25NL; AJs en AJ0

• AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Ik heb geen stats van de speler, maar vraag me af of ik deze hand helemaal goed speel (qua bet patroon). Bij een reraise op de turn had ik hem waarschijnlijk weggelegd, maar ik kon hem niet op een flush zetten.

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) by Hand Converter CG

Hero ($34.01)
      MP ($24.40)
      CO ($14.83)
      Button ($33.26)
      SB ($28.58)
      BB ($25.26)

Preflop: Hero is UTG with A :club: , J :club: .
      Hero raises to $1, MP calls $1, CO folds, Button folds, SB calls $0.90, BB folds.

Flop: ($2.90) Q :club: , A :heart: , 8 :heart: (3 players)
      SB checks, Hero bets $2, MP calls $2, SB folds.

Turn: ($6.90) 3 :heart: (2 players)
      Hero bets $4, MP calls $4.

River: ($14.90) T :diamond: (2 players)
      Hero bets $11, MP calls $17.40 (All-In), Hero calls $6.40.

Final Pot: $49.70
      Main Pot: $49.70, between Hero and MP. > Pot won by Hero ($49.70).

Hero has A :club: J :club: (one pair, aces).
      MP has A :spade: 4 :spade: (one pair, aces).
      Outcome: Hero wins $49.70.

-------------------------------------------------------------------------

Villain raisde elke keer dat hij callde all-in op de flop. Na dit een aantal keren aangekeken te hebben besloot ik hem gewoon eens te callen met 2nd pair, aangezien ik me niet kon voorstellen dat hij meteen zou shoven met QT.

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) by Hand Converter CG

Hero ($28.18)
      BB ($24.65)
      UTG ($51.15)
      MP ($10.99)
      CO ($40.57)
      Button ($20)

Preflop: Hero is SB with A :spade: , J :heart: .
      UTG calls $0.25, MP calls $0.25, CO folds, Button folds, Hero raises to $1.4, BB folds, UTG folds, MP calls $1.25.

Flop: ($3.15) 9 :spade: , K :heart: , J :diamond: (2 players)
      Hero bets $2, MP calls $9.49 (All-In), Hero calls $7.49.

Turn: ($22.13) A :heart: (2 players, 1 all-in)

River: ($22.13) 2 :heart: (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $22.13
      Main Pot: $22.13, between Hero and MP. > Pot won by Hero ($22.13).

Hero has A :spade: J :heart: (two pair, aces and jacks).
      MP has 8 :spade: T :spade: (high card, ace).
      Outcome: Hero wins $22.13.
  • 5 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      preflop en op de flop ziet het er goed uit. op de turn krijg je een lastige situatie, maar ik vind je bet daar behoorlijk sterk.
      Ik vind de riverbet in je eerste hand erg slecht. je zegt dat je geen reads hebt dus gaan we er van uit dat de villan een goeie speler is. als eerste moet je je dan afvragen met wat hij op de turn called. de enige hand die je hier normaal gesproken kan verslaan op de turn is a/10, er komt dan een 10 op de river. er is dan normaal gesproken geen echte hand die je nog kan verslaan. als je geen reads hebt is zo een grote riverbet met een redelijk zwakke hand een slecht idee. het zou erg goed kunnen dat hij hier een flush slowplayed of met a/k of a/q of a/10 speelt.

tweede hand zou ik persoonlijk wachtten tot ik top pair had. maar ik weet niet hoe goed je read is en hoe vaak je hem het hebt zien doen. als je er zeker genoeg van bent dat je hier de beste hand hebt kan je callen.

kleine tip, post niet de resultaten, dat kan namelijk het advies beinvloeden.
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      preflop en op de flop ziet het er goed uit. op de turn krijg je een lastige situatie, maar ik vind je bet daar behoorlijk sterk.
      Ik vind de riverbet in je eerste hand erg slecht. je zegt dat je geen reads hebt dus gaan we er van uit dat de villan een goeie speler is. als eerste moet je je dan afvragen met wat hij op de turn called. de enige hand die je hier normaal gesproken kan verslaan op de turn is a/10, er komt dan een 10 op de river. er is dan normaal gesproken geen echte hand die je nog kan verslaan. als je geen reads hebt is zo een grote riverbet met een redelijk zwakke hand een slecht idee. het zou erg goed kunnen dat hij hier een flush slowplayed of met a/k of a/q of a/10 speelt.

tweede hand zou ik persoonlijk wachtten tot ik top pair had. maar ik weet niet hoe goed je read is en hoe vaak je hem het hebt zien doen. als je er zeker genoeg van bent dat je hier de beste hand hebt kan je callen.

kleine tip, post niet de resultaten, dat kan namelijk het advies beinvloeden.
      Ik zal de volgende keer de resultaten niet posten, maar ik zag dit in andere topics ook dus ik nam aan dat dat de bedoeling was bij het posten van handen.

Bij beide handen spelen mijn reads natuurlijk wel een rol, maar ik vind het altijd lastig achteraf (een dag later) nog te bedenken wat mijn read ook alweer was.
      Het is misschien een idee om meteen even een aantekening te maken bij dit soort handen.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Hand 1:
      Preflop en flop volgens mij niks mis mee. Ik speel zelf full ring dus ik weet niet of SH AJs een raise is, voor mij op FR tenminste niet. Maar zoals gezegd, ik weet het zo niet.
      Flop: je tegenstander krijgt geen goede odds om voor zijn eventuele flushdraw te gaan, dus volgens mij ook goed.
      Turn: In dit soort magere situaties speel ik liever niet voor volledige stacks. Je hebt dan wel top pair maar een J kicker is nou niet geweldig. Ik had daarom de turn gechecked voor pot control en om een bluf op de river uit te lokken.
      River: Afhankelijk van de situatie op de turn kun je hier een aantal dingen doen:
      1. Villain bet de turn en jij called, op de river check-call je weer.
      2. Villain checked behind op de turn, op de river speel je bet-fold.
      Op deze manier probeer ik niet om hele stacks te spelen in situaties waarvan ik twijfel of ik de beste hand heb. Mocht je in deze situatie wel reads of stats hebben dan kan de hand natuurlijk anders gespeeld worden.

Hand 2:
      Gezien je read is een call te rechtvaardigen. Ikzelf zou een betere situatie hebben uitgekozen om zijn stack te pakken. Ik denk dat het gewoon sterk read afhankelijk is. Ik heb ook wel eens een all-in gecalled met een underpair ofzo omdat een donk gewoon elke hand all-in pushte.
      Gezien de hand die villain had was het trouwens wel een echte donk...
    • AIRCF
      AIRCF
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door raasz
      Hand 1:
      Preflop en flop volgens mij niks mis mee. Ik speel zelf full ring dus ik weet niet of SH AJs een raise is, voor mij op FR tenminste niet. Maar zoals gezegd, ik weet het zo niet.
      Flop: je tegenstander krijgt geen goede odds om voor zijn eventuele flushdraw te gaan, dus volgens mij ook goed.
      Turn: In dit soort magere situaties speel ik liever niet voor volledige stacks. Je hebt dan wel top pair maar een J kicker is nou niet geweldig. Ik had daarom de turn gechecked voor pot control en om een bluf op de river uit te lokken.
      River: Afhankelijk van de situatie op de turn kun je hier een aantal dingen doen:
      1. Villain bet de turn en jij called, op de river check-call je weer.
      2. Villain checked behind op de turn, op de river speel je bet-fold.
      Op deze manier probeer ik niet om hele stacks te spelen in situaties waarvan ik twijfel of ik de beste hand heb. Mocht je in deze situatie wel reads of stats hebben dan kan de hand natuurlijk anders gespeeld worden.
      Ik speel op een SH tafel inderdaad wel redelijk agressief. Bij deze hand probeerde ik een flush draw zo duur mogelijk te maken voor hem.

Hand 2:
      Gezien je read is een call te rechtvaardigen. Ikzelf zou een betere situatie hebben uitgekozen om zijn stack te pakken. Ik denk dat het gewoon sterk read afhankelijk is. Ik heb ook wel eens een all-in gecalled met een underpair ofzo omdat een donk gewoon elke hand all-in pushte.
      Gezien de hand die villain had was het trouwens wel een echte donk...
      Ja die push is waanzin. Als hij ook nog een flush draw had gehad, had ik een push nog wel kunnen begrijpen, maar nu wint hij maar met 8 kaarten of een runner-runner flush.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Post aub geen resultaten, deze kunnen het beoordelingsproces beinvloeden.

Hand 1)

Bet iets meer op de flop, je zit multiway en board is drawy, ~2.4.
      River is een slechte kaart en ik denk dat ik hier check/fold speel als de bet groot is of c/c als de bet klein is. Realistisch gezien versla je alleen Ax waarbij x 9 of lager is. Tegen een unknown wil ik hier zeker niet voor stacks spelen.

Hand 2)

Gezien je read kan je hier callen. Ik zou er niet blij mee zijn maar wat moet, dat moet soms :)