Riverbluff met AK

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)
      code:
      BU (150.50)
      SB (142)
      MP3 (80)
      BB (148)
      CO (100)

2/4 Fixed-Limit Hold'em [color:blue](5 handed)[/color]
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.8 by www.pokerstrategy.cc.

Preflop: Hero is BU with A:diamond: , K:heart: . CO posts a blind of $2.00.
      [color:grey]MP3 folds[/color], CO checks, [color:red]Hero raises[/color], SB calls, [color:grey]BB folds[/color], CO calls.

Flop: (7.00 SB) Q:heart: , J:diamond: , 2:heart: [color:blue](3 players)[/color]
      [color:red]SB bets[/color], [color:grey]CO folds[/color], Hero calls.

Turn: (4.50 BB) 9:club: [color:blue](2 players)[/color]
      [color:red]SB bets[/color], [color:red]Hero raises[/color], SB calls.

River: (8.50 BB) 8:heart: [color:blue](2 players)[/color]
      SB checks, [color:red]Hero bets[/color], [color:grey]SB folds[/color].

Final Pot: 9.50 BB

AK – Bluffbet on River

Deze hand heb ik in de laatste coaching gespeeld op 2$/4$. Ik heb een Bluff op de River ip gemaakt con AK, een hand, met die wij normaal de Freeshowdown nemen. De reden was mijn tegenspeler, speciaal zijn WTS en de tafel.

PietLustig: 34/23/1.9/30 – 100 hands

Contra un jugador con WTS tan bajo

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with A, K. MP posts a blind of $2.
      1 fold, MP (poster) checks, Hero raises, SB calls, 1 fold, MP calls.

Preflop: Raise, klaar.

Flop: (7 SB) Q, J, 2 (3 players)
      SB bets, MP folds, Hero calls.

Nu zie ik een donk van SB. Ik heb, natuurlijk, de Outs om te callen. Ik heb geen read met welke handen hij donkt. Het kan een pair zijn, een draw of helemaal niks, want hij is redelijk agressief. Ik zal in ieder geval agressief tegen hem spelen, omdat zijn WTS zo laag is.

Turn: (4.50 BB) 9 (2 players)
      SB bets, Hero raises, SB calls.

Ik raise de Turn en zal mijn hand folden tegen een 3-bet. Op deze tafel gaat hij alleen met double pair + de Turn 3-betten en dan heb ik alleen 4 outs. Hij called en ik ben zeker, dat ik tegen de Flushdraw of een pair spel.

River: (8.50 BB) 8 (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB folds.

Normaal nemen wij nu de Freeshowdown met AK, ook tegen een tegenspeler met een lage WTS, maar de tafel is heel gevaarlijk nu: Iedere T maakt een straat, en de Flushdraw is er ook. Het bestaat nu ook geen busted draw meer, tegen die wij met AK gaan winnen.

Ik bet omdat ik denk, dat hij op deze tafel een pair nu kan folden. Hij fold ook zijn hand, die zeker beter was dan onzere AK en ik win de pot.

Final Pot: 8.50 BB

Dit spel kunnen wij niet tegen een Callingstation maken. Maar tegen spelers met ~30 VPIP en een WTS de 36- of als zij een „tough fold“ op deze gevaarlijke tafel kunnen maken met een betere hand dan onzere, is het zeker een profitabel spel!
  • 5 antwoorden