1/2 SH AQo

• Yoghi
      Yoghi
      Black
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)    
      Position:
      Stack
      BU:
      $22
      Hero:
      $80.75

1/2 Fixed-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:heart: , A:club:
      2 folds, Hero raises, BU 3-bets, 2 folds, Hero calls.

Flop: (7.50 SB) 2:heart: , 7:club: , Q:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets, Hero raises, BU 3-bets, Hero caps, BU calls.

Turn: (7.75 BB) A:heart: (2 players)
      Hero bets, BU calls.

River: (9.75 BB) 5:diamond: (2 players)
      Hero bets, BU calls.

Final Pot: 11.75 BB

Cap flop goed? Geen stats, maar is een standaard loose-passive fish, 50/10 ofzo.
  • 10 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Niet dat je iets van mening moet aantrekken :D , maar ik vroeg me af of het misschien ook een optie is om op de flop de 3-bet van villain te callen i.p.v. cappen en dan bijv. op de turn te check/raisen.

Nu kan ik me voorstellen dat villain door jouw cap op de flop iets voorzichtiger wordt en je gaat downcallen. Preflop was villain de agressor, door op de flop de 3-bet te callen i.p.v. te raisen en op de turn te checken, lijkt mij de kans groter dat villain op de turn zal betten. Hierdoor kun je checkraisen en haal je meer value uit de hand. Gezien zijn stats zou ik niet direct bang zijn voor QQ+. Of is deze line heel ver gezocht?
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      geniaal antwoord sharp,
      Je haalt welgeteld 1$ winst daaruit :D
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ik zou cap preflop doen... b/c flop
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Die line dacht ik zelf eigenlijk ook aan Sharp, normaal speel ik hem ook wel zo, hier dacht ik op dat moment dat die cap me meer zou opleveren.

Cap preflop is niet goed, hij raist maar ~10% van zijn handen, zo'n soort speler is het, dus wanneer hij 3-bet kun je er niet vanuit gaan dat hij dat met dingen als A5o doet.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Als hij de freecard neemt op de turn kost het je 1.5 BB vergeleken met de gespeelde line.
      Als hij de turn bet levert het je 0.5 BB extra op.
      Dit steeds aannemende dat hij downcallt.
      Hij moet dus minstens 3 van de 4 keer de turn betten om de move +Ev te maken. Het bord is droog, dus een freecard raise van hem is minder waarschijnlijk.

Zonder reads is het close, met read zeker goed.

@Sharkking: die extra SB of BB die je uit zo'n hand peurt is nou precies waar een FL-speler zijn winst uithaalt! :)
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik vind dit goed gespeeld. met reads dat hij de turn zeker bet is die line van sharp ook wel goed.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Zonder reads moeilijk, maar als hij iets van 10 PFR heeft, wat is dan in zijn range voor een preflop 3-bet?

AA-JJ, AK, AQ; misschien AJ, KQ en TT als hij positie-relatief kan raisen.

Dus veranderd de Turnkaard de situatie niet echt in een positiefe manier, wij winnen nog altijd tegen JJ (TT), AK (AJ, KQ, split met AQ), maar nu ook tegen KK.

Als hij pasief is, gaat hij met een pocketpair <QQ niet de Flop 3-betten. Als hij met AK of AJ hier gaat 3-betten voor een freecard, is de Cap wel goed, maar een pasiefe speler doet dit normaal niet. Anders call ik de 3-bet alleen.

Turn donk ik, en spel bet/3-bet.

Wij winnen nu ook tegen KK, maar deze gaat hij misschien behind checken, als hij pasief is. Ook lagere pocketpairs of KQ, dus vaak werkt de c/r hier gewoon niet.

De line van Sharp is goed tegen iemand, die zijn pocketpair op die manier kan spelen, of een grotere PFR heeft, want tegen zijn range winnen wij nu alleen tegen KK. Als hij de 3-bet op de Flop met AK maakt, kunnen wij met donk Turn ook bijna altijd bet/3-bet spelen, dus vind ik de donk hier beter.

De line van Yoghi is goed tegen iemand, die Flop 3-bet voor freecard kan maken, maar een grotere PFR van de tegenspeler zou dat makkelijker maken, zo is het toch redelijk close, omdat alleen AK in zijn range voor deze move is.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Hij is terug!!!!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Met groene vinkjes!
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ja, de vinkjes heb ik meegenomen van mijn vakantie in het hippie-dorp, waar alles groen was, dus was niet veel keuze.

Vinden jullie ze wel leuk?