SSS Questions

• Kookie
      Kookie
      Bronze
      Hey,

Heb eergisteren m'n geld gekregen en zit nu lekker op 45€. Ik heb op meerdere tafels gespeeld (max 5) van nl 0,05/0,10 en sommige van 0,01/0,02 en 0,02/0,04. Ik volg zeer nauwgezet de shortstack strategy, maar soms heb ik toch een zwakte, wat ik gezond verstand noem :rolleyes: , bv als ik top pair hit op de flop en iedereen checkt tot aan de river, bet ik soms wel s het minimum om toch nog iets eruit te halen

Ben ik goed bezig?

Kim
  • 7 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      hoi Kookie,
      gefeliciteerd met je eerste geld. goed bezig en doorgaan!

Poker is een spel van kansen en dus ook van kansen herkennen. dus als jij in de BB zit en je hit top pair en het wordt drie keer rondgecheckt dan mag je als SSS natuurlijk die pot oppikken zonder "dank je wel" te zeggen. maar je moet dan wel zeker weten dat je de beste hand hebt en dat je kicker goed is. Als BSS speler mag ik zelf graag met een hele goede hand naar een SSS toechecken omdat ik weet dat ze toch wel gaan contibetten.

Ik lees dat je ook op 0,01/0,02 en o,02/0,04 tafels speelt. speel je daar ook SSS? en neem je dan ook maar 1/5 van de normale stack mee?
      dat zou voor de 0,01/0,02 tafel 40 cent moeten zijn en voor de andere maximaal 80 cent.

SSS heeft als unieke concept het idee dat je met 1/5 van de normale stacksize aan komt schuiven zodat je het meest rendabele uit je odds/outs kan halen en een zo ongunstig mogelijke verhouding aan je tegenstander geeft. voor een tegenstander is het niet rendalel om tegen jouw een drawhand te spelen of om voor setvalue te spelen.

het geld wat je gekregen hebt is genoeg om op NL 10 te gaan spelen waar je $2 mee naar de tafel neemt. in het artikel SSS BANKROLLMANAGEMENT staat alles over waar je veilig kan spelen.

als je vragen hebt of je goed gespeeld hebt, POST dan gerust een hand, zodat we die kunnen bekijken en je evt tips en tricks kunnen geven.

have fun en goed gaan
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ga serieus eens ff die artikels LEREN. Want volgens mij heb je er nog weinig van begrepen...

Verder wens ik je veel succes met het poker.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      ajfonso, ik denk echt wel dat ze de artikelen goed gelezen heeft. ze heeft na 2 dagen al E45 en zoals ze zelf schrijft volgt ze nauwgezet de ShorthandStrategy. en ze gebruikt haar verstand. kan niet beter.

have fun all en kritiek is goed, zolang het opbouwend is.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Sorry ik wou niet hard zijn. Maar als ik het me goed herinner hoor je met top pair op de flop al 2/3 pot te betten....
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      Kookie is nog een beginner met het SSS spel. ik vermoed dat ze geen raising hand had in de BB. en dan is het voor iemand die net dit spel speelt moeilijk om te weten wat te doen. ik kan het beginners juist aanraden om voorzichtig te spelen. beter een handje laten lopen dan je geld verliezen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik neem het terug. Er staat in de artikels dat je als freeplay vanuit de bb moet checkfolden als je TPWK hebt..
    • Kookie
      Kookie
      Bronze
      Ik ben vrij zeker dat ik de SSS doorheb, zit nu aan 56€ and rising, maar heb nog altijd een paar vraagjes.

Ik zit alleen aan de 0,02/0,04 tafels als er geen andere tafels van 0,05/0,10 beschikbaar zijn op Titan (als je alle tafels gecleared hebt met meer dan 3 euro zodat je er niet meer shortstack kan zijn), maar omdat het dan meestal ook beginners tafels zijn is de gemiddelde stack aan de 0,02/0,04 toch zeker over de 4 euro... daarom zijn m'n buy-ins soms wel iets meer als 0,80cent. Ik snap wel dat het belangrijk is om de juiste verhouding te hebben, maar als iedereen op de tafel een enorm grote donkey is met een hoop cash gaan ze heus wel zwakkere handen tegen me spelen.

Over de handen die ik speel op freeplay vanuit de BB zal ik er gewoon 1 posten (weet wel nog niet goed hoe ik die pokerhanden "like a pro" erop zet maar je zal het wel snappen)

Big blind met A :heart: 8 :heart: , 2 limpers

Flop
      A :spade: Q :diamond: 4 :diamond:

Beide hebben ze gelimpt, dus de kans is groot dat ik hier de winnende hand heb, dus logischerwijs zou ik ook moeten betten voor een mogelijke flush draw te vermijden, maar ik check volgens de SSS

Turn
      3 :club:

Harmless...check naar mij toe, slowplay kan natuurlijk nog altijd, dus ik check braafjes naar de

River
      10 :heart:

Limper1 Bet 0,20cent, de andere fold. KJ Makes a straight, but very unlikely. Ik veronderstelde dat 'ie z'n 10 had gehit dus ik call. (volgens de SSS zou ik dus moeten folden)

Hij had 'n 3....

Het is inderdaad soms beter om je hand te folden en supersafe te spelen. Soms fold ik AK (I don't like to walk back to houston) als ik er niet het juiste gevoel bij heb of zie ik af om te raisen met 88 vanuit late position. Soms moet je dan wel callen als je TPWK hebt in de BB, toch alleszins als het peanuts zijn (als het meer dan een euro is, vergeet het maar). Timing is hier het belangrijkste. Patience

Ow ja, and on a side note: Ik ben Kim, een kerel ;) , 19 jaar en speel nog maar een paar maandjes poker, maar ik ben wat m'n noemt een obsessive gamer. Ik speel al Starcraft sinds ik een liliputter was, heb jaren Magic gespeeld en doe veel aan competitiesport. Ik heb in die paar maanden 2 boeken gelezen (Greenstein's & Sklansky's, I liked the second one better, but I'm kind of a Greenstein kinda guy), alle poker-related dingen gezien die er op youtube te vinden zijn (Tutotrials, High Stakes, PAD, WSOP) en gemiddeld ongeveer 4u per dag aan de tafel gezeten (Internet play money en live, SnG, Freerolls).
      So if I play my cards right, I could be more than just a worker for the hive, I could become King Bee ;) .

WanNaKookie

Bursting with confidence