nl 0.25-0.5, trips op de flop

• sechef
      sechef
      Gold
      Dit is de eerste keer dat ik met bigstack strategie zon lekkere dikke pot pak (meestal speel ik sss):D

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

SB ($47.75)
      BB ($50.65)
      UTG ($9.95)
      UTG+1 ($65.45)
      MP1 ($51.40)
      MP2 ($31.50)
      Hero ($43)
      CO ($23.25)
      Button ($63.05)

Preflop: Hero is MP3 with , .
      UTG calls $0.50, 2 folds, MP2 calls $0.50, Hero calls $0.50, CO checks, Button calls $0.50, 1 fold, BB checks.

Flop: ($3.25) , , (6 players)
      BB checks, UTG checks, MP2 checks, Hero bets $3.5, CO calls $3.50, Button folds, BB raises to $50.15 (All-In), UTG folds, MP2 folds, Hero calls $39 (All-In), CO folds.

Turn: ($91.75) (2 players, 2 all-in)

River: ($91.75) (2 players, 2 all-in)

Final Pot: $91.75

Results in white below:
      BB has Th 7d (two pair, tens and sevens).
      Hero has 4h 4d (three of a kind, fours).
      Outcome: Hero wins $91.75.
  • 12 antwoorden
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Lekker hoor! Nogal domme move ook van de BB om na je bet meteen all-in te gaan. Als ik de BB was geweest had ik eerst 3/4 keer je bet gereraised en gekeken wat je actie zou zijn. Anyway, deze hand illustreert waarom ik zo van big stack strategy hou. Vooral pocket pairs zijn handen waar je vaak dik op afbetaald kan worden. In SSS kun je geen low en medium pairs spelen om een set te hitten. Mag ik wat vragen? Waarom speel je normaal nog steeds SSS op NL50? Is SSS eigenlijk niet bedacht voor de beginnende spelers op de micro limieten?

Ik heb zelf SSS gespeeld in het begin, maar ik vind SSS op een gegeven moment niet meer geschikt. Ik bedoel je wilt uiteindelijk toch alle aspecten van het spel leren? En niet alleen preflop en flop? Ik hoop dat ik de SSS'ers nu niet beledig :D Het is gewoon mijn gedachte...
    • sechef
      sechef
      Gold
      Hier zijn twee redenen voor:
      1. Ik vind mezelf nog niet goed. Ik vind dat mijn reads af en toe nog niet goed genoeg zijn. Dit wil ik gewoon echt verbeteren voordat ik serieus bss ga spelen. Ik vind dat je op je reads moet af gaan in het spel, in bss is het dodelijk voor je bankroll als je dit niet goed beheerst.
      2. Het gaat goed zo als ik nu speel, ik ben erg winstgevend. Daarom heb ik op dit moment weinig intentie om structureel naar bss te gaan.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ok.. dat zijn idd goede redenen om door te gaan met SSS. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook dure fouten heb gemaakt. Ik ben wel blij dat ik toch vol heb gehouden. Niets is lekkerder dan een all-in met een volle stack en ineens een lekker bedrag op je bankroll te mogen bijschrijven.
      Maar als je met SSS ook erg winstgevend ben is het natuurlijk verstandig om daar nog even mee door te gaan. Het valt me zelf op dat op de hogere limieten(ik heb het over NL600+) ook nog steeds spelers zijn die SSS spelen. Dat vind ik toch een beetje raar...

Wat ik trouwens niet begrijp: als je vind dat je BSS nog niet goed beheerst, waarom doe je het dan op NL50? Je fouten zijn daar een keer zo duur als op NL25... :D
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Je potsize flopbet multiway schreeuwt dat je een sterke hand hebt. Ik zou iets minder betten, 2,5 ofzo. Uiteraard zijn er altijd idioten die dat niet doorhebben, maar tegen hen krijg je toch altijd wel het geld in het midden. Dus je offert een klein beetje winst op voor het minder readbaar maken van je hand. Easy call na de all in van BB uiteraard :)
    • sechef
      sechef
      Gold
      heej Timor,

dat klopt inderdaad, maar aangezien er een flush en een straight draw lag en er 7 mensen in de pot zaten wou ik het zeker niet te goedkoop maken. Vandaar de potsize bet!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee je bet is gewoon te groot. Als mensen 2,7 callen callen ze ook 3 dus bet gewoon 2,7
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      nee je bet is gewoon te groot. Als mensen 2,7 callen callen ze ook 3 dus bet gewoon 2,7
      das nog altijd afwachten.

er zit altijd iets psychologisch in die bets, wanneer wel callen wanneer niet
    • sechef
      sechef
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      Ik vind het raar dat je dit zegt omdat: 1 als je er van uit gaat dat ik voorligt op de mensen die callen, en zij nog wat moeten hitten 2 Zij 2,7 en 3 alletwee zullen callen dan lijkt het mij dat het beter is om meer in de pot te krijgen en meer in de pot te krijgen.

Als ze toch callen en je voorligt is het beter om de pot groter te maken in plaats van kleiner. Of mis ik hier iets?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ok wacht,

die bet van 3 callen ze minder dan een bet van 2,7 terwijl die bets eigenlijk bijna hetzelfde zijn. Dus je scared mensen weg. Daar komt bij dat als iemand een goede hand heeft hij je afbetaald op de river als je de turn potbet.

Ik denk dat het gewoon belangrijk is om je flopbets van gelijke grootte te hebben. Niet de ene keer meer dan de andere keer. Ik zou hier persoonlijk 2 betten.
    • sechef
      sechef
      Gold
      ok. Ik vraag me af of je dezelfde bets maakt als je een continuation bet maakt als je preflop geraised hebt en niks gehit hebt? Dit blijf ik namelijk lastig vinden.
    • Emtiy
      Emtiy
      Bronze
      Ik zou hier waarschijnlijk ook een potsize bet doen. Gevaarlijk board en dan wil je zeker niet veel mensen mee hebben. Bij een kleine bet heb je best wel kans dat je veel callers krijgt omdat de pot odds steeds beter worden... Goede kans dat je nog moeilijke beslissingen moet maken als er meer gevaarlijke kaarten komen.

Ook zou ik me niet druk maken om een even grote bet te doen als een normale continuation bet. Bij zo veel mensen in de pot is een continuation bet sowieso geen goed idee als je niets hit... En als je toch een continuation bet doet met meerdere mensen in de pot moet deze ook zeker groter zijn dan de halve pot.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Emtiy
      Gevaarlijk board en dan wil je zeker niet veel mensen mee hebben.
      Dat is net wél wat je wil. Hoe meer mensen er meegaan, hoe groter de pot wordt, en dus ook hoe groter de toekomstige bets zullen worden. Bovendien zal de kans dat ze elkaars outs hebben een pak groter worden, wat goed is aangezien ze dan equitygewijs nog meer moeten betalen. Overigens, wanneer er een paar op het bord komt terwijl iemand anders een straat of een flush heeft, heb je een zeer grote kans om iemand te stacken. Hoe meer mensen hier meegaan hoe liever imo :)