Update AIRCF

• AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Na mijn openigspost was ik rustig aan het wachten op mijn startkapitaal op Mansion Poker en wilde ik precies volgens de richtlijnen van SSS gaan spelen en zo een goede basis vormen om door te groeien in de limieten.

In het verleden heb ik lang gespeeld op 50NL/100NL, maar heb daar (vooral dankzij het tilten) veel geld verloren en ben dus uiteindelijk gestopt met pokeren.

Gisteren kreeg ik ineens een mail van Partypoker met daarin een free cash bonus van $35 omdat ik al lang niet meer gespeeld had op Party Poker. Aangezien ik van mezelf vind dat ik wel hoger kan spelen dan 2NL en 5NL, besloot ik het dus maar eens te proberen ook.

Ik opende vervolgens een tafel op 25NL en kocht gewoon in voor $25 en daarnaast starte ik een MTT voor $2 en een HU sit&go voor $6.
      Misschien zullen sommigen zeggen dat dit eigenlijk heel erg dom is, maar ik merkte dat ik heel geconcentreerd speelde en niet van die achterlijke moves uithaalde als in het verleden (lees bluffen met helemaal niks).

Op een gegeven moment kreeg ik AA op de 25NL en hitte mijn set op de flop en speelde de hand vervolgens goed genoeg (in mijn ogen) om 2 mensen hun hele stack naar mij toe te laten schuiven met resp. een paar Azen en een set tweeën. Dit zorgde ervoor dat ik ineens met zo'n $66 aan tafel zat.

De HU S&G ging niet zo lekker en die verloor ik dus ook door TPTK tegen 2 paar (vooral door de hoge blinds moest ik op een gegeven moment pushen op de flop). Ik heb hier vaak moeite met extreem agressieve spelers en hele passieve spelers, dus hier is ook nog genoeg te verbeteren.

In het $2 MTT speelde ik ook best aardig en heb uiteindelijk de final table gehaald en werd 9e voor een bedrag van $24. Ik baal hier best van want er was in mijn ogen veel meer uit te halen, maar door de enorm hoge blinds probeerde ik de eerste de beste hand de blinds te stelen met AJo, maar deze hand verloor ik tegen KQo (bij winst was ik chipleader geweest, ook als ik alleen de blinds had opgepikt). Vervolgens was ik shortstacked en vervolgens verloor ik de volgende all-in.
      Ik had hier toch geduldiger moeten spelen en dat besef ik achteraf maar al te goed. Ik weet dat mijn MTT skills nog verre van goed zijn en ik ga me hier dan ook verder in verdiepen. De MTT zijn altijd topheavy en dit toernooi had ook redelijk hoge prijzen (tov de buy-in) #1 $386, #2 $225, #3 $108.

Ik zat dus op een gegeven met een bankroll van zo rond de $80 en besloot toen 2 uur later twee 25NL tafels te openen en gewoon verder te gaan met het goede spel van eerder gisteravond. Uiteindelijk ben ik de dag geëindigd met een bankroll van zo'n $180.

Ik heb toen maar even $60 overgeboekt naar mijn Neteller account om niet meer in de verleiding te komen op een uur tijd mijn complete bankroll er doorheen te jagen.

Ik ben vanavond van plan om verder te gaan spelen op 2 tafels 25NL en mijn huidige winrate vast te houden (ik weet dat het ijdele hoop is). Ik heb gisteren bovendien maar weer eens Pokertracker geinstalleerd om eens wat gegevens bij te gaan houden en ook wat handjes terug te kijken en over een tijdje me eens bezig te gaan houden met PokerAce HUD.

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat het een beetje te volgen is. Ik weet dat ik niet het juiste bankroll management heb toegepast tot nu toe, maar ik heb me voorgenomen mijn bankroll minimaal proberen uit te breiden tot $1000 alvorens ik een overstap maak naar hogere limieten, maar dat zal nog wel even duren.

Ik zal als ik straks thuis kom van het werk eens 2-3 handjes posten voor commentaar. Als jullie verder nog op- of aanmerkingen hebben lees ik het wel.

AIRCF
  • 17 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      BRM is tha bomb!
      2 x 25$ =50$ met een bankroll van 120, moet je nog steeds op 0,5/0,10 spelen.
    • sechef
      sechef
      Gold
      hehe,

ik snap het wel, je wilt aan de ene kant niet dezelfde fouten maken als hiervoor. Maar aan de andere kant is het lastig om zo laag te gaan spelen nadat je altijd nl 200 en nl 400 hebt gespeeld. Ik zou wel maar zorgen dat je spel scherp is en hopen dat je geen bad beats krijgt, anders is het zo weg!Succes ermee!
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      BRM is tha bomb!
      2 x 25$ =50$ met een bankroll van 120, moet je nog steeds op 0,5/0,10 spelen.
      I know. Ik gaf ook al aan dat hetgene ik nu aan het doen bankroll-technisch zeer slecht is. Vandaar dat ik voor mezelf al een marge heb ingebouwd en zodra ik onder de $110 kom meteen afzak naar de $10 tafels.

Oorspronkelijk gepost door sechef
      hehe,

ik snap het wel, je wilt aan de ene kant niet dezelfde fouten maken als hiervoor. Maar aan de andere kant is het lastig om zo laag te gaan spelen nadat je altijd nl 200 en nl 400 hebt gespeeld. Ik zou wel maar zorgen dat je spel scherp is en hopen dat je geen bad beats krijgt, anders is het zo weg!Succes ermee!

Het is gewoon frustrerend om te weten dat je een bepaald niveau aan kunt op basis van ervaring, maar er de bankroll niet (meer) voor hebt. Het verschil met hoe ik in het verleden de fout in ben gegaan, is dat ik nu handen weg kan leggen.

Ik kan jullie wel vertellen dat ik veel voorzichtiger speel dan ooit tevoren, dit wil echter niet zeggen dat ik hierdoor ook minder agressief mijn goede handen speel.

Ik houd jullie op de hoogte.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Zolang je dit ziet puur als een vrijblijvend shot met die $35 die je toch niet verwachtte, lijkt me dit op zich wel ok, maar toch ook wel gevaarlijk zeker mbt wat je in je voorstelpost over je pokerverleden vertelde (die duizenden euro's verlies bedoel ik).

Ga je de $50 van PS die je kennlijk nog krijgt hier ook bij betrekken, of ga je daarmee correct BRM bedrijven? Je hebt nu op dit shot een leuke upswing gehad, maar je weet zelf dat met een beetje downswing het zo weer weg is. En als je twee all-ins verliest zit je al bijna op die 110. Vertrouw je het jezelf toe dat je dan ook echt direct naar beneden gaat? En 11 BI is nog steeds flink underrolled voor NL10.

Kortom, ik zou dit toch afraden. Je kan wel denken dat je nu tilt-resistenter dan vroeger bent, en eigenlijk winning player op NL100, maar waarom het risico lopen? Grind jezelf omhoog vanaf de lage limieten. Dat kost maar een paar maanden extra, en je leert onnoemelijk veel, niet in het minst wat betreft discipline en doorzettingsvermogen.

Succes ermee!
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Classical
      Zolang je dit ziet puur als een vrijblijvend shot met die $35 die je toch niet verwachtte, lijkt me dit op zich wel ok, maar toch ook wel gevaarlijk zeker mbt wat je in je voorstelpost over je pokerverleden vertelde (die duizenden euro's verlies bedoel ik).

Ga je de $50 van PS die je kennlijk nog krijgt hier ook bij betrekken, of ga je daarmee correct BRM bedrijven? Je hebt nu op dit shot een leuke upswing gehad, maar je weet zelf dat met een beetje downswing het zo weer weg is. En als je twee all-ins verliest zit je al bijna op die 110. Vertrouw je het jezelf toe dat je dan ook echt direct naar beneden gaat? En 11 BI is nog steeds flink underrolled voor NL10.

Kortom, ik zou dit toch afraden. Je kan wel denken dat je nu tilt-resistenter dan vroeger bent, en eigenlijk winning player op NL100, maar waarom het risico lopen? Grind jezelf omhoog vanaf de lage limieten. Dat kost maar een paar maanden extra, en je leert onnoemelijk veel, niet in het minst wat betreft discipline en doorzettingsvermogen.

Succes ermee!

Bedankt voor de reacties.

Zoals ik al aan gaf ben ik me ervan bewust dat dit eigenlijk niet de juiste weg is om terug te komen waar ik ooit gespeeld heb. Zie het maar als een soort afkorting naar de limieten waar ik op gespeeld heb.

Ik zal vanavond toch nog een sessie proberen te spelen en breng jullie van de uitkomst nog wel op de hoogte.

AIRCF
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      ik bet 50$ erop dat je binnen 3 weken weer broke bent als je zodoorgaat als dat je nu doet. Een goed brm management is alles wat je nodig hebt. Heb je dat niet ga je broke simple as that.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door AIRCF
      Zie het maar als een soort afkorting naar de limieten waar ik op gespeeld heb.
      Maar je hebt duizenden dollars verloren op die limieten! Waarom wil je er zo snel weer naartoe? Ben je nu plotseling tiltresistent en daardoor pats boem veranderd in een winning player op die limieten? En misschien ben je zelfs zonder tilt nog geen winning player.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Je plan is bullshit, je gaat niets berijken en binnen de kortste keren ben je weer knetterhard broke.

Je gaat gewoon echt helemaal niets berijken zolang je niet ermee stopt en gewoon 2NL gaat spelen. Tuurlijk voel je je goed als je met AA twee stacks pakt maar als je een set hit met AA is dat eigenlijk ook niet zo moeilijk als andere mensen ook goede handjes hebben ;) . Je zegt dat je geconcentreerd speelde.. maarja elke retard kan geconcentreerd spelen in een goodrun. Je hebt geen badbeats, je win dikke potjes en het gaat als een malloot omhoog. Maar kun je ook zo spelen als het kut gaat??? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Dat is het verleidelijke aan poker je onthoud de keren dat het goed ging en je hebt het idee dat je toen gefocussed bezig was maar toen het slechter ging met de kaarten ging het slechter met je spel en geef je jezelf eigenlijk de schuld van je slechte spel. Wat je niet weet is dat badbeats onvermijdelijk zijn. Als jij geen 100NL met minimale winrate kan verslaan kun je ook geen 2NL verslaan.

Stop gewoon met 25NL.. het heeft geen zin. 25NL op partypoker is ook nogeens heel tight en als je het hebt over shorthanded dan wens ik je al helemaal geluk dat het mag lukken. Want shorthanded heb je zo ontzettend grote swings....

Jouw type ken ik namelijk wel. Een vriend van me speelt op dezelfde manier en dat is niet goed gegaan in de jaren die hij al speelt.

Ik raad je aan om te stoppen met spelen. De artikels te lezen en gewoon 30 000 handjes op 2NL te spelen om die discipline er keihard in te knallen.

succes ik hoop echt dat het jouw anders af mag gaan dan die vriend van me!

Jonas
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi AIRCF,

Zoals je zelf al hebt gelezen is er veel kritiek op je bankrollmanagement. Geloof me, het is goed bedoeld en er zijn al te veel spelers die hier de mist mee ingaan.

Ik geloof je best als je zegt een winnende speler te zijn op de hogere limieten. (Tilt niet meergerekend).
      Maar juist die tilt zorgt ervoor dat spelers die best winnend kunnen spelen uiteindelijk toch verliezende spelers zijn. En dat door 1 of een paar momenten tilt.

Tilt is het grootste gevaar voor een pokeraar en mag zeker niet onderschat worden. Daarbij komt tilt ook nog eens op vele manieren voor.

Wat je nu beschrijft in deze thread is ook een vorm van tilt. Je wil te snel te veel bereiken.

Bankrollmanagement is er gedeeltelijk voor om je hiertegen te beschermen. Maar je moet je er natuurlijk wel aan houden. Zoals Ajfonso al aangaf: Je kunt je beste spel spelen, maar evengoed 3 bad beats krijgen, wat in jouw situatie "weg bankroll" zou betekenen. Zie het dan ook los van de manier waarop je speelt. Swings zijn er nu eenmaal in poker en deze kunnen erg vervelend zijn.

Dat je een shotje wilt wagen kan ik ook begrijpen, maar probeer hier dan iets meer balans in te brengen. Om een voorbeeld te noemen, stel je hebt $110. Gebuik dan $10 om het te proberen op NL10 (is boven bankrollmanagement) en accepteer het wanneer je deze verliest en opnieuw moet grinden op NL5.
      Op deze manier is de verhouding iets gunstiger als dat je nu hanteert.

Toch moet je je altijd 1 ding eerlijk afvragen: Ben ik in staat om opnieuw te gaan grinden op lagere limieten wanneer mijn shot op meer is mislukt. Want dit vereist behoorlijk veel discipline. Vaker wel dan niet is het antwoord hierop "nee" en in dat geval is het niet slim om het te doen.

Wees eerlijk tegen jezelf. Als je nu geen discipline hebt op de lagere limieten, waarom zou je dat dan wel hebben op een hogere limiet? Immers als je NL100 speelt is de stap naar NL200 ook een stuk kleiner. ;)

En geloof me, je kunt je leergeld beter betalen op de lagere limieten als op de hogere limieten. Wees slim, concentreer je op je spel te verbeteren en het psychologische aspect van poker. Meer over de psychologische aspecten kun je trouwens HIER vinden. Grind ondertussen jezelf de limieten door. Dat geld komt vanzelf. ;)

Dus vat dit alles niet negatief op en doe er je voordeel mee!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Bovenstaand zie je mooi terug in de film ""Lucky you". Deze film gaat over een Hotshot guy uit Las Vegas, die een top pokerspeler is. Toch lukt het hem niet om een winstgevende speler te worden/zijn. Dit heeft alles te maken met zichzelf, en het niet hanteren van een BRM......

http://www.watch-movies.net/movies/lucky_you/

Hier kan je de film trouwens kijken. Geen top kwaliteit, maar wel te doen met een beetje geduld :D (buffering gaat soms niet snel genoeg :evil: )
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Nou mensen in ieder geval bedankt voor de reacties. Ik weet dat ze allemaal goed bedoeld zijn en zal proberen er mijn voordeel mee te doen.

Zoals gezegd heb ik voor mezelf al de grens gesteld wanneer ik mijn "shotje" op de 25NL zal staken. Ik heb de grens opgetrokken en zal zodra ik onder de $100 beland meteen terug gaan naar de 10NL.

Ik zal zo 2 handen posten in het daarvoor bestemde gedeelte en hoop dat jullie daar met net zoveel reacties komen als in dit topic.

AIRCF
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Inderdaad BRM is alles. Ikzelf speelde altijd op NL10 tot een bankroll van 150$. Daarna ging ik NL 25 spelen. Na een paar bad beats en gevoel van tightere spelers voelde ik me niet echt lekker bij die limiet en schakelde ik op 130$ terug naar NL10. Daar voel ik me veel veiliger en kan ik m'n beste spel spelen zonder teveel aan mijn bankroll te denken.
      Ik ga nu NL10 spelen tot bankroll van 230-250$ ofzo en dan pas overschakelen op NL25.
      Zelfs als het mag volgens BRM om een limiet hoger te gaan is het toch nog goed een extra aan je Bankroll toe te voegen voor je een limiet hoger gaat.
      Dit is wat ik nu geleerd heb en ga uitvoeren.

Greetz elrio
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zucht jullie twee...
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Even een kleine update. Ik heb gisteren zo'n 1000 handen gespeeld en ben uiteindelijk geëindigd met een bankroll die $60 hoger (ruim $180) is dan toen ik begon.

Ik heb natuurlijk wel wat swings gehad en stond zelfs even boven de $200, maar door AA vs een set vrouwen en een idioot die pre-flop all-in ging (na een reraise van mij) met 23o tegen mijn KK en een fullhouse maakte met 2 tweeën en een 3 op tafel ging het mis.

Uiteindelijk ben ik nog redelijk optimistisch en zal ik jullie op de hoogte houden.

AIRCF
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi AIRCF,

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan, maar wil je nog wel even op mijn post wijzen. Als je nu $180 hebt. Waarom ga je niet op NL10 spelen ipv NL25. Voor NL10 ben je eigenlijk nog underrolled, maar het is in iedergeval beter als NL25.

Succes!
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      hoi AIRCF,

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan, maar wil je nog wel even op mijn post wijzen. Als je nu $180 hebt. Waarom ga je niet op NL10 spelen ipv NL25. Voor NL10 ben je eigenlijk nog underrolled, maar het is in iedergeval beter als NL25.

Succes!
      Ik heb nog wel wat reserve Sharp80.

Ik heb als gezegd $60 op Neteller staan en ben van plan daar een buffer neer te gaan zetten naast mijn huidige bankroll.

Ik wil zodoende een bankroll van $1000 zien te bewerkstelligen en daarnaast een reserve op mijn Neteller account van zo'n $400 alvorens ik ook maar denk aan een overstap naar een hogere limiet.

Ik weet dat ik op dit moment nog niet volgens de bankroll management regels speel, maar neem maar van mij aan dat ik weet wat ik aan het doen ben. Ik heb voor mezelf nog steeds de regel dat als ik 3 buy-ins zak dat ik een limiet zal zakken.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ok, ik wens je veel succes en hou ons op de hoogte.