Nl10: 99

• Leo
      Leo
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.05/$0.10
      7 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $12.55
      UTG+1: $5.35
      MP1: $13.30
      CO: $14.75
      Hero: $10.10
      SB: $12.65
      BB: $6.15

Pre-flop: (7 players) Hero is Button with 9:spade: 9:club:
      2 folds, MP1 (poster) checks, [color:#cc0000]CO raises to $0.4[/color], Hero calls, 2 folds, MP1 calls.

Flop: 9:diamond: 8:diamond: 6:heart: ($1.35, 3 players)
      [color:#cc0000]MP1 bets $0.5[/color], CO calls, [color:#cc0000]Hero raises to $2[/color], MP1 calls, CO calls.

Turn: 7:diamond: ($7.35, 3 players)
      [color:#cc0000]MP1 bets $5.1[/color], CO calls, Hero folds.

River: 5:spade: ($17.55, 2 players)
      [color:#cc0000]MP1 is all-in $5.75[/color], CO calls.

Results:
      Final pot: $29.05
      [color:#ffffff]MP1 showed 9h Td[/color]
      [color:#ffffff]CO showed Kd Ad[/color]

Hoi,
      Beetje een lastige situatie dit... Op de flop acht ik de kans niet heel groot dat ze ene straight hebben, maar wel evt. een draw. Vandaar de bet. Ik weet niet of deze groot genoeg is.
      Verder is de turt te gevaarlijk om door te spelen lijkt me.

Zijn hier nog op of aanmerkingen over? Want ik twijfel nogal over deze hand.
      Groeten,
      Leo
  • 3 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      ik had zelf wat meer geraised naar ongeveer $2.50-$3. het is een enorm drawy board, en eigenlijk wil je geen turncrad zien. het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat een van hen hier een straat heeft, want dan hadden ze preflop een hele rare call gemaakt. op de flop kan je er dus vanuitgana dat ze draws hebben. die wil je slechte odds geven om te callen. je fold op de turn is wat mij betreft goed. die ruiten 7 hit zo een beetje elke draw die ze kunnen hebben, en het is heel onwaarschijnlijk dat je dan nog de beste hand hebt. helemaal tegen een grote raise en een call. het doet pijn om top set te folden, maar hier is het echt de juiste beslissing. kortom op de flop iets meer betten op zo een draw heavy board, maar verder goed gespeeld.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      nou ja een call met 9,10 of 10,j is zon beetje om het even.

dus een straat was dus wel mogelijk geweest.

maar lijkt mij ook een goede fold met een flush en straat bijna op tafel.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Tegen een CO raiser, reraise ik meestal preflop met 99 op de button, tenzij CO een zeer lage pfr heeft. De reden is de volgende:

Wanneer hij aan het blindstealen en je reraiset, gooit hij zijn hand weg preflop , wat een goed resultaat is voor 99, want heel wat overcards maken de hand moeilijk om te spelen.
      Wanneer hij aan het blindstealen en je reraiset niet, heb je niet vaak je implied odds voor setvalue (hij heeft zelf vaak niets), en heb je nog steeds een harde noot te kraken wanneer er 1 of 2 overcards vallen.

Turn is zowat de slechtst mogelijke kaart en ik zou hier idd folden.