bss 5nl: flop setTTT A high board.

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0/0 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:spade: , T:heart:
      2 folds, MP2 calls $0.04, 3 folds, SB calls $0.02, Hero raises to $0.16, MP2 calls $0.16, SB calls $0.16.

Flop: ($0.54) T:club: , A:diamond: , 5:spade: (3 players)
      SB checks, Hero bets $0.40, MP2 raises to $0.80, SB folds, Hero raises to $4.80, Hero raises to $4.84 (All-In), MP2 folds.

Final Pot: $6.18

Is het goed gespeeld? Naar mijn mening is dit wel een goede play. Maar hier werkt ie opeens niet. Volgens mij was ie aan het bluffen. Wat vinden jullie van je setje doorrammen als iemand je reraised op A high board?
  • 2 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      een van mijn lievelings handen. de TT, van alle kanten gedekt tegen straights en de kans dat er uberhaupt een hoge straight valt is kleiner geworden. in iedere straight zal je altijd een 5 of een T tegenkomen.

preflop: de TT is vanuit de BB een raising hand met maar een limper. de SB heeft alleen gecompleet dus die tel ik als een halve limper. je preflop raise zal dus 20 cent moeten zijn. omdat je deze hand uit positie speelt kan ik het zelfs begrijpen als je naar 24 raised.

de flop: gefeli, je hit je set en je contibet is perfect.
      ik ga even de verdere analyse splitsen in "MP2 heeft wat" en "MP2 bluft".

MP2 heeft wat: mp2 raised je contibet met een minraise. je gaat ervan uit dat je de beste hand hebt en je wilt voor stacks spelen. als je al op de flop allin wilt gaan, dan heb je het redelijk goed gedaan. je reraise zou moeten zijn: 2 x zijn raise + de pot. dus 1.60 + 1.68 = 3.28 , ik weet niet hoeveel hij nog heeft maar als jullie alletwee fullstacked zijn en er nog maar een klein beetje overblijft kan je dit er ook in stoppen. jullie zijn dan toch pot commited. ik zelf vind het verschil van 1.50 een grens geval. je kan hem hiermee er uit jagen.
      zelf zou ik ook gereraised hebben omdat je uit positie zit. ik zou hem goede odds gegeven hebben om zjin A te verbeteren. er liggen amper draws (gezien zijn preflop limp, hij heeft niet geraised dus handen als KQ en AQ vallen af, voor mij, eem QJ is evt nog een vage mogelijkheid). ik zou hem ongeveer met $2 geraised hebben. ik wil hem in de pot houden en op de turn en river betten zodat hij denkt dat hij nog een kans heeft.

MP2 bluft: dit is wat je zelf zegt. dan snap ik je huge raise niet. je jaagt hem weg. en rennen zal die. als je denkt dat je tegenstander bluft en je hebt zelf een monster hand op een redelijk ongevaarlijk board, geef hem dan de kans om zijn hand te verbeteren en nog een keer te bluffen. als je dan raised zal hij je eerder callen dan nu met een totale afschrikwekkende bet.

vraagje: wat zou jij gedaan hebben als jij je set niet gehit had en je contibet ge-minraised word?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      op een A95 board had ik weggelegd. Geen zin om na te moeten denken. Veel fish limped met AX dus die aas kan goed in zijn range zitten. 99 of 55 zit er ook in 95 ook. Ik zou folden. Je kan callen om op nieuw te evalueren maar voor mij is er gewoon te weinig info aan tafel en laat ik hem dit potje oppakken....

Wat zou jij doen?