoeg gebluffed wordt.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Nh. Met A :club: tegen een agressieve tegenstander had ik gereraised, maar dat is zowat de enige situatie waarin ik hier verderga met de hand.
    • sechef
      sechef
      Bronze
      Ik zou ook zeker folden. De reden hiervan is dat iemand die deze reraise maakt kan dit op de flushdraw zitten met de k of a, dit zie ik vaak genoeg. Nu kun je op de turn 2 situaties krijgen.
      1 er komt geen klaveren en je zit in eerste positie, je kunt betten dan word je misschien allin gereraised, je kunt niet betten en dan word achter je zeker geraised.
      2 Er komt wel een klaveren en je maakt je flush. Je bet en hij fold (en je pakt een relatied kleine pot). Je bet en hij zet je allin (grote kans dat hij dan de hogere flush heeft).

Daarom vind ik de bet op de flop goed, maar na de reraise zou ik snel passen!