NL50[AJo]: sbvsbb-> paired flop a op turn.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      villain is heel aggro en ik besluit hier preflop te callen omdat als ik 3-bet mij volgens mij alleen maar handen gaan callen die mij beaten.

op de flop speel ik c/c omdat hij hier met van alles kan cbetten. En ik van plan was elke turn te bluffen.

Nu komt de A op de turn en ik besluit te doen alsof ik hem wil bluffen. Zeg maar zo'n standaard blufje. Hij reraised mij en ik vraag me af of ik nog wel voor lig. Ik besluit uiteindelijk van wel omdat hij zo aggro is en omdat het sbvsbb is.

ik call om hem op de river een kans te geven om none made hands te bluffen met een check.

goed gespeeld???
      http://www.pokerhand.org/?2115832
  • 4 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      check op river vind ik en beetje gevaarlijk (mss niet tegen deze villain) maar als je ziet wat hij heeft was dit de enige manier om er nog geld uit te halen
      voor de rest nh
      groeten
    • raasz
      raasz
      Bronze
      preflop: ik had gefold denk ik. Hij mag dan wel aggro zijn en daarmee kunnen openen met meerdere handen, maar je zit nu uit positie met een magere hand.
      Flop: zoals gezegd call je hier in principe om op elke turn te bluffen dus je call vind ik wel okay. Je hebt hier zowieso nog wel outs dus je kunt verbeteren.
      Turn: Een lastige kaart. Je hebt hem gehit, maar er liggen nu 2 flushdraws en een sttraightdraw. Het board is gepaird dus er is eventueel een fullhousedraw. Het is hier sterk read afhankelijk wat de beste play is. Aan de hand van je read had je hem hier misschien ook all-in kunnen zetten. De kans is groot dat hij hier een draw heeft en misschien called hij je all-in daarmee.
      River: Goed gespeeld volgens mij. Flushdraws zijn niet compleet en de kans dat hij 5-6 heeft is zeer klein. Alleen AQ en AK beaten je, zijn range is veel groter. Een call kun je zeker maken.

Lastige hand, mooi gespeeld!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door raasz
      preflop: ik had gefold denk ik. Hij mag dan wel aggro zijn en daarmee kunnen openen met meerdere handen, maar je zit nu uit positie met een magere hand.
      Flop: zoals gezegd call je hier in principe om op elke turn te bluffen dus je call vind ik wel okay. Je hebt hier zowieso nog wel outs dus je kunt verbeteren.
      Turn: Een lastige kaart. Je hebt hem gehit, maar er liggen nu 2 flushdraws en een sttraightdraw. Het board is gepaird dus er is eventueel een fullhousedraw. Het is hier sterk read afhankelijk wat de beste play is. Aan de hand van je read had je hem hier misschien ook all-in kunnen zetten. De kans is groot dat hij hier een draw heeft en misschien called hij je all-in daarmee.
      River: Goed gespeeld volgens mij. Flushdraws zijn niet compleet en de kans dat hij 5-6 heeft is zeer klein. Alleen AQ en AK beaten je, zijn range is veel groter. Een call kun je zeker maken.

Lastige hand, mooi gespeeld!
      ben een beetje aan het experimenteren met OOP callen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      OOP callen (vooral met offsuit kaarten) is een -EV beslissing tegen elke min of meer agressieve tegenstander.
      Reraise preflop. Je zit 4-handed met wss de beste hand maar wel OOP. Heel vaak gooit Villain zn hand preflop weg en als dat niet zo is heb je tenminste initiatief.
      Zoals gespeeld: waarom c/c je de flop met A high? Goed, er is een degelijke kans dat A high de beste hand is, maar ga je een turnbet callen na een blank?
      De turn bluffen is gewoon een dark tunnel bluf. Een agressieve tegenstander zal je doorhebben en je raisen met lucht. Een gemaakte hand callt je sowieso. Hier heb je het geluk dat de A valt op de turn, maar indien dat niet zo was geweest had je je hand na de raise van Villain kunnen weggooien.
      C/r is beter hier als je denkt dat hij cbet met lucht en is veel effectiever als blufcatcher dan een c/c,b/c line.