NL10: QQ op een lage paired flop

• raasz
      raasz
      Bronze
      Heu..

Situatie: geen stats/villain is voor mij vrij onbekend. Had iets van 30 handjes met hem gespeeld aan tafel. Hield zich vrij rustig, geen rock, maar zeker ook geen maniak ofzo. Ik besluit de flop te checken en op een donk te reraisen. Zijn all-in op mijn reraise was nogal onverwacht. Ik vond het zo'n rare play dat ik even moest nadenken. Hij kon hebben gespeeld met 88(zeer onwaarschijnlijk) of 22. Daarnaast natuurlijk de premium pairs. Is mijn call hier verstandig of had ik beter kunnen folden?
      MP2:
      $7,39
      MP3:
      $9,35
      CO:
      $14,35
      SB:
      $16,34
      BB:
      $11,89
      Hero:
      $14,24
      UTG+2:
      $2,35
      BU:
      $9,94

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Preflop: Hero is MP1 with Q:heart: , Q:diamond:
      UTG+2 folds, Hero raises to $0,40, 3 folds, BU calls $0,40, 2 folds.

Flop: ($0,95) 8:heart: , 8:spade: , 2:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets $0,91, Hero raises to $2,50, BU raises to $9,54 (All-In), Hero calls $7,04.

Turn: ($20,03) 5:heart:
      River: ($20,03) J:club:

Final Pot: $20,03
  • 2 antwoorden
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Bet de flop. Zoals je de hand nu gespeeld hebt lijkt het alsof je Villain wil wegbluffen met A high of iets dergelijks, bovendien wil je je toekomstige contibets op droge flops geloofwaardig maken door ook met gemaakte handen te betten. Zoals gespeeld call ik dan ook de all-in omdat Villain hier kan denken dat 99-JJ de beste hand is. Als hij 22 of een 8 heeft, so be it, maar op deze flop stack ik. 30 handen is overigens te laag om enige conclusies aan vast te binden.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      je hebt jezelf een beetje in een lastige situatie gebracht omdat je de flop checked. niel alleen vanwege wat er nu gebeurd, maar als hij achter je ook checked en er op de turn een aas of koning komt weet je ook niet waar je staat. hij kan hier heel goed a/8s, 8/7s, 8/9s, of 2/2 hebben. ik denk ook niet dat hij hier 10-10 of j-j heeft, vaak word daarmee preflop gereraised. zeker op NL10.
      ikzelf had hier waarschijnlijk gefold. maar het ligt er natuurlijk aan wat je hem al hebt zien doen. de enige handjes die je hier verslaat zijn 9/9-j/j. (er van uitgaande dat hij deze play niet maakt met 6/6 of 7/7). je moet dus zelf inschatten hoe waarschijnlijk het is dat hij die heeft.

ben trouwens wel benieuwd wat hij hier had.