NL10 FR:KK:bet/raise/reraise

• raasz
      raasz
      Bronze
      Onderstaande hand: zijn er mensen die in deze positie KK folden. Ik wist voor mijn gevoel 90% zeker dat mijn tegenstander AA had. Op één of andere manier kreeg ik het niet voor elkaar om te folden. Had ik hier moeten folden(preflop) Zijn check op de flop werkte goed. Doordat er een aas lag was de kans wat minder groot dat hij AA had en ik besluit daarom te pushen. Waarschijnlijk had ik zijn all-in voor $3,50 gecalled en ik besloot daarom zelf te shoven. Al met al best bagger gespeeld of niet? Hoe had ik het anders kunnen doen?
      BB:
      $12,02
      UTG+1:
      $4,40
      UTG+2:
      $12,03
      MP1:
      $11,61
      MP2:
      $9,70
      MP3:
      $11,29
      Hero:
      $12,75
      BU:
      $1,85
      CO:
      $10
      0,05/0,10
      Preflop:
      Hero is SB with K:club: , K:diamond: . CO posts a blind of $0,10.
      5 folds, CO raises to $0,50, BU folds, Hero raises to $2,00, BB folds, CO raises to $6,50, Hero calls $4,50.

Flop: ($13,10) A:club: , 8:club: , 2:heart: (2 players)
      Hero checks, CO checks.

Turn: ($13,10) T:heart: (2 players)
      Hero bets $3,60, CO raises to $3,50 (All-In).
      River: ($20,20) 7:heart:
      Final Pot: $20,20
  • 8 antwoorden
    • sechef
      sechef
      Gold
      nee zeker niet. Er is maar een hand die je kk beat.Na zijn reraise zou ik gewoon meteen allin pushen!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wat jij preflop doet is bullshit. Juist die call zorgt ervoor dat je nu met die aas op de flop voor een blok zit. Je had beter kunnen pushen preflop zodat je geen controle meer hebt. Voor hetzelfde geld heeft hij hier AK en ben je nu gesp00ned. AA tegen KK is gewoon lelijk en kun je niets aan doen. Volgende keer beter.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      wat jij preflop doet is bullshit. Juist die call zorgt ervoor dat je nu met die aas op de flop voor een blok zit. Je had beter kunnen pushen preflop zodat je geen controle meer hebt. Voor hetzelfde geld heeft hij hier AK en ben je nu gesp00ned. AA tegen KK is gewoon lelijk en kun je niets aan doen. Volgende keer beter.
      Zou iemand zijn AK zou over te top spelen? Ik weet van mezelf dat ik AK nooit zo zou spelen. In deze hand heeft villain AA. Ik had sterk het gevoel dat ik preflop had moeten folden. Hij laat weten dat hij azen of koningen heeft door zo fel te reraisen. Aangezien ik hier KK heb is de kans groot dat hij AA heeft. Mijn gevoel zei hier om te folden, read afhankelijk zou ik dat in de toekomst misschien ook doen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      sommige fish vind AK een pracht hand.. maar je hebt gelijk dat dit veel vaker een premium pair is.

Ik zie de angst in jouw door die call die je maakt. Maar die call is dus nog steeds stom. Door die call ben je keihard comitted. Je hebt namelijk 2/3 van je stack er al preflop in zitten. Dus je had toch echt of moeten shoven of moeten folden. Een reraise callen met KK is wel echte poep.

Tjah ik ben er ook nog niet helemaal uit wanneer ik KK moet folden dus doe ik het lekker niet. Kijk opzich kan ik je goed begrijpen maar.. stel je nou eens voor dat hij hier zelf KK heeft of QQ over aggro speelt. Dan voel je je zo ontzettend kut als hij het laat zien of als die A komt want toch moet je folden.

Shove hem gewoon. Soms moet je gewoon ff schuiven met die chippies want ik bedoel als anderen met KK tegen jouw AA sucken dan vind ik dat je dat ook weleens ee nkeertje terug mag doen. Het is gewoon niet eerlijk snap je. Dus als jij KK shoved dan vul je je luckbox op met hyper speed p0wer karma als je het verliest!!!! echt waar!!!
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Je hebt idd gelijk dat mijn call uberdom was. Het was daar een fold of een shove... volgende keer doe ik dat zeker. Deze betreffende speler was op zich al een poosje rustig. Ik had geen gekke dingen van hem gezien ofzo. Mijn beeld was dus dat hij een TAG was. Ik verwachtte niet dat hij met QQ zo zou spelen. Misschien heb je gelijk dat het +EV is als je in dit soort situaties altijd zou shoven. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: is shoven op de lange termijn hier -EV of +EV?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      tjah ik weet het ook niet echt. Ik ben ook al een paar keer azen tegen gekomen die ik had voorspelt maar dan zeg ik toch maar tegen mezelf zo van dat ik daar niets aan had kunnen doen.. Tjah ik weet het echt niet wanneer je er echt zeker van kan zijn dat iemand azen heeft.

Wat ik wel weet is dat als je echt denkt dat iemand azen heeft terwijl jij je koningen vast hebt dat je dan nog steeds goedkoop weg kan komen door te folden. Je kan niets verliezen dat je niet naar het midden schuift.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Push preflop, je bent alleen underdog tegen AA, en als hij die hand heeft, so be it. Op deze limiet fold ik KK nooit preflop.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      wanneer wel dan?