WSOP ticket Omaha Hi/Lo

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hoi,

een vriend van me speelt veel Omaha Hi/Lo en heeft zich als doel gesteld 20k bij elkaar te sparen om naar het WSOP te kunnen.
      Maar nu vroeg ik me af of je niet gewoon via qualifier toernooien een ticket kan winnen. Hij vertelde me dat de meeste toernooien een WSOP ticket geven voor holdem en niet voor omaha.

Weten jullie hier iets van?

Groeten,
      Leo
  • 3 antwoorden
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Op Stars gaven ze dat dacht ik vorig jaar wel hoor. Daar gaven ze (als ik mij correct herinner) satellites voor verschillende WSOP events, dus daar zal wel een Omaha Toernooi bijgezeten hebben.

Nuja ik ben wel niet helemaal zeker.

Omaha Hi/Lo is trouwens tof, heel veel spelers die niet weten wat ze doen daar.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zoals ik... Serieus ik zou echt niet weten met welke handen preflop te raisen of te limpen..... ook ben ik een aap in het tellen van outs enzo
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      zoals ik... Serieus ik zou echt niet weten met welke handen preflop te raisen of te limpen..... ook ben ik een aap in het tellen van outs enzo
      Easy Point Count

For High:
      Pairs:
      Aces count as 30 points. Kings = 13, Queens = 12, Jacks = 11 and all other pairs equal their face values. A pair of 5’ is worth five points.

Flushes:
      Two card flushes count 10 points with an ace. All others count 4 points . Three or four of same suite count as half.

Straights:
      Two card straight with no gap or one gap count as 2 points. (Ex: 8-9 or 8-T, )
      High Cards:
      Unpaired Ace = 4 points, King = 2points.

For Low:
      A-2 = 20 points
      A-3 = 15 points, 2-3 = 10 points
      A-4 = 10, 2-4, 3-4 = 5 points 2-3 = 10
      A-5, 2-5, 3-5, 4-5 = 5 points

Add up the points for your four cards for the high count and the low count. Add them together. It takes 25 points to call, 40 points to raise and 50 points to reraise. If you are in the small blind you can complete your bet with 10 points.

Met dit principe ben ik ooit begonnen. Laatste tijd speel ik het veel minder omdat ik door school sowieso minder tijd heb om te pokeren, maar ooit wil ik het terug opnemen:)